يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۳
کد مطلب : 128516
از انهدام نفت‌کش انگلیسی تا هدف قرار دادن سوخت‌رسان جنگنده‌های اسرائیلی

کارستان یمن در دریای سرخ

کارستان یمن در دریای سرخ
در ادامه مقابله صنعا با تجاوزات واشنگتن و لندن، سخنگوی نیروهای مسلح یمن می‌گوید که یک نفتکش متعلق به انگلیس را در خلیج عدن، هدف حمله موشکی قرار داده‌اندهمچنین شبکه «المیادین» به نقل از منابع ویژه خود خبر داد کشتی انگلیسی که اخیرا ارتش یمن آن را در دریای سرخ هدف قرار داده، درحال حمل سوخت برای جنگنده‌های اسرائیلی بوده است.
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه از حمله موشکی به یک نفتکش متعلق به انگلیس در خلیج عدن خبر داد.سریع  با اشاره به اینکه موشکها به هدف اصابت کرد و باعث آتش‌سوزی در آن شد، گفت: عملیات ما علیه کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهای عازم بنادر فلسطین تا توقف حملات [اسرائیل] و وارد شدن غذا به غزه ادامه خواهد داشت.وی همچنین تأکید کرد که یمن، تمامی تدابیر نظامی لازم را در راستای حق دفاع از خود، اتخاذ خواهد کرد تا همبستگی عملی خود را با ملت فلسطین نشان دهد.سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس خبر داد که یک حادثه در ۶۰ مایلی از ساحل جنوب غربی شهر عدن واقع در جنوب یمن رخ داده است.به گفته این نهاد انگلیسی، یک انفجار هم در ۰.۵ مایلی این کشتی رخ داده و یک انفجار هم در دریا صورت گرفته است.
همچنین شبکه «المیادین» به نقل از منابع ویژه خود خبر داد کشتی انگلیسی که اخیرا ارتش یمن آن را در دریای سرخ هدف قرار داده، درحال حمل سوخت برای جنگنده‌های اسرائیلی بوده است.المیادین به نقل از منابع ویژه خود خبر داد برخلاف ادعای برخی منابع، کشتی‌ای که نیروی دریایی یمن آن را اخیرا در دریای سرخ هدف قرار داد، در حال رفتن به فلسطین اشغالی بود و نه یونان.ارتش یمن  به دنبال تشدید حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه در حمایت از مردم فلسطین به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ را نمی‌دهد.مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که نفتکش «مارلین لواندا» در پی اصابت یک موشک ضدکشتی به آن دچار آتش‌سوزی شده است.در حالیکه حملات به منافع آمریکا در خاورمیانه برای توقف حمایتش از رژیم اسرائیل و پایان دادن به بمباران نوار غزه از سوی تل آویو ادامه دارد و آمریکا و انگلیس نیز به بهانه ایجاد اختلال در حمل و نقل دریایی در دریای سرخ به انصارالله یمن حمله کرده اند، مشاور اقتصادی رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد خطرات دریای سرخ و چین برای اقتصاد آمریکا مهار شده است. لائل برینارد، مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید  به خبرنگاران گفت که آمریکا در معرض خطر کاهش رشد اقتصادی چین و اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ قرار دارد، اما به نظر می رسد که این خطرات مهار شده اند و آینده برای اقتصاد آمریکا "خوشبین" است.درحالیکه کاخ سفید اعلام می‌کند تعدادی از نظامیان آمریکا به یمن رفته‌اند، پنتاگون ادعا می‌کند هیچ نظامی آمریکایی در یمن نیست.
روزنامه آمریکایی «اینترسپت» به تناقض آشکار وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و کاخ سفید درباره حضور نظامیان آمریکایی در یمن اشاره کرد.در حالی که کاخ سفید ماه گذشته در گزارش خود به کنگره درباره قانون اختیارات جنگی ادعا کرد که تعداد کمی از نظامیان آمریکایی در یمن برای انجام عملیات علیه القاعده و داعش در شبه جزیره عربستان مستقر هستند، سخنگوی پنتاگون گفت که او از وجود هیچ نیروی آمریکایی در یمن مطلع نیست.
این روزنامه همچنین گزارش داد که در بحبوحه حملات آمریکا به یمن، به نظر می‌رسد که پنتاگون نیرو‌هایی را در این کشور مستقر کرده است، واقعیتی که وزارت دفاع اخیراً از اعتراف آن خودداری کرده است. از سوی دیگر، صنعا تأیید می‌کند که تردد در دریای عرب، دریای سرخ و باب المندب برای همه کشتی‌ها به استثنای کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر اشغالی حرکت می‌کنند تا پایان تجاوز به غزه تضمین شده است. این اهداف شامل کشتی‌های آمریکایی در نتیجه تجاوز آمریکا به یمن بود.رسانه‌های یمنی، دیروز از حمله هوایی مجدد آمریکا و انگلیس به منطقه‌ای در استان «الحدیده» در غرب این کشور خبر دادند.المسیره گزارش داد طی دو حمله هوایی از سوی آمریکا و انگلیس منطقه «راس عیسی» در استان الحدیده (غرب یمن) مورد حمله قرار گرفته است.
رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا ادعا کرد، هدف آمریکا در دریای سرخ ایجاد بازدارندگی علیه نیروهای مورد حمایت ایران است. «ژنرال چارلز سی‌کیو براون» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با این ادعا که واشنگتن به دنبال تنش در دریای سرخ نیست، عنوان کرده است که هدف این کشور ایجاد بازدارندگی علیه فعالیت‌های حوثی‌های یمنی مورد حمایت ایران است.
به گزارش «ای‌بی‌سی نیوز» براون عنوان کرده است که حملات تلافی‌‌جویانه علیه نیروهای ارتش یمن تحت حمایت ایران در دریای سرخ با هدف جلوگیری کردن از درگیری‌های آینده است و آمریکا نمی‌خواهد تنش‌ها در این منطقه را تشدید کند.ادعاهای براون در حالی مطرح شد که یمنیروز جمعه حملات جدیدی را در سواحل یمن انجام داده و در جریان دو حمله جداگانه موشک‌های بالستیک ضد کشتی را پرتاب کردند. اقدامی که منجر به اصابت یک موشک به نفتکش انگلیسی در خلیج عدن شد و آن را به آتش کشید.
https://siasatrooz.ir/vdca6an6i49num1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی