يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
کد مطلب : 128744
جنایتی که صهیونیست‌ها رقم زده‌اند

اوضاع هولناک بیمارستان «ناصر» در غزه

اوضاع هولناک بیمارستان «ناصر» در غزه
اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: اشغالگران مانع از رسیدن کاروان کمک‌ها ارسالی سازمان بهداشت جهانی به بیمارستان ناصر می‌شوند.
وی افزود: ۱۲۰ بیمار و بیش از ۱۰۰ آواره و کادر درمانی بدون غذا و برق در بیمارستان ناصر هستند. هفت بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ناصر بدون اکسیژن در معرض مرگ قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه بیان کرد: بیمارستان‌های شمال غزه بدون سوخت هستند و امکان خدمات رسانی ندارند.
وی پیش از این هم اشرف القدره اعلام کرده بود که تنها چهار نفر از افراد کادر پزشکی به بیماران بیمارستان ناصر خدمات ارائه می‌کنند.وی افزود: از کار افتادن بیمارستان ناصر، به معنای کشتار صدها هزار نفر از غیرنظامیان و آوارگان منطقه خان یونس و رفح است چرا که این بیمارستان یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات پزشکی در جنوب نوار غزه به شمار می‌آید.شمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای عملیات طوفان الاقصی به ۳۹۸ نفر رسیده است.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته ۳۹۸ فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری به شهادت رسیدند.این وزارتخانه افزود شمار شهدای کرانه باختری از ابتدای سال جاری هم به ۷۹ نفر افزایش یافته است.این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین از شهادت جوانی دیگر به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی در طولکرم در کرانه باختری خبر داد. براین اساس، شمار شهدای حمله امروز اشغالگران به طولکرم به دو نفر رسید.
وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز اعلام کرده بود که نبیل عطا محمد عامر جوان ۱۹ ساله فلسطینی در حمله اشغالگران اسرائیلی به طولکرم در کرانه باختری به شهادت رسیده است.این جوان از ناحیه سر هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و در نهایت بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. در حمله صهیونیست‌ها به طولکرم دو نفر دیگر زخمی شدند.
منابع عبری از آغاز احداث یک جاده آسفالته در مرکز نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر می دهند که شمال و جنوب نوار غزه را به طور کامل از هم جدا می‌سازد.در گزارش کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره آمده است که هدف از احداث این جاده آسفالته این است که ارتش اسرائیل را قادر سازد تا در آینده در صورت هر گونه عملیاتی از سوی مقاومت وارد غزه شده و واکنش نظامی نشان دهد.یکی از نظامیان صهیونیست ضمن اشاره به فراهم شدن مقدمات احداث این جاده، عنوان کرد: این جاده شمال نوار غزه را از جنوب آن جدا می‌کند، تا اسرائیل بتواند حرکت بین دو طرف را کنترل کرده و به طور مؤثر توانایی نفوذ به نوار غزه را داشته باشد.
یک سازمان حقوق بشری اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از کوادکوپترها به صورت گسترده برای کشتار هدفمند یا کورکورانه مردم غزه استفاده می‌کند.این گزارش تاکید می‌کند که ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده از این کوادکوپترها برای کشتار و آسیب زدن به فلسطینی‌ها استفاده می‌کند. پیش از این نقش این پرنده‌ها منحصر به جمع آوری اطلاعات جاسوسی از نقاط مختلف غزه بود.این بیانیه تاکید می‌کند که اعدام و کشتار فلسطینی‌ها به این روش که توسط تل آویو انجام می‌شود در خانه‌ها و بیمارستان‌ها و خیابان‌ها و مناطق مسکونی و ضد شهروندان بی پناه انجام می‌شود که هیچ تهدید یا خطری برای رژیم صهیونیستی به شمار نمی‌روند.این سازمان حقوق بشری تاکید می‌کند که این پهپادها مجهز به سیستم ویژه‌ای از نقشه برداری و کشف اهداف احتمالی هستند و می‌توانند محموله‌های کشنده یا غیر کشنده حمل کنند. این پرنده‌ها همچنین می‌توانند مأموریت‌های نیروهای ویژه یا نظامیان را انجام دهند.سران «اتحادیه آفریقا» در پایان نشست خود در آدیس آبابا، جنایات رژیم اسرائیل علیه بیش از ۲ میلیون فلسطینی در نوار غزه را به شدت محکوم کردند و خواستار پایان محاصره و آتش بس دایمی شدند.
سران اتحادیه آفریقا در بیانیه پایانی سی و هفتمین نشست خود همچنین از رژیم صهیونیستی خواستند به درخواست های بین المللی برای آتش بس دایم در نوار غزه پاسخ مثبت دهد.سران اتحادیه آفریقا ضمن محکوم کردن مجازات دسته جمعی غیرنظامیان در نوار غزه و تلاش برای انتقال اجباری انها به شبه جزیره سینا، خواستار پایان یافتن محاصره نوار غزه شدند. آنها در این نشست کمک برخی از کشورها به رژیم صهیونیستی و باز گذاشتن دست این رژیم برای ادامه عملیات نظامی در نوار غزه را محکوم کردند.
افزون بر آن، سران اتحادیه آفریقا در این بیانیه خواستار انجام تحقیقات بین المللی مستقل در زمینه نقض قوانین انسانی بین المللی، حمله به بیمارستان ها، خبرنگاران، رسانه ها و همچنین استفاده از سلاح های ممنوعه توسط رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه شدند.
دولت فلسطین، آمریکا و جامعه جهانی را مسئول نسل‌کشی در غزه دانست و تاکید کرد که آنها به ادامه جنگ چراغ سبز نشان داده و مانع توقف آن می‌شوند و کمک‌های تسلیحاتی به اسراییل می‌دهند.  دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه، رژیم صهیونیستی و همچنین آمریکا و جامعه جهانی را مسئول کامل جنایت‌های مستمر ضد ملت بی‌پناه فلسطین دانسته و تاکید کرد که این طرف‌ها هستند که به اشغالگران صهیونیست چراغ سبز انجام جنایت‌ها و نسل کشی ضد شهروندان و زنان و کودکان فلسطینی را نشان داده اند و مانع از توقف این جنگ می‌شوند و این رژیم را با هواپیماها و بمب‌های غول پیکر و موشک‌های مختلف تجهیز می کنند تا منازل فلسطینیان را هدف قرار دهند.این بیانیه از تمامی کشورهای آزاد در دنیا خواست تا به اشغالگران فشار وارد کنند تا نسل کشی ضد غیرنظامیان و زنان و کودکان فلسطینی را در سریع‌ترین زمان ممکن متوقف کنند، چرا که عدم توقف جنگ در هر ساعت به معنی بالا رفتن تعداد شهدا و قربانیان آن خواهد بود.این بیانیه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی طی شبانه روز گذشته ۲۹ منزل در غزه را هدف قرار داده که در نتیجه این اقدامات ۱۲۷ نفر به شهادت رسیده و ۲۰۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند. دولت فلسطین تاکید کرد که ۹۰ درصد از قربانیان زنان و کودکان و افراد سالخورده هستند.
https://siasatrooz.ir/vdcdoj0foyt0x56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی