سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰
کد مطلب : 75812

فینال زودرس برای پرچم‌دار كاروان ایران

فینال زودرس برای پرچم‌دار كاروان ایران

'علی مظاهری' بوكسور وزن ۹۱ كیلوگرم كاروان اعزامی ایران به المپیك ۲۰۱۲ لندن در اولین دیدار خود مقابل گومز كوبایی یكی از امیدهای كسب عنوان قهرمانی قرار می گیرد.
علی مظاهری پرچم دار كاروان ایران در المپیك لندن كه بیشترین شانس كسب اولین مدال بوكس المپیك برای كشور محسوب می شد ساعت یك و سی دقیقه بامداد روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه برابر 'خوزه لاردوت گومز' كوبایی قرار می گیرد.
گومز ۲۲ ساله اولین حضورش در بازی های المپیك را تجربه می كند اما با توجه به توانایی كه در مسابقات بین المللی و جهانی از خود نشان داده یكی از امیدهای كسب نشان قهرمانی المپیك محسوب می‌شود. این بوكسور كوبایی در رقابت‌های بوكس جوانان جهان و المپیك جوانان تمامی حریفان خود را ناك‌اوت كرده و با اقتدار عنوان قهرمانی را بدست‌ آورده است.
گومز با جسته ای كوتاه‌تر از مظاهری از بدنی آماده و تكنیكی بالا بهره می‌برد كه در اكثر مسابقاتی كه تاكنون حضور داشته، مبارزات زیبایی را به نمایش گذاشته است.
اما مظاهری كاپیتان تیم ملی كشورمان، بهترین بوكسور آسیا در وزن ۹۱ كیلوگرم محسوب می‌شود و سابقه حضور در رقابت های ستارگان جهان را نیز دارد. این بوكسور ۳۰ ساله از لحاظ فیزیكی از گومز درشت‌تر است و تجربه حضور در المپیك پكن را نیز دارد كه امتیازی بزرگ در مقابل این بوكسور كوبایی برای او محسوب می شود. مربی علی مظاهری كه از كودكی این بوكسور را پرورش داده است در خصوص رویارویی كاپیتان كشورمان با گومز جوان می گوید: مظاهری با توجه به تجربه و تكنیكی كه دارد می تواند در دیدار اول خود از سد گومز كوبایی بگذرد.
پرویز غلامی ادامه می دهد: تجربه علی از این بوكسور كوبایی بیشتر است و اگر به خود باوری برسد به راحتی می تواند او را از پیش رو بردارد.
او بیان می كند: قد علی مظاهری از گومز بلند تر است و می تواند از این امتیاز برای پیروزی استفاده كند فقط همراهان او باید از نظر روانی به خوبی آماده‌اش كنند.
غلامی تصریح می كند: مظاهری بوكسوری مستقیم زن است و با توجه به قدش به راحتی می‌تواند در فرارهایی كه دارد از حریفش امتیاز بگیرد. او می گوید: گومز بوكسوری كوتاه‌تر از مظاهری و جنگنده است از این رو علی نباید با او درگیر شود و در فاصله‌ای مناسب از او قرار گیرد تا بتواند ضربات مستقیم خود را به راحتی بزند.
گومز در مسابقات جوانان جهان در باكو با 'سالار غلامی' روبه رو شد كه غلامی در راند دوم به دلیل آسب دیدگی از ادامه دیدار با او باز ماند. خوزه لاردوت گومز در این مسابقات تمامی حریفان خود را از ابتدا ناك اوت كرد و قهرمان شد.
با تمام این اوصاف گومز بوكسور قدرتمندی است و با وجود سن كمش چندین عنوان قهرمانی جهان را در كارنامه خود دارد از این رو نباید حریفی ساده در نظر گرفته شود.
مظاهری بوكسور بلند قامت كشور نیز از تجربه و آمادگی بالایی بهره می برد كه اگر از نظر روحی تقویت شود پیروزی بر خوزه لاردوت گومز كار دشواری برایش نخواهد بود.
كاپیتان تیم ملی بوكس كشور در صورت غلبه بر گومز با برنده دیدار آنگولا و ایتالیا دیدار خواهد كرد كه طبق نظر كارشناسان هر دوی این بوكسورها حریفان چندان قدرتمندی برای مظاهری نیستند و بوكسور كشورمان پس از پیروزی بر یكی از این دو بوكسور در دومین دیدار خود كسب مدال المپیك را قطعی می كند.
البته نباید فراموش كرد كه هیچ چیز در مسابقات بوكس قابل پیش بینی نیست و كوچكترین آسیب دیدگی می تواند قوی ترین بوكسور جهان را نیز از میدان بدر كند.

مظاهری: در مقابل بوكسور كوبایی دست بسته نخواهم بود
ملی پوش ۹۱ كیلویی بوكس كشورمان كه در نخستین مسابقه خود در المپیك لندن با بوكسور كوبایی مبارزه خواهد كرد، گفت: حریف كوبایی عناوین جهانی را با خود یدك می كشد ولی من در مقابل این حریف قدرتمند دست بسته نخواهم بود.
علی مظاهری گفت: همین كه در این دوره از بازیهای المپیك چهار سهمیه گرفته ایم خیلی خوب است و خانواده بوكس كشورمان تا همین مرحله هم بسیار عالی عمل كرده است.
وی افزود: من در مبارزه امشب از تمام توانم برای كسب نتیجه مناسب در داخل رینگ بهره خواهم گرفت و سعی می كنم دل مردم ایران را شاد كنم.
وی افزود: جو مسابقات المپیك خیلی سنگین است و رقابت در این سطح مسایل خاص خود را دارد، گاهی یك ضربه نابه هنگام می تواند تمام تمركز ورزشكار را از بین ببرد.
مظاهری افزود: برای صعود به رده های بالا در این مسابقات، یك بوكسور باید دو نفر را ببرد و سپس با یك قهرمان در سطح جهانی مسابقه بدهد كه امیدوارم بوكسورهای ایرانی در این راه موفق باشند.
'موفقیت در مسابقات المپیك بسیار دشوار است و باید با برنامه ریزی و آمادگی كامل در این گونه مسابقات شركت كرد.' وی تصریح كرد: در رقایت های المپیك ۴۰ مدال در رشته بوكس توزیع می شود كه اگر سهمیه ما بیشتر بود، قطعا شانس موفقیت مان نیز افزایش می یافت.

https://siasatrooz.ir/vdcci4qm.2bqps8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی