جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
کد مطلب : 128411
اعتراف بایدن به ناتوانی در برابر نقش آفرینی یمنی‌ها در دریای سرخ

انصارالله: آمریکا حتما ادب خواهد شد

انصارالله: آمریکا حتما ادب خواهد شد
در حالی رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم اذعان به ناکارآمد بودن حملات این کشور علیه یمنی‌ها تصریح کرد که این حملات ادامه خواهند یافت که انصارالله به نیابت از مردم یمن تاکید کرد که آمریکا در برابر یمن ادب خواهد شد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم اعتراف به ناکارآمد بودن حملات کشورش علیه انصارالله یمن گفت که این حملات ادامه خواهد یافت. یک خبرنگار از بایدن پرسید: «آیا حملات علیه حوثی‌ها در یمن کارآمدند؟» رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ گفت: «وقتی شما می‌گویید که آنها کارآمدند [این سوال پیش می‌آید] که آیا آنها حوثی‌ها را متوقف می‌کنند؟ خیر! اما آیا ادامه خواهند یافت؟ بله.»یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد که کشورش دنبال درگیری با ایران یا یمنی‌ها نیست.سخنگوی پنتاگون گفت: «دنبال درگیری با ایران یا حوثی‌ها (اعضای انصارالله) نیستیم و هدف ما تضمین امنیت تردد دریایی است.»
یک عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت که کشتی‌ها و منافع آمریکا در پاسخ به حملات موشکی به یمن، در تیررس ارتش یمن قرار دارد. «حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در مصاحبه‌ای گفت که تمامی کشتی‌های آمریکایی چه جنگی و چه تجاری و همچنین منافع آمریکا در پاسخ به حملات واشنگتن و لندن در دایره هدف نیروهای یمنی قرار دارد.«حزام الاسد» به شبکه راشا تودی گفت که حق پاسخگویی طبق قوانین بین المللی و بشری بر گردن تمامی ملت‌ها برای دفاع از حاکمیت کشور خود است. او افزود: « ایالات متحده مرتکب جرم بزرگی در نقض حاکمیت یمن و بمباران برخی مناطق در مشارکت با انگلیس شده و بی شک باید ادب شود و پاسخ این حملات داده خواهد شد».او در ادامه گفت: «ارتش ما به حمایت از مردم غزه، خواه از طریق هدف قرار دادن مستقیم عمق اسرائیل و حمله به شهر ام الرشراش (ایلات) یا هر جایی که سلاح‌های ما برای فشار بر اسرائیل به آن برسد، ادامه خواهد داشت». این عضو ارشد جنبش انصارالله در خصوص تصمیم آمریکا مبنی بر طبقه بندی «انصارالله» در فهرست موسوم به «تروریستی» نیز گفت: «اقدام آمریکا باج گیری سیاسی برای منصرف کردن ما از مواضع و حمایت از مردم فلسطین در غزه است».
مردم یمن دیروز برای چندمین هفته متوالی در محکومیت اقدامات ائتلاف آمریکایی، با شعار «در کنار فلسطین ایستاده‌ایم» و «آمریکا مادر تروریسم است» به خیابان‌های صعده آمدند.مردم یمن در این بیانیه از ملل اسلامی و کشورهای عربی خواستند تا سد ترس و سکوت تحمیل شده توسط رژیم‌های همدست با اشغالگران اسرائیل را بشکنند و دامنه تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی، اسرائیلی و شرکت‌های حامی آن‌ها را گسترش دهند.تلویزیون یمن رسماً اعلام کرد که چند شهر و مناطق مختلف این کشور مورد حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.
رسانه عراقی «صابرین‌نیوز» هم نوشت که اخبار تأییدنشده از تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به یمن حکایت دارد.یک سخنگوی انصارالله می‌گوید که حملات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ تنها متوجه کشتی‌های اسرائیلی و متحدان آن است نه کشتی‌های سایر کشورها.البخیتی در مصاحبه با یک شبکه روسی درباره نگرانی سایر کشورها  برای عبور و مرور از دریای سرخ گفت: نیروهای مسلح یمن، عبور امن کشتیهای تجاری سایر کشورها از حمله کشتیهای روسی و چینی را تضمین می‌کنند.رهبر معنوی انقلاب یمن نیز ، آمریکا و انگلیس را حامی اصلی جنایات رژیم صهیونیستی دانست و تأکید کرد که با وجود این حمایتها، صهیونیستها در تحقق اهداف خود در غزه شکست خوردند.
الحوثی موضعگیری آمریکا و انگلیس در قبال جنایات صهیونیستها را «نادر» عنوان کرد و گفت: سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب هم فقط به بیانیه‌ها و محکومیتهایی بسنده کردند که در حد مظلومیت ملت فلسطین نبود.
 سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز  اعلام کرد نیروهای ارتش یمن یک کشتی آمریکایی دیگر را در نزدیکی خلیج عدن هدف قرار داده‌اند. به گفته یحیی سریع، کشتی آمریکایی «کیم رنجر» با موشک مناسب هدف قرار گرفته و موشک‌ها به هدف اصابت کرده است. یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با الجزیره تأیید کرد که کشتی حامل مواد شیمیایی به وسیله یمنی‌ها هدف قرار گرفته است.شبکه الجزیره مدعی شد که نیروهای انصارالله یمن یک کشتی آمریکایی را در نزدیکی سواحل المکلا در شرق این کشور هدف قرار دادند.
در این میان جنبش حزب الله لبنان ضمن محکومیت تروریستی خواندن انصارالله یمن از سوی آمریکا، تأکید کرد که واشنگتن، حامی تروریسم صهیونیستی است و از تجاوز صهیونیستها به غزه حمایت می‌کند.جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، قرار دادن جنبش انصارالله یمن در لیست تروریستی از سوی آمریکا را محکوم کرد و آن را «تصمیم ظالمانه و باطل» عنوان کرد.«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد  واشنگتن جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» این کشور بازگرداند. حزب الله با اشاره به اینکه این اقدام، در تکمیل تجاوز آمریکا به یمن است، تأکید کرد: آمریکا، حامی تروریسم صهیونیستی و تجاوز جنایتکارانه به غزه و ملت آن است. جای تعجب دارد که آمریکا به یمن عزیز و ملت شریف آن، حمله می‌کند، سپس طرفی را که مورد تجاوز قرار گرفته است، در لیست تروریسم قرار می‌دهد.
https://siasatrooz.ir/vdcezv8zzjh8wei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی