سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
کد مطلب : 129284
آمارهای هولناک نسل‌کشی در غزه توسط رژیم صهیونیستی

200 روز توحش صهیونیستی و پایداری غزه

200 روز توحش صهیونیستی و پایداری غزه
با گذشت ۲۰۰ روز از تجاوزات رژیم اشغالگر علیه غزه، سازمان‌های بین‌المللی آمار هولناکی از وحشی‌گری این رژیم و کشتار غیرنظامیان فلسطینی ارائه داده و اعلام کردند همه نشانه‌های زندگی در غزه نابود شده و این میزان از توحش، در جهان بی‌سابقه و وحشتناک است.
جنگ غزه بعد از200 روز در سایه شکست شرم آور جامعه بین المللی در فشار بر رژیم صهیونیستی جهت متوقف کردن جنایات جنگی آن همچنان ادامه دارد و آماری که از وحشی گری اسرائیل در این 200 روز منتشر شده بسیار وحشتناک است.
در این زمینه سازمان دیدبان حقوق بشر اروپا مدیترانه با صدور بیانیه‌ای آماری هولناک از جنایت‌های نسل‌کشی مستمر رژیم اشغالگر در نوار غزه ارائه داده و اعلام کرد که اسرائیل همچنان به حملات وحشیانه خود با همان سرعت علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد و همه درخواست‌ها برای توقف این تجاوزات را نادیده گرفته و این در حالی است که حمایت های تسلیحاتی آمریکا و اروپا از اسرائیل همچنان ادامه دارد.بر اساس این بیانیه، نیروهای اشغالگر تاکنون 38 هزار و 621 غیرنظامی از جمله 15 هزار و 780 کودک و 10 هزار و 91 زن را به شهادت رسانده‌اند و این در حالی است که هنوز هزاران نفر از شهدا زیر آوار قرار دارند و همچنین هزاران نفر نیز هستند که مفقود شده‌اند و اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که بطور میانگین روزانه 212 فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل قتل عام می شوند که 79 نفر از آنها کودک و 50 تن زن هستند و این آمار در تاریخ درگیری عربی- اسرائیلی و همچنین در جنگ‌های معاصر رقم بسیار وحشتناکی است.سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در ادامه گزارش خود اعلام کرد که تیم‌های این سازمان هزاران جنایت وحشتناکی که ارتش اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی مرتکب شده را مستند کرده‌اند. براساس شواهدی که وجود دارد نیروهای ارتش اسرائیل غیرنظامیان را تبدیل به اهداف «قانونی» خود کرده‌انداز جمله بمباران منازل و مراکز غیرنظامی بر سر ساکنان آنها و اعدام میدانی غیرنظامیان خارج از چارچوب قانون. علاوه بر آن تاکنون 140 روزنامه نگار و 485 تن از اعضای تیم های پزشکی و 66 نفر از اعضای تیم های دفاع مدنی در حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.
بر اساس این گزارش همچنین بعد از گذشت 200 روز از جنگ غزه 79 هزار و 240 فلسطینی مجروح شده‌اند که اغلب آنها از غیرنظامیان هستند و 70 درصد قربانیان قتل عام‌های اسرائیل علیه غزه را زنان و کودکان تشکیل می دهند.بر این اساس، گورهای دسته جمعی کشف شده در بیمارستان‌ها به ویژه مجتمع پزشکی شفا در شهر غزه و مجتمع پزشکی ناصر در خانیونس این حدس و گمان‌ها را ایجاد می کند که ارتش اسرائیل افرادی را که از این بیمارستان‌ها بازداشت کرده بود به شکل غیرقانونی اعدام میدانی و سپس آنها را در گورهای دسته جمعی پنهان کرده است.در نتیجه ویرانی گسترده‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به وجود آورده بیش از 60 درصد ساختمان‌های نوار غزه عملا غیرقابل زندگی هستند و ویران شده‌اند و اغلب ویرانی‌ها با بمباران و انفجار انجام شده است. اطلاعات نشان می‌دهد که اسرائیل بیش از 70 هزار تن مواد منفجره را بر سر مردم غزه ریخته و علاوه بر آن عملیات‌های متجاوزانه زیادی از طریق بولدوزرها برای تخریب منازل مسکونی مردم غزه انجام شده است.دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه افزود که آمار اولیه و غیرنهایی حاکی از تخریب کامل حداقل 131 هزار و 200 واحد مسکونی در نوار غزه به طور کامل و تخریب جزیی 281 هزار دیگر است و این در حالی است که نیروهای اشغالگر هزاران کیلومتر از خیابان‌ها را در نوار غزه با خاک یکسان کرده‌اند.اسرائیل اغلب ساختمان‌های عمومی در نوار غزه از جمله صدها بنای فرهنگی و مراکز خدماتی و چاه‌های آب، 133 مدرسه و موسسه آموزشی و همه دانشگاه‌های غزه، 241 مسجد و 3 کلیسا را بطور کامل نابود کرده است.
سیاست گرسنگی به طور خاص ساکنان استان و شمال غزه را مورد هدف قرار داده؛ جایی که 300 هزار فلسطینی در این مناطق درگیر یک قحطی واقعی شده‌اند و تاکنون بیش از 30 نفر در شمال غزه که اغلب آنها کودک بودند بر اثر گرسنگی جانشان را از دست داده‌اند.همچنین شمار قابل توجهی از مردم غزه به دلیل آوارگی و نبود مراقبت‌های بهداشتی مبتلا به انواع بیماری‌ها شده‌اند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه از ابتلای 1 میلیون و 90 هزار نفر در غزه به بیماری‌های عفونی خبر داده و اعلام کرد که 8 هزار نفر نیز به عفونت هپاتیت ویروسی دچار شده‌اند. همچنین 350 هزار نفر مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند که به دلیل عدم وجود دارو زندگی آنها در معرض خطر قرار گرفته است. همچنین زنان باردار از جمله بزرگترین قربانیان این جنگ هستند که بر اساس آمار موجود 60 هزار زن باردار در غزه به دلیل عدم مراقبت‌های بهداشتی با خطر جدی مواجه می باشند.بر اساس گزارشی که آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در 16 آوریل منتشر کرد در 349 مورد حمله ارتش اسرائیل به مراکز پناهگاهی حداقل 408 آواره فلسطینی شهید و 1406 نفر دیگر مجروح شدند. همچنین 178 کارمند آنروا نیز در نوار غزه در حملات اسرائیل به شهادت رسیدند.
بر اساس این گزارش اسرائیل به طور سیستماتیک برای نابودی نظام بهداشتی غزه تلاش کرده و 32 بیمارستان از 36 بیمارستان غزه را از کار انداخته از جمله دو مجتمع پزشکی بزرگ شفا در شهر غزه و ناصر در خان یونس. همچنین 53 مرکز بهداشتی غزه نیز کاملا از خدمت خارج شده و 159 موسسه بهداشتی مورد هدف حملات ارتش صهیونیستی قرار گرفته است.از سوی دیگر سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه گزارش داد که نیروهای اسرائیلی بیش از 5 هزار فلسطینی از جمله صدها زن را از خانه‌ها و مراکز سرپناهی در حین تردد در جاده‌ها بازداشت کرده و اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.
خبر دیگر آنکه با گسترش اعتراضات به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا، پلیس این کشور با یورش به محل تجمع دانشجویان، ده‌ها معترض را بازداشت کرد.تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نمایانگر حمله پلیس آمریکا به دانشگاه نیویورک و درگیری با معترضین حامی فلسطین است.از سوی دیگر در ادامه بحران داخلی صهیونیست‌ها، در پی استعفای چند فرمانده ارشد در ارتش رژیم صهیونیستی، رسانه‌های این رژیم اعلام کردند که دومینو وار بودن این اتفاقات نتانیاهو را گوشه رینگ می‌برد.رسانه‌های صهیونیستی به موضوع استعفای آهارون هالیوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی موسوم به امان در پی شکست او در جلوگیری از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ پرداختند. بعد از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، فرمانده «واحد۸۲۰۰» گزینه بعدی خواهد بود. خبر دیگر آنکه مرکز اسیران فلسطین اعلام کرد در نتیجه جنایت‌های هولناک و غیرانسانی رژیم اشغالگر علیه اسیران فلسطینی، دست کم ۱۶ نفر از آنان از ۷ اکتبر شده اند.در دویستمین روز شروع جنگ غزه، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه تظاهراتی را در تل‌آویو ترتیب دادند.روزنامه واشنگتن پست خبر داد که شرکت گوگل حدود ۲۰ کارمند دیگر معترض به قرارداد رایانش ابری با تل آویو را اخراج کرد و بدین ترتیب مجموع کارمندان اخراج شده این غول فناوری به بیش از ۵۰ نفر رسید.
https://siasatrooz.ir/vdcdjn0foyt0xx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی