جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
کد مطلب : 128710
جشنواره موسیقی فجر پایان یافت

نوازندگی پیشکسوت موسیقی ایران در تالار وحدت

نوازندگی پیشکسوت موسیقی ایران در تالار وحدت
آخرین روز جشنواره موسیقی فجر نیز روز گذشته برگزار شد و دفتر این بخش از جشنواره‌های فجر هم بسته شد.
پنجمین شب جشنواره بین‌المللی موسیقی با ۱۴ نوبت اجرا در هفت سالن تهران برگزار شد. پنجمین شب جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سالن‌های تالار وحدت، تالار رودکی، سالن سوره، فرهنگسرای ارسباران، کوشک هنر، میلاد نمایشگاه و فرهنگسرای ارسباران طی ۱۴ نوبت برگزار ‌شد.
تالار وحدت در سه سانس ۱۴:۳۰، ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ به ترتیب میزبان اجراهای ژناوا (ویژه بانوان)، موریتس ارنست (رسیتال پیانو) و ارکستر سمفونیک تهران (به رهبری منوچهر صهبایی) بود.
تالار رودکی نیز در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ میزبان سه اجرای ارکستر بادی راین (امیرحسین محمدیان) و سانس مشترک بین دو اجرای شب لطف‌الله مجد (سامان صادقیان و جواد علیرضایی) و شب مرتضی محجوبی (محمدرضا امیرقاسمی) بد. سالن سوره هم میزبان اجرای هنرستان موسیقی پسران تهران شد. در فرهنگسرای ارسباران نیز در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ دو اجرای ویژه کودک و نوجوان و نوای سیمره (مهران غضنفری) برگزار ‌شد. کوشک هنر هم دو گروه سرود رهروان حضرت زهرا (س) و نوای مهر را میزبانی کرد.
سالن نمایشگاه میلاد و فرهنگسرای بهمن در دو سانس ۱۹ و ۲۲ میزبان اجرای مشترک حمید هیراد و مصطفی راغب و گروه ماکان بود.
شب پایانی جشنواره 39 همچون شب‌های گذشته با استقبال مردمی همراه بود. اما در چهارمین شب جشنواره شامگاه 26 بهمن‌ ماه، شب فضل‌الله توکل در قالب جشنواره موسیقی فجر برگزار شد؛ او آخرین بازمانده نسل طلایی موسیقی ایران است.
این کنسرت با پخش مستندی درباره فضل‌الله توکل و زندگی او برگزار شد. این هنرمند پیشکسوت در بیوگرافی خود به بیان خاطراتی از گذشته خود پرداخت و به موازات این اتفاق گفتار متن، کامل‌کننده توضیحات لازم درباره این استاد سنتور بود. در ادامه برنامه، فضل‌الله توکل با مشایعت روی صحنه رفت. او ضمن سلام به حضار گفت: امیدوارم امشب اجرا به دل شما بنشیند. او در ادامه به نواختن قطعه‌ای پرداخت و فرزندش با تنبک او را همراهی کرد. این استاد سنتور در ادامه قطعه‌ای دیگر را اجرا کرد.
در چهارمین شب جشنواره سالن فرهنگسرای بهمن با حضور محسن یگانه گرم شد. «دنیا رو بی تو نمی‌خوام»، نخستین ترانه از محسن یگانه بود که اجرا شد. آهنگ بعدی «من رو درکم کن یکم» بود؛ این بخش با تمبک نوازی وحید محسنی و اجرای بقیه گروه با استقبال جمعیت حاضر مواجه شد. «فکر تو پیرم کرد...» اجرای بعدی محسن یگانه بود که خود او هم به گیتارنوازی پرداخت. «ای کاش ندیده بودمت»، «دل دیونه من»، «سکوت»، «رگ خواب» از دیگر آهنگ‌های محسن یگانه در شامگاه ۲۶ بهمن بود که با همراهی حاضران اجرا شد. صدای نوازندگی شهاب اکبری نوازنده کیبورد پیانو در این اجراها مشهود بود و چند بار محسن یگانه خواست که جمع اجرای او را تشویق کنند.
در بخش دیگری از اجرای محسن یگانه، جایگاه نوازنده‌ها به ابتدای سن تغییر داده شد و یگانه گفت: «امیدوارم از اینجا صدا بهتر باشد. ما بعد از ۸ سال، دومین بار است که اینجا اجرا داریم.» بلافاصله ترانه «دلشوره» اجرا شد. به گفته یگانه، این اثر بالای ۲۰۰ میلیون مخاطب در یوتیوب را رد کرده است.
تالار وحدت در چهارمین شب میزبان علی زند وکیلی بود.
در این کنسرت قطعاتی از جمله «جانانه»، «بهار شیراز»، «لالایی»، «عطر خاطره»، «آتش در آب»، «باورم کن»، «فصل پریشانی»، «دنیای بی رحم»، «روسری آبی»، «گل سرخ»، «برباد رفته»، «سکوت بی سرانجام» ،«گریه‌های من»، «زیباترین رویا»، «بی تفاوتی»، «چه زیبایی»، «لحظه شیرین» اجرا شد. در این کنسرت حاضران در سالن تولد علی زند وکیلی را به او تبریک گفتند.
https://siasatrooz.ir/vdcgq79qzak9xu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی