چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
کد مطلب : 128698
در دومین شب جشنواره موسیقی فجر طنین انداز شد

عاشقانه‌های حجت اشرف‌زاده برای مردم ایران

عاشقانه‌های حجت اشرف‌زاده برای مردم ایران
یکی از کنسرت‌های پر مخاطب جشنواره موسیقی فجر به خوانندگی حجت اشرف زاده در تالار وحدت به زیبایی هر‌چه تمام‌تر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی سیاست روز، حجت اشرف زاده خواننده با ادب و مهربان در دومین شب برگزاری جشنواره موسیقی فجر ترانه‌های عاشقانه زیادر را در تالار وحدت خواند و حاضران در سلن زیبای وحدت را به وجد آورد و ساعتی خوش را برای مردم رقم زد. اشرف زاده که در آغاز کار خود با ترانه و آهنگ ماه و ماهی مشهور و معروف گشت،‌این ترانه را هم به خواسته مردم خواند و در میان برنامه گروه موسیقی او موسیقی اقوام ایرانی از آذربایجان تا کردستان و جنوب و شمال نواختند. اشرف زاده ترانه‌های تو نفسی، حالم خوبه با تو، عاشقم باش، زیبای من، آتشم باش، دورت بگردم، اما چشمات، صدای تو(به شهر عشق)، جان منی، رفته از دست، و چندین ترانه دیگر را اجرا کرد.
او در لابه لای اجرای ترانه‌های خود با اجرای قطعه محلی و خراسانی «درنا» که با ساز و آواز همراه بود، یاد و خاطره استاد محمدرضا شجریان را در این کنسرت گرامی داشت و مردم با شنیدن نام او دست زدند.
حجت اشرف زاده همچنین بخشی از ترانه الله مزار را است را خواند که قطعه‌ای خراسانی است. پیش از خواندن این قطعه،‌او داستان این ترانه را نیز تعریف کرد و گفت که ماجرای آن به زمان حمله مغول و جنایاتی که آنها مرتکب شدند باز می‌گردد. عاشقی در پی پیکر معشوق خود است که به دست سربازان مغول کشته
شده است و...
اشرف زاده در پایان برنامه نیز وعده داد که در سال اینده با اشعار، ترانه‌ها و آهنگهای تازه‌‌ای کنسرت برگزار خواهد کرد که برای مردم و شگفتانه و لذت بخش خواهد بود.
در روز دوم جشنوره پیش از اجرای حجت اشرف زاده که پایان بخش برنامه‌های آن شب بود،  اولین اجرا که توسط گروه موسیقی بانوان «نوشه» انجام شد با استقبال بانوان تهرانی مواجه شد. دومین اجرا از بانوان درحالی عصر سه شنبه 24 بهمن به صحنه رفت که 3 خواننده اجرای آن را بر عهده داشتند.
در سانس بعدی تالار وحدت ساعت 18:30 هنرمندان هندوستانی به اجرا پرداختند. اجرایی که معرف ترانه‌های ماندگار و آیینی راجستان به سرپرستی راهیش بهارتی بود.اولین گروه بین‌المللی در حالی تشویق و رضایت حضار را به خود جلب کرده بود که برای اولین بار این گروه در قالب جشنواره موسیقی فجر به اجرا پرداخته است.
سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از 23 تا 28 بهمن در 7 سالن تهران و 14 شهرستان به دبیری رضا مهدوی در حال برگزاری است.
https://siasatrooz.ir/vdcb9wb8wrhb50p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی