شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
کد مطلب : 129123
وقتی حمایت از مقاومت فلسطین مسلمان و غیر مسلمان ندارد

استمرار خروش جهانی علیه اسرائیل

استمرار خروش جهانی علیه اسرائیل
در پی افزایش جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه، امسال علاوه بر مسلمان‌ها، مردم مناطق مختلف جهان نیز به خیابان‌ها آمدند و جنایت‌های این رژیم را محکوم کردند.
 امسال هم‌زمان با برگزاری شکوهمند روز قدس و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای مسلمان، مردم در دیگر کشورها و نقاط مختلف جهان نیز در دفاع از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند و علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند.همانند روزها و هفته‌های اخیر در شهرهای مختلف انگلیس و به ویژه شهر لندن هزاران نفر از مردم این کشور به خیابان‌ها آمدند و ضمن حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، با شعاردادن خواستار توقف فوری جنگ در نوار غزه شدند.
به نوشته وب‌سایت «ایندیپندنت» انگلیس برخی از معترضان در این راهپیمایی پرچم حزب‌الله لبنان را حمل می‌کردند. همچنین در این راهپیمایی گروه‌های یهودیان ارتودکس مخالف رژیم صهیونیستی نیز حضور داشتند. آن‌ها با آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی خواستار تأسیس کشور مستقل فلسطینی شدند.رسانه‌های ژاپنی با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی اعلام کردند که هم‌زمان با برگزاری روز قدس در کشورهای مسلمان و دیگر نقاط جهان، شماری از مردم ژاپن نیز با حضور در میدان «هاچیکو» شهر توکیو حمایت خود را از فلسطین و مردم غزه اعلام کردند.تصاویر رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که هزاران نفر از مردم شهر «کیپ‌تاون» آفریقای جنوبی در روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمدند تا جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کنند. در پایان این راهپیمایی که در برابر پارلمان آفریقای جنوبی برگزار شد شرکت کنندگان خواستار قطع رابطه کامل دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و مشارکت فعال دولت آفریقای جنوبی در آتش بس و پایان دادن به نسل کشی در غزه شدند.بنابر گزارش‌ها مردم شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی نیز که بزرگ‌ترین شهر این کشور است قرار است راهپیمایی حمایتی خود از فلسطین و مردم غزه را برگزار کنند.
وب‌سایت «کرایس ۲۴» به نقل از پلیس آلمان اعلام کرد که طبق اعلام سازمان‌دهندگان تا ساعاتی دیگر تجمع و تظاهرات حامیان فلسطین و مردم غزه با حضور در خیابان‌های شهر فرانفورک آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که هزاران نفر در این تجمع شرکت کنند و از سویی دیگر برخی از حامیان اسراییل نیز اعلام کردند که به خیابان‌ها می‌آیند و به همین علت و به منظور جلوگیری از درگیری دو گروه، تدابیر امنیتی تشدید شده است.
رسانه‌های آمریکا با انتشار تصاویری اعلام کردند که نیروهای پلیس این کشور با یورش به دانشکده پلی‌تکنیک «پونوما» در ایالت کالیفرنیا ۱۹ دانشجوی حامی مردم فلسطین را بازداشت کردند؛ دانشجویان این دانشکده در اعتراض به نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی اقدام به ایجاد دیوارهای نمادین آپارتاید کرده بودند که مقامات دانشکده آن را برداشته بودند و دانشجویان در اعتراض به این اقدام تجمع کردند اما در نهایت نیروهای پلیس به دانشگاه یورش بردند و دانشجویان را بازداشت کردند.
انتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل گفت: از گزارش‌ها درباره استفاده ارتش اسرائیل از هوش مصنوعی برای مشخص کردن اهداف نظامی که باعث مرگ بیشتر غیرنظامیان می‌شود «عمیقاً نگران» است.گوترش افزودکه هوش مصنوعی بایستی به عنوان «نیرویی در جهت خیر» و منافع دنیا مورد استفاده قرار بگیرد و نباید به «جنگ‌افروزی در سطح صنعتی و کتمان مسئولیت‌پذیری» کمک کند.
سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای حملات نظامیان صهیونیست علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.در این بیانیه با اشاره بازداشت و ضرب و شتم نمازگزاران فلسطینی در ایام ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر، آمده است: ما ممانعت نظامیان اسرائیلی از حضور هزاران فلسطینی برای ادای نماز در مسجدالاقصی را به شدت محکوم می کنیم. رهبر حزب کارگر اسکاتلند به درخواست‌ها برای ممنوعیت فروش اسلحه به اسرائیل پیوست.در این گزارش به قلم پیتر والکر آمده است: انس سرور، رهبر حزب کارگر اسکاتلند، آخرین شخصیت بلندپایه حزبی است که خواستار ممنوعیت فوری فروش تسلیحات انگلیس به اسرائیل شده است. این در حالی است که وزرای اسکاتلندی به منظور افشای توصیه حقوقی رسمی دولت در این باره تحت فشار قرار دارند.
جنبش حماس با صدور بیانیه ای از حضور گسترده مردم کشورهای مختلف در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد.جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شنبه طی بیانیه‌ای از حضور گسترده مردمی در تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌های جمعه خشم برای فلسطین و روز جهانی قدس تقدیر کرد و خواستار افزایش حمایت‌ها و همبستگی با مردم غزه تا توقف کامل جنگ شد.این جنبش ضمن تمجید از حضور گسترده فلسطینیان در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی و مشارکت گسترده در راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در کشورهای اسلامی و عربی و دیگر کشورها، فعالیت‌های مختلف در سراسر جهان در حمایت از ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن و مردم غزه و محکومیت نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی را ستود.
سخنگوی بیمارستان شهدا الاقصی اعلام کرد که این بیمارستان مملو از شهید و زخمی است و امکان رسیدگی به مجروحان به علت نبود دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد. خلیل الدقران سخنگوی بیمارستان شهدا الاقصی در غزه از اوضاع فاجعه بار این بیمارستان خبرداد.وی افزود: ما روزانه دهها شهید و زخمی پذیرش می‌کنیم.الدقران بیان کرد: ما چادر برای پذیرش زخمی شدگان برپا کرده ایم.حماس با محکوم کردن جنایت‌های وحشیانه‌ای که صهیونیست‌ها علیه اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی انجام می‌دهند تاکید کرد که جامعه جهانی و سازمان ملل باید مسئولیت خود را برای محافظت از اسرا و توقف جنایات اسرائیل بر عهده بگیرند. خبر دیگر آنکه یک مقام آگاه در جنبش حماس با اعلام زمان سفر هیأتی از این جنبش به قاهره، تاکید کرد که رئیس دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه طی ساعات اخیر تماس‌های متعددی با میانجیگران برقرار کرده است
.از سوی دیگر مدیر سابق سیا معتقد است که اسرائیل نمی‌تواند هر طور که می‌خواهد بجنگد و باید به آتش بس و تبادل اسرا فکر کند.لئون پانتا، مدیر سابق سیا در سی ان ان گفت که اسرائیل پس از حمله حماس در ۷ اکتبر سال گذشته حق دفاع از خود را دارد، اما این حق به این معنا نیست که اسرائیل می‌تواند هر طور که می‌خواهد جنگی را آغاز کند.۱۱۵ تن از نمایندگان مخالف مکرون از ترس اینکه فرانسه شریک جرم نسل‌کشی در غزه شود، خواستار عدم فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شدند.۱۱۵ نماینده اپوزیسیون فرانسه از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا فوراً فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کند و نسبت به عواقب تبدیل شدن فرانسه به همدست در جنایت نسل‌کشی هشدار دادند.
https://siasatrooz.ir/vdcf01dymw6d0ya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی