پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۰
کد مطلب : 128779
هشدار چند‌باره سازمان جهانی بهداشت همزمان با وتوی قطعنامه آتش‌بس توسط آمریکا

بی‌گناهان در غزه درحال قربانی شدن هستند

بی‌گناهان در غزه درحال قربانی شدن هستند
همزمان با وتوی قطعنامه آتش بس توسط آمریکا در شورای امنیت، مدیر بخش فوریت‌های منطقه‌ای در سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که ما در زمینه رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه با بحران رو به رو هستیم.
وی افزود: می‌توان این بحران را حل کرد اما اسرائیل مایل به انجام این کار نیست.مدیر بخش فوریت‌های منطقه‌ای در سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: بی گناهان در نوار غزه به دلیل نبود امکانات پزشکی و بهداشتی در حال قربانی شدن هستند.این در حالی است که برنامه جهانی غذا اعلام کرد که امدادرسانی به فلسطینی‌های ساکن شمال غزه را متوقف کرده است.برنامه جهانی غذا اعلام کرد که تحویل کمک‌های غذایی به شمال غزه را تا زمانی که شرایط در این منطقه اجازه توزیع امن این کمک‌ها را بدهد متوقف می‌کند. آژانس آنروا از تعلیق آموزش بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز غزه در مدارس این آژانس خبر داد. آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) وابسته به سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مدارس موجود در منطقه شمالی غزه به صورت کامل یا بسیار زیاد تخریب شده‌اند و در نتیجه حمله وحشیانه‌ای که ضد آنها صورت گرفته، مانند خرابه هستند.
هیات امور اسرا و آزادگان فلسطینی نیز از شکنجه‌های وحشتناک اسرای فلسطینی در زندان‌ «عتصیون» از جمله محرومیت از خواب و حبس شدن در اتاق‌های کوچک و سرد و ضرب و شتم مداوم خبر داد.در گزارش این هیأت آمده است که از ۱۰۵ اسیر فلسطینی در زندان عتصیون ۹۰ نفر مورد شکنجه و ضرب و شتم شدید قرار گرفته‌اند و تا رسیدن به بازداشتگاه اداری همچنان زیر شکنجه بودند.وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که پیکر شهدای فلسطینی محبوس مانده در بیمارستان ناصر در آستانه تعفن قرار دارد و رژیم صهیونیستی اجازه خروج و دفن آنها را نمی‌دهد.
 وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸ بیمار مجتمع پزشکی ناصر واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه در نتیجه توقف فعالیت ژنراتور برق بیمارستان و نبود اکسیژن به شهادت رسیده‌اند و از چهار روز پیش تاکنون در روی تخت‌های خود و بین بیماران قرار دارند.این بیانیه تاکید کرد که پیکر این شهدا در آستانه تعفن قرار گرفته و نشانه‌های تعفن آن ظاهر شده که می‌تواند خطری برای دیگر بیماران بستری شده در این بیمارستان باشد.این گزارش می‌افزاید که رژیم صهیونیستی اجازه خارج کردن پیکر شهدا از بیمارستان برای دفن کردن آنها ضمن حفظ کرامتشان را نمی دهد که از کمترین حقوقی است که یک انسان از آن برخوردار است.
خبر دیگر آنکه وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای امنیت روز گذشته صفحه سیاه دیگری را شاهد بود و آن به کارگیری وتو از سوی آمریکا برای چهارمین بار از زمان شروع جنگ در غزه بود.در واکنش به وتوی درخواست الجزایر برای آتش بس در غزه از سوی آمریکا، وزارت امور خارجه سوریه این وتو را محکوم کرد.
در این میان اظهارات منزجرکننده یک سیاستمدار جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا درباره کشتار کودکان غزه، موجی از نارضایتی را به راه انداخته است.یک فعال حامی فلسطین که چفیه‌ای بر دوش دارد، به «اندی اوگلز» سیاستمدار جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نزدیک می‌شود تا نسبت به کشتار کودکان بی‌گناه فلسطینی در نوار غزه اعتراض کند که با صحبت‌های تهوع‌آور او مواجه می‌شود.
خبر دیگر آنکه نماینده امارات متحده عربی در سومین جلسه رسیدگی به اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) گفت که تل‌آویو در حال مجازات جمعی فلسطینی‌ها است.نماینده امارات در این جلسه گفت: «ذیل قوانین بین‌المللی نوار غزه سرزمین اشغالی محسوب می‌شود. حملات کور اسرائیل به نوار غزه باعث تلفات گسترده غیرنظامیان و تخریب وسیع منازل، مدارس و بیمارستان‌ها شده است.»جنبش حماس فلسطین تعلیق کمک‌های برنامه جهانی غذا به شمال نوار غزه را اقدامی خطرناک دانسته و از نهادهای وابسته به سازمان ملل خواست فعالیت‌های خود را در این منطقه از سربگیرند.
کویت با ابراز تاسف از اقدام آمریکا در وتوی دوباره قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه خواستار انجام اصلاحاتی شد که طبق آن شورای امنیت بتواند وظایف اساسی خود را انجام دهد. وزارت خارجه کویت در واکنش به اقدام دوباره آمریکا در وتوی قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه، با صدور بیانیه‌ای از این اقدام واشنگتن ابراز تاسف و اعلام کرد که وتوی آمریکا مانع از صدور قطعنامه‌ای برای پایان دادن به تجاوزات وحشیانه‌ای که نیروهای اشغالگر بیش از چهار ماه قبل تاکنون علیه ملت محاصره شده فلسطین انجام می‌دهند، شد.عربستان سعودی با ابراز تاسف از وتوی دوباره قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط آمریکا اعلام کرد باید اصلاحات ضروری در شورای امنیت انجام بگیرد تا این شورا بدون معیارهای دوگانه بتواند مسئولیت خود را انجام دهد.در پی اقدام آمریکا مبنی بر وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری بشردوستانه در نوار غزه، حکومت سرپرست طالبان این رای واشنگتن را مشارکت در نسل‌کشی مردم فلسطین دانست. همچنین معاون وزیر خارجه کوبا گفت ایالات متحده در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه هم‌دست بوده و اجازه نمی‌دهد فلسطینیان از حفاظت جامعه بین‌المللی برخوردار شوند.
«آنایانسی کامِخو» معاون وزیر خارجه کوبا در سومین جلسه استماع دیوان بین‌المللی دادگستری درباره جنگ غزه گفت: «نسل‌کشی مردم فلسطین تنها به مرحله کنونی این 'جنگِ نابودی' توسط اسرائیل محدود نمی‌شود. همه این‌ها با هم‌دستی ایالات متحده اتفاق افتاده که اجازه حفاظت جامعه بین‌المللی از مردم فلسطین را نمی‌دهد.»مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل نیز با اشاره به اوضاع بحرانی غزه تاکید کرد که این اوضاع بی‌سابقه بوده و حملات هفتم اکتبر آنچه برای مردم غزه رخ می‌دهد را توجیه نمی‌کند.
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در اظهاراتی گفت: «نیم میلیون نفر در غزه در آستانه بحران گرسنگی هستند، نیم میلیون نفر در غزه از نبود ساده‌ترین نیازهای اساسی زندگی از جمله غذا، آب و امکانات بهداشتی رنج می‌برند. محرومیت مردم غزه ظالمانه و عمیق است و هر اندازه از کمک‌ها برای برطرف کردن نیازهای آن‌ها کافی نیست».
https://siasatrooz.ir/vdcbzwb89rhb5zp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی