دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
کد مطلب : 129273
رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل استعفا داد

طوفان الاقصی روسیاهی ناتمام اسرائیل

طوفان الاقصی روسیاهی ناتمام اسرائیل
در ادامه شکست‌های سنگین ارتش صهیونیستی در غزه، رئیس سازمان طلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به «امان» به دلیل مسئولیت ناکامی در ۷ اکتبر از سمت خود استعفا کرد.
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند «آحارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل «امان» تصمیم گرفت پس از ۳۸ سال حضور در ارتش، استعفای خود را به خاطر شکست هفت اکتبر اعلام کند. رسانه‌های صهیونیستی اشاره کردند که پذیرفتن استعفای او فوری نخواهد بود، اما انتظار می‌رود پس از چند هفته انجام شود. او توضیح داد که در این مدت از او خواسته می‌شود تا جانشین خود را انتخاب کند و همچنین تحقیقات دیگری در مورد امان را تکمیل کند که حلیوا قبل از استعفا به رئیس ستاد ارائه خواهد کرد.روزنامه یدیعوت آحارونوت در این خصوص نوشت: الیوا استعفای خود را به هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.این نخستین استعفای یک مسؤول اسرائیلی از زمان جنگ است. گفته می شود نامزد اصلی که احتمالا جای هالیوا را می‌گیرد «شلومی بیندر» است که اکنون رئیس بخش عملیات در ارتش رژیم صهیونیستی است.آمیت ساعر، رئیس تیپ تحقیقاتی در بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به امان  چند روز پیش بلافاصله پس از بر عهده گرفتن مسئولیت کامل شکست اطلاعاتی این رژیم در ۷ اکتبر، از سمت خود استعفا داد.این در شرایطی است که از زمان وقوع طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی بین جناح‌های این رژیم، از جمله کابینه، نهاد‌های امنیتی و نهاد‌های نظامی در مورد اینکه چه کسی مسئولیت این شکست را بر عهده دارد، کشمکش ادامه دارد. تحلیلگران سیاسی و نظامی در رژیم صهیونیستی انتظار دارند که این موضوع به بمبی تبدیل شود که به محض پایان جنگ منفجر می‌شود و این همان چیزی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر به دلیل آن به دنبال طولانی کردن جنگ است. یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از استعفای آهارون هالیوا رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش این رژیم استقبال کرد و از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هم خواست که راه این ژنرال را در پیش بگیرد و استعفا کند.
خبر دیگر آنکه وزیر خارجه اردن درباره هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه به شدت هشدار داد. یک مرکز حقوقی در فلسطین آماری جدید از شمار بازداشتی ها در کرانه باختری پس از عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ موسوم به طوفان الاقصی ارائه کرد. باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد اشغالگران اسرائیلی در حمله اخیر به اردوگاه نور شمس در طولکرم ۵۰ فلسطینی را بازداشت کردند.این مرکز حقوقی تاکید کرد که شمار بازداشت شدگان در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر گذشته به ۸۴۰۰ نفر افزایش یافته است. خبر دیگر آنکه اسحاق بریک، ژنرال بازنشسته صهیونیست گفت رژیم صهیونیستی باید پایان جنگ در غزه را اعلام و به شکست اذعان کند، چون ما عملا شکست خوردیم. درپی عملیات طوفان الاقصی و اقدام ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم صهیونیستی، مدیر اجرایی بندر اشغالی ایلات (ام الرشراش) در جنوب سرزمین های اشغالی گفت: شرکت های حمل و نقل به ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ اعتماد ندارند و ما هر ماه میلیون ها دلار خسارت متحمل می شویم.وی اضافه کرد: از پایان نوامبر۲۰۲۳ تا امروز فقط ۲ تا ۳ کشتی وارد بندر ایلات شده است و تقریبا کاری در بندر انجام نمی شود.
منابع رسانه‌ای فلسطین از کشف یک گور جمعی دیگر در بیمارستان ناصر در شهر «خان یونس» واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.طبق این گزارش، در این گور جمعی پیکر ۷۳ شهید فلسطینی کشف شده است. تا کنون پیکر ۲۸۳ شهید در این گورهای جمعی در خان یونس کشف شده است.یک رسانه آمریکایی نوشت: اعتراض‌های دانشجویان دانشگاه کلمبیای آمریکا در حمایت از فلسطینی‌ها و مخالفت با جنگ غزه تا روز یکشنبه و برای پنجمین روز متوالی ادامه داشت که نگرانی‌هایی را برای امنیت دانشجویان برانگیخت.تارنمای شبکه خبری سی بی اس نیوز، افزود: از زمان آغاز این دور از اعتراضات دانشجویی در روز چهارشنبه، بیش از ۱۰۰ نفر، در داخل یا اطراف دانشگاه کلمبیا در منطقه منهتن بازداشت شده اند.وزیر امور خارجه ایرلند با اشاره به آمار بالای شهدای جنگ غزه تصریح کرد که رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی بشردوستانه در این منطقه را نقض کرده است.
https://siasatrooz.ir/vdcbz9b8frhb55p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی