چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
کد مطلب : 128697

جنگ سیستماتیک اسرائیل علیه بخش علمی - آموزشی غزه

جنگ سیستماتیک اسرائیل علیه بخش علمی - آموزشی غزه
گزارش‌های سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری حاکی از جنگ سیستماتیک رژیم اشغالگر علیه بخش آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز علمی-تحقیقاتی غزه بوده و اطلاعات نشان می‌دهد که بخش علمی غزه در این جنگ توسط صهیونیست‌ها نابود شده است.
در پی حملات عامدانه ارتش رژیم اشغالگر به مراکز غیرنظامی از جمله مراکز آموزشی در نوار غزه طی بیش از 4 ماه گذشته، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که 30 درصد از مدارس غزه تحت بمباران مستقیم اسرائیل قرار گرفته‌اند و 55 درصد مدارس نیاز به بازسازی کامل یا بازسازی اساسی دارند. وی با اشاره به اینکه 30 درصد مدارس غزه به طور مستقیم توسط ارتش اسرائیل بمباران شده است گفت از مجموع 563 ساختمان مدرسه در نوار غزه 162 ساختمان تحت بمباران مستقیم قرار گرفته است.سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد، در این مدارسی که مستقیما در معرض بمباران قرار گرفتند حدود 175 هزار دانش‌آموز تحصیل می‌کردند و بیش از 6500 معلم در آنها فعالیت داشتند. دست کم 55 درصد از مدارس غزه نیاز به بازسازی کامل یا اساسی دارند.منابع فلسطینی گزارش دادند که هدف قرار دادن مدارس غزه در طول بیش از 130 روز در چارچوب اقدامات اشغالگران برای نابودی همه جنبه‌های زندگی در غزه و محروم کردن ساکنان آن از آینده است.از سوی دیگر سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه با مستند کردن حملات عامدانه ارتش رژیم صهیونیستی به مراکز آموزشی غزه از جمله دانشگاه‌ها و مراکز علمی گزارش داد که اسرائیل شمار زیادی از شخصیت‌های علمی از جمله دانشمندان و پزشکان و معلمان و مهندسان و.... که پایه کار آکادمیک در غزه بودند را با مورد هدف قرار دادن عامدانه منازل آنها ترور کرده است.اشغالگران حتی به ویرانه‌های باقی مانده از این مراکز به ویژه دانشگاه‌های بزرگی همچون دانشگاه الازهر و الاقصی و دانشگاه اسلامی هم رحم نکرده و با بولدوزر آنها را نابود کردند. گزارش‌های هولناکی درباره وضعیت این دانشگاه‌ها در طول جنگ وجود دارد و صهیونیست‌ها علاوه بر نابودی کتاب‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و .... بسیاری از گنجینه‌های علمی آنها را به سرقت برده و یا سوزانده‌اند.
سازمان همکاری اسلامی درباره خطر گسترش و تشدید حمله ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی که نوعی نسل کشی به شمار می‌آید و باعث تعمیق درد و رنج های انسانی در نوار غزه شده است؛ هشدار داد.مردم ایتالیا رسانه‌های رسمی این کشور را به حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل و نادیده گرفتن وضعیت اسفبار فلسطینیان محاصره شده در غزه متهم کردند که با حمله پلیس مواجه و شماری از آنها زخمی شدند. در این میان شرق و غرب خانیونس در باریکه غزه صحنه درگیری های شدید بین گروه های مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیست است.
همچنین سخنگوی رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اقدام فوری برای اطمینان از جلوگیری از نسل‌کشی بیشتر رژیم صهیونیستی در نوار غزه و اتخاذ تدابیر موقت دادگاه لاهه درباره اوضاع رفح را خواستار شد.«وینسنت ماگونیا» در نشست خبری همچنین گفت: دیوان بین المللی دادگستری باید با توجه به جدی بودن وضعیت در رفح، از اختیارات خود برای اجرای دستوراتش و اتخاذ اقدامات موقت بدون برگزاری جلسه استماع استفاده کند.سازمان پزشکان بدون مرز نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی در تخلیه بیمارستان خان یونس ابراز نگرانی کرد.این بیانیه از نظامیان صهیونیست خواسته است تا سلامت تمامی کادر درمان و بیماران و آوارگان موجود در این بیمارستان را تضمین کنند.
کابینه رژیم صهیونیستی پس از متهم کردن یکی از خبرنگاران الجزیره به همکاری با حماس، یک قدم دیگر به تصویب قانونی برای ممنوعیت فعالیت رسانه‌های خارجی که آنها را «مخرب» تشخیص می‌دهد، نزدیک‌تر شد.در ادامه حمایت افکار عمومی جهان از مردم غزه، معترضان شیلیایی در شهر پروویدنسیا، تعطیلی فوری «سفارت جنایتکار اسرائیل» در شیلی را خواستار شدند.مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا که از منطقه مرزی بین اسرائیل و غزه بازدید کرده بود، امروز با خبرنگار شبکه آی ۲۴ مصاحبه و بر لزوم کمک به متحدان آمریکا از جمله تل‌آویو و کی‌یف تاکید کرد.گروه‌های مردمی اردن خواستار ایجاد زنجیره انسانی و قطع مسیر انتقال زمینی کالا به رژیم اسرائیل از طریق خاک اردن هستند.
دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در هشدار به رژیم صهیونیستی گفت اگر این رژیم اجازه ندهد غذا و آب به غزه برسد، قانون بین‌المللی را نقض کرده است. مفتی عمان بار دیگر به حمایت از مردم ستمدیده غزه پرداخت و خواستار اقدام جدی برای حمایت از ساکنان این منطقه شد.«شیخ الحمد الخلیلی» مفتی عمان در تازه ترین موضع گیری خود درباره غزه، بر حمایت از ساکنان مظلوم این منطقه تاکید کرد.وی با اشاره به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به رفح که شماری شهید و زخمی برجای گذاشت، گفت: با برادرانمان در رفح به خاطر مصیبت های بزرگ ابراز همدردی می‌کنیم.
https://siasatrooz.ir/vdcaoan6049nui1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی