جمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
کد مطلب : 129109
آزادگان جهان برای بزرگداشت روز قدس و حمایت از مقاومت فلسطین به خیابان‌ها آمدند

فریاد مرگ بر اسرائیل در جهان طنین‌انداز شد

فریاد مرگ بر اسرائیل در جهان طنین‌انداز شد
هند، مالزی، اندونزی، پاکستان، نیجریه و تانزانیا ، روسیه، بحرین، یمن، عراق، لبنان، اردن، فلسطین، سوریه و.... از جمله کشورهایی بودند که مردمشان  در حمایت از فلسطین راهپیمایی و فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند در حلی در کشورهای اروپایی و آمریکا نیز امروز و فردا این راهپیمایی برگزار می شود.
ساکنان شهر اسلام‌آباد پس از اقامه نماز جمعه با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کردند‌. شرکت‌کنندگان شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا سردادند‌‌.آیین روز جهانی قدس با حضور برخی سفیران کشورهای اسلامی، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی و جمعیت زیادی از مسلمانان در مسجد جامع مسکو نیز برگزار شدهمچنین راهپیمایی از منطقه‌ی ایلالا باما در دارالسلام به سمت مسجد الغدیر انجام شد و در طول مسیر جوانان دختر و پسر از مذاهب مختلف اسلامی با سردادن شعار‌هایی در حمایت از فلسطینیان مظلوم، انزار خود را از جنایات وحشیانه‌ی اسرائیل در فلسطین و به خصوص در نوار غزه نشان دادند.
برخی جوانان به همراه چند تن از روحانیون جمعیت شیعیان اثنی عشری تانزانیا (TIC) که در جلو راهپیمایان حرکت می‌کردند، برای نشان دادن همبستگی بیشتر خود با مردم مظلوم فلسطین، چفیه و یا لباس‌هایی با پرچم فلسطین پوشیده بودند.در کشمیر راهپیمایی و تجمعاتی در حمایت از فلسطین شکل گرفت.در شهر باندونگ اندونزی، مردم در حمایت از فلسطین تجمع کردند.شبکه قطری العربی هم در گزارشی اختصاصی، از راهپیمایی مردم اندونزی در کوالالامپور در حمایت از مردم فلسطین و غزه خبر داد.مردم نیجریه در ایالت باوچی در روز جهانی قدس و برای حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند.مراسم روز جهانی قدس در بنگلادش هم برگزار شد و مردم در تجمعی در حمایت از فلسطین شرکت کردند.به نقل ازگزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های بحرین، مناطق مختلف این کشور شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی علیه جنایات رژیم صهیونیستی است برگزار شد. با وجود نسل کشی که توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه در جریان است، اما اهالی این باریکه زیر آتش حملات صهیونیست ها روز قدس را از یاد نبرده و به شکل متفاوتی آن را زنده نگه داشتند.همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس ؛ خانم " رتنو مارسودی " وزیر امور خارجه اندونزی گفت که کشورش در دفاع از آرمان فلسطین ثابت قدم خواهد ماند.مردم یمن با تجمع میلیونی در میدان السبعین صنعا و برپایی تجمع در سایر استان‌ها حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کردند.
جمعی از مسلمانان بنگلادش در راهپیمایی و تجمع روز قدس و قرائت بیانیه‌ای در حمایت از فلسطین پرداختند.راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای اردن و سوریه برگزار شد و تظاهرکنندگان، مقاومت را تنها گزینه برای مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل دانستند و بر حمایت از مقاومت تاکید کردند.جمعی از گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای بر لزوم مشارکت گسترده مردم کشورهای اسلامی و همه آزادگان جهان در راهپیمایی روز قدس تاکید کردند.شامگاه گذشته رسانه‌های ترکیه تصاویری از حضور گسترده مردم شهر قونیه در تظاهرات روز جهانی قدس خبر دادند.نخست وزیر، رئیس و نایب رئیس مجلس پاکستان به مناسبت روز جهانی قدس بر تجدید عهد با آرمان‌های ملت فلسطین و محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.کانال تلگرامی فلسطین الیوم تصاویری از برگزاری تجمع در استان طولکرم در کرانه باختری در روز کودک فلسطینی در مرکز شهر طولکرم منتشر کرد.
کانال تلگرامی شبکه خبری قدس تصاویری از تظاهرات فلسطینیان در رام الله پس از اقامه نماز در حمایت از غزه منتشر کرد.در مغرب نیز تظاهرات روز قدس برگزار شد.کودکان فلسطینی در روز کودک فلسطینی با تجمع مقابل کلیسای المهد شهر بیت لحم همبستگی خود را با کودکان غزه اعلام کردند.تجمع در شهر یوتبری سوئد به منظور اعتراض به حمایت شرکت صنایع نظامی ال بیت از رژیم اشغالگر اسرائیل برگزار شد.
مصری‌ها مقابل سندیکای خبرنگاران در قاهره، پایتخت مصر، برای اعلام همبستگی با غزه تجمع کردند. در «برلین»، پایتخت آلمان نیز تجمعی مشابه برگزار شد. پلیس لندن اعلام کرد بیش از ۵۰۰ نفر از افسران را برای نظارت بر راهپیمایی روز قدس و نیز تظاهرات هواداران اسرائیل آماده کرده است.سه قاضی سابق دیوان عالی انگلیس و صد‌ها استاد دانشگاه و حقوقدان انگلیسی، توقف فروش تسلیحات به رژیم اشغالگر را خواستار شدند و درباره شریک جرم شدن انگلیس در جنایت نسل کشی هشدار دادند.مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند.
خبر دیگر آنکه رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در پی کشته شدن کارمندان یک سازمان خیریه در غزه که همگی اتباع کشورهای غربی بودند، دو فرمانده نظامی را برکنار کرد. تحت فشار افکار عمومی جهان وزاری خارجه انگلیس، بلژیک و استرالیا خشم خود را نسبت به اقدام تل‌آویو در حمله به کاروان بین‌المللی امدادی ابراز داشته و تاکید کردند که اسراییل باید تابع قوانین بین‌الملل باشد.وزیر خارجه آمریکا بدون محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت که اسرائیل باید تلاش‌ها برای حمایت از غیر نظامیان را تقویت کند.وزیر خارجه آلمان و معاون وزیر خارجه لهستان نسبت به اقدام اخیر اسراییل در حمله به کاروان امدادی بین‌المللی واکنش نشان دادند.
اداره مرکزی آمار فلسطین در روز جهانی قدس اعلام کرد که نیروهای اشغالگر هر ساعت ۴ کودک در غزه را به شهادت می‌رسانند و با گذشت ۱۸۱ روز از این جنگ، ۴۳ هزار و ۳۴۹ کودک بدون پدر و مادر خود یا یکی از آنها زندگی می‌کنند.آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از ویران شدن ۶۲ درصد از خانه‌های باریکه غزه خبر داد.شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز دیروز قطعنامه‌ای را درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی تصویب کرد.شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز پیش نویس قطعنامه‌ای را که پاکستان برای توقف ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی ارائه کرده بود، با ۲۸ رأی موافق تصویب کرد.وزارت بهداشت غزه می‌گوید مجموع شهدای فلسطینی در غزه به ۳۳ هزار و ۹۱ نفر رسید.
در این میان بایدن رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر اسرائیل در پی حمله مرگبار این رژیم به امدادگران در نوار غزه امروز به وقت محلی با یکدیگر گفتگو کردند.کمیسیون اروپا در واکنش به بازگشایی دو گذرگاه برای کمک رسانی به مردم غزه خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.
رهبر انقلاب یمن طی سخنانی ضمن تأکید بر حمایت این کشور از مقاومت و ملت فلسطین گفت که آمریکا در قضیه فلسطین نشان داد که منافقی بیش نیست.تعدادی از مسلمانان آمریکایی در اعتراض به ادامه حمایت‌های تسلیحاتی و اقتصادی این کشور از اسرائیل در جنگ غزه، مقابل کاخ سفید ضیافت افطار برپا کردند.در مواجه با افکار عمومی کاخ سفید رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که اگر سیاست‌های خود را تغییر ندهد، واشنگتن سیاست خود در قبال غزه را تغییر می دهد. معاون وزیر امور خارجه لهستان اعتراض شدید کشورش را در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به سازمان های امدادرسان در غزه اعلام کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcjyhevhuqe8vz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی