جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
کد مطلب : 128643
نگاهی بر تجاوز پهپادی واشنگتن به بغداد و ترور فرماندهان نظامی عراق

فعال‌ شدن تروریسم دولتی آمریکا برای احیای داعش

فعال‌ شدن تروریسم دولتی آمریکا برای احیای داعش
آمریکا که احیای داعش و ناامن سازی غرب اسیا را محور برنامه‌های خود برای حفظ رژیم صهیونیستی و حضور نظامی خود در منطقه قرار داده است در ادامه این سیاست با نقض حریم و استقلال عراق، در تروریسم دولتی اقدام به ترور فرماندهان نظامی این کشور در بغداد کرد.
در سال 2014 و در حالی که ارتش عراق تحت آموزش آمریکا، در برابر حملات داعش فروپاشید، به فتوای مرجعیت دینی از جمله آیت الله سیستانی گروه‌های مقاومت مردمی در برابر  در قالب مجموعه‌ای به نام حشدالشعبی علیه داعش شکل گرفت. پس از فروپاشی امارت داعش در سال 2017 این نیروها در کنار ارتش عراق به عنوان نیروهای رسمی و دولتی برای حفظ امنیت عراق شناخته شده و تا به امروز نقش مهمی در امنیت این کشور و منطقه ایفا کرده‌اند. همزمان با تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی، نیروهای عراقی مانند بسیاری از کشورهای منطقه برای حمایت از فلسطین هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکا در منطقه و حتی سرزمین‌های اشغالی را در پیش گرفتند. اقدامی که بر اساس قوانین بین‌الملل و منشور ملل متحد دفاع از مظلوم و امری مشروع است. در واکنش به این مسئله آمریکایی‌ها با نقض استقلال و حریم کشورهای عراق و سوریه و در ادامه یمن، حملات تروریستی علیه این کشورها را آغاز کرد در حالی که از یک سو به دنبال احیای داعش بوده و از سوی دیگر حمایت از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی.
سازمان تروریستی سنتکام بامداد پنجشنبه، به شهادت رساندن یک فرمانده گروه مقاومت کتائب حزب‌الله در حمله تروریستی به بغداد را تایید کرد.سنتکام با صدور بیانیه‌ای گفت که نظامیان این حمله یکجانبه‌ای را در بغداد انجام دادند.منابع عراقی، از حمله پهپادهای ناشناس به یک خودروی غیرنظامی در شرق بغداد خبر داده بودند که به دنبال آن، گزارش‌هایی از شهادت چند نفر در برخی رسانه‌ها منتشر شد.ساعتی بعد گروه مقاومت کتائب حزب‌الله در بیانیه‌ای تایید کرد که «ابو باقر الساعدی» از فرماندهان ارشد این گروه و سازمان الحشد الشعبی، در این حمله تروریستی آمریکا به شهادت رسیده است.
در واکنش به این جنایت سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: آمریکایی ها اجازه نمی دهند عراق ارتش قدرتمندی داشته باشد.یحیی رسول گفت : تا کی باید خون بدهیم و سکوت کنیم؟وی افزود: ما خون دادیم، فداکاری کردیم و توانستیم داعش را بیرون کنیم، بله، کشورها به ما کمک کردند، اما ... اگر به دنبال دستیابی به یک موشک کوتاه برد (100 کیلوگرمی) باشیم ، آمریکایی‌ها به بهانه های مختلف به ما نمی دهند، آنها نمی خواهند ما ارتشی برای عراق بسازیم. سرلشکر یحیی رسول همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی به عامل بی‌ثباتی عراق تبدیل شده است.
خبر دیگر آنکه بغداد اعلام کرد گفت‌و‌گوها با واشنگتن درباره آینده نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش در عراق، روز یکشنبه هفته آینده، از سر گرفته می‌شود.منابع خبری می‌گویند منطقه‌ای در شرق سوریه که خوابگاه نظامیان آمریکایی در آنجا قرار داشته، هدف حمله راکتی قرار گرفته است.دفتر سیاسی جنبش مقاومت انصارالله یمن شهادت «ابو باقر الساعدی» از فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق در حمله تروریستی آمریکا را به شدت محکوم کرد.رسانه عراقی صابرین‌نیوز نوشت که پهپاد «ام‌کیو-۹ ریپر» برای حمله به بغداد استفاده شد که از پایگاه اشغالگران آمریکایی در «عین‌الاسد» بلند شده بود.
جنبش‌های مقاومت فلسطینی «حماس» و «جهاد اسلامی» طی بیانیه‌ای‌هایی، شهادت «ابوباقر الساعدی» از فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق در حمله تروریستی آمریکا را محکوم کردند.قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب‌ اهل الحق عراق در واکنش به ترور یکی دیگر از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی در بغداد، خواستار پاسخ قاطع و جدی دولت کشورش به این جنایت جدید آمریکا شد.
چارچوب هماهنگی عراق (الاطار التنسیقی) حمله آمریکا در بغداد و ترور یکی از فرماندهان ارشد سازمان الحشد الشعبی را عبور مجدد واشنگتن از خطوط قرمز عراق توصیف و آن را محکوم کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcbawb8frhb50p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی