سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
کد مطلب : 128629
وزارت بهداشت غزه ضمن هشدار درباره از کار افتادن 30 بیمارستان:

اغلب داروهایی که وارد غزه می‌شود بی‌مصرف است

اغلب داروهایی که وارد غزه می‌شود بی‌مصرف است
سخنگوی وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه ۳۰ بیمارستان این منطقه در سایه تجاوزات اشغالگران از خدمت خارج شده است گفت اغلب داروهایی که برای غزه ارسال می‌شودبی‌مصرف بوده و برخی طرف‌ها تحت عنوان کمک‌های پزشکی، داروهای بی‌مصرف خودرا به غزه ارسال می‌کنند.
 درحالی که در سایه محاصره سنگین تحمیل شده به نوار غزه، کمک‌های ابتدایی و ضروری از جمله اقلام دارویی که وارد این منطقه می‌گردد بسیار ناچیز بوده و به هیچ وجه پاسخگوی درصد کمی از نیازها نیز نیست،
«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در سایه فروپاشی سیستم بهداشت غزه و از کار افتادن بیمارستان‌ها، اغلب کمک‌های دارویی که ارسال می‌شود، بی‌فایده است.
سخنگوی وزارت بهداشت غزه با انتقاد از بی‌مصرف بودن داروهای وارد شده به غزه گفت که وضعیت فروپاشی در سیستم بهداشتی غزه همچنان ادامه دارد و 30 بیمارستان به طور کامل از خدمت خارج شده است.وی افزود، بسیاری از کمک‌های پزشکی که وارد غزه می‌شود داروهای کرونایی است و این چیزی است که ما اکنون در غزه نیازی به آن نداریم. نیاز ضروری ما در شرایط کنونی انتقال 7 هزار مجروح به خارج از غزه است که نیاز فوری به درمان دارد.اشرف القدره گفت که برخی تلاش دارند غزه را تبدیل به انبار داروهای بی‌مصرف کنند و داروهایی را که نیازی به آنها ندارند تحت عنوان کمک‌های بهداشتی و پزشکی به غزه ارسال می‌کنند.این درحالی است که «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، گزارش‌های کارکنان این سازمان نشان می‌دهد که خطر قحطی در بیمارستان‌های غزه روز به روز درحال افزایش است.جمعیت هلال احمر غزه اعلام کرد که سوخت، لوازم پزشکی و اکسیژن در بیمارستان أمل خان یونس به پایان رسیده است.این بیمارستان طی دو هفته گذشته در محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی بوده است.این بیانیه تاکید می‌کند که حدود ۸ هزار نفر از آوارگان مستقر در این بیمارستان و مرکز هلال احمر در خان یونس به بخش‌های دیگر منتقل شده‌اند و تنها ۴۰ نفر از آوارگان سالخورده در آن باقی مانده‌اند. علاوه بر اینکه ۸۰ مریض و مجروح و ۱۰۰ نفر از عناصر کادر اداری و پزشکی هنوز در بیمارستان حضور دارند.وزارت تعلیم و تربیت غزه از شهادت ۴۸۹۵ دانش آموز فلسطینی و تخریب ۳۵۱ مدرسه در غزه خبر داده و اعلام کرد که ۶۲۰ هزار دانش آموز در غزه از تحصیل محروم شده‌اند. در این میان مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با ولی‌عهد عربستان سعودی درباره توافق عادی سازی روابط ریاض با تل‌آویو رایزنی کرد. ناظران حقوق بشری سازمان ملل می‌گویند که با دستورات اخیر اسرائیل مبنی بر تخلیه مناطق بیشتری در جنوب غزه، اکنون «بیش از دو سوم کل نوار غزه تحت پوشش دستورات تخلیه ارتش اسرائیل قرار گرفته است».
براساس گزارش آسوشیتدپرس، مناطق تاثیر گرفته از دستور تخلیه ارتش اسرائیل، خانه بیش از 1.8 میلیون فلسطینی یا 77 درصد کل نوار غزه قبل از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته است.خبر دیگر آنکه کاخ کرملین از برگزاری گفتگوی تلفنی رئیس جمهور روسیه با همتای اماراتی خود طی روز دوشنبه خبر داد.
بسیاری از نظامیان اسرائیلی بازگشته از جنگ غزه با تایید این‌که شرایط بسیار وحشتناکی را در غزه تجربه کرده‌اند و هر لحظه با این کابوس که از این جنگ زنده بیرون نخواهند آمد، تایید می‌کنند که به مراقبت های روانی احتیاج دارند. «از غزه خارج شدیم، اما هنوز بوی اجساد را در بینی‌ام حس می‌کنم». این را نظامی اسرائیلی تال نیف می‌گوید که به تازگی به همراه شماری از نظامیان دیگر پس از چهار ماه نبرد در خاک غزه، از آن خارج شده‌ است. روزنامه یدیعوت آحارانوت، با انتشار یک گزارش، صحنه‌هایی از وضعیت وخیم نیروهای ذخیره اسرائیلی در غزه را که هر لحظه ممکن است بار دیگر برای جنگ فراخوانده شوند، از زبان خودشان تشریح کرد.  
نیف می‌گوید که «ضربه سختی در غزه خوردیم، دو نفر از رفقایم کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. فکر می‌کنم برای توضیح این‌که زندگی بعد از این برایم چگونه است، به زمان بیشتری نیاز دارم. اما درباره الان باید بگویم که خیلی سخت می‌توانم با مردم ارتباط بگیرم. خلق و خوی من دچار نوسان شده، اما اغلب حالم بد است و عصبی هستم و چهره‌ام بسیار غمگین است».
 یکی از نظامیان اسرائیلی بازگشته از جنگ از هراسش به دلیل انفجار یک بمب در نزدیکی‌اش و شلیک یک خمپاره به سمتش به یدیعوت آحارانوت سخن می‌گوید و توضیح می‌دهد احساس می‌کند دچار توهمی شده که تا آخر عمر ممکن است با او همراه خواهد بود. «وقتی دوش می‌گیرم و کاملا تمیز از حمام بیرون می‌آیم، ناگهان به مدت ۱۰ ثانیه احساس می‌کنم که بوی اجساد به مشامم می رسد. این بو در همه جای غزه بود.. در طول این چهار ماه چندین بار این پیش خودم گفتم که قرار است بمیرم و از غزه سالم بیرون نمی‌آیم».نظامی دیگری به نام ایال آتزمون که حدود یک ماه پیش غزه را ترک کرده می‌‌گوید در حال دست و پنجه نرم کردن با تاثیرات این جنگ است. «اتفاقاتی می‌افتد که نمی‌توانید طوری رفتار کنید که انگار چیزی نشده. بوها مرا آزار می دهند. بوی بدن، آمیخته با بوی اجساد، باروت و دود آتش در همه جا».
https://siasatrooz.ir/vdcf0cdy1w6d0va.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی