دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۹
کد مطلب : 88236
صهيونيست‌ها جنايت جنگي ديگري را در غزه رقم زدند

كشتار جمعي زنان و كودكان در شجاعيه

كشتار جمعي زنان و كودكان در شجاعيه

رژيم صهيونيستي كه در كارنامه خود جناياتي همچون دير ياسين، خان‌يونس، صبرا و شتيلا دارند در حالي در برابر مقاومت غزه به ستوه آمده‌اند كه در جنايت جنگي ديگر مردم محله شجاعيه كه اكثرا از زنان و كودكان بوده‌اند را به خاك و خون كشيدند.
كشتار حربه‌اي است براي پنهان‌سازي ناتواني‌ها و شكست‌هاي گسترده صهيونيست‌ها در برابر مقاومت بگونه‌اي كه آنها هر زمان كه در رسيدن به اهداف خود ناتوان مي‌شوند كشتار دسته‌جمعي فلسطيني‌ها را اجرا مي‌كنند.
ديروز يكي از همان روزها بود. صهيونيست‌ها كه از افشاي تلفات بالاي خود در برابر مقاومت در هراس بودند براي پنهان‌سازي اين شكست و نيز زمينه‌سازي براي نوشتن متني همسو با منافع صهيونيست‌ها توسط به اصطلاح مدعيان آتش‌بس، كشتار گسترده‌اي را در محله شجاعيه صورت دادند. جنايتي كه با چراغ سبز آمريكا و كشورهاي اروپايي صورت گرفت. حملات بي‌امان رژيم صهيونيستي به منطقه «حي‌الشجاعيه» باعث شهادت چندين زن و کودک و مجروحيت ده‌ها نفرديگر شده است. ديروز پيکر ده‌ها شهيد و زخمي در نتيجه جنايت تازه رژيم صهيونيستي در «حي الشجاعيه» واقع در شرق غزه به بيمارستان شفا منتقل شد.
در بين شهدا «اسامه خليل الحيه» پسر يکي از رهبران حماس و زن و دو فرزندش نيز ديده شده‌ است. شاهدان عيني از محاصره خانواده‌ها در ميان انبوه تخريب منازل خبر مي‌دهند. علاوه بر اين رژيم صهيونيستي تيم‌هاي امدادي که تلاش مي‌کردند خود را به منطقه برسانند مورد هدف قرار داد و پايگاه «اسکاي نيوز» از تخريب خطوط امدادي در نوار غزه خبر داد.
بنا به اعلام وزارت بهداشت تعداد شهداي الشجاعيه به ۵۰ تن رسيد. در جريان اين تجاوز ۴۰۰ تن ديگر زخمي شدند و به بيمارستان الشفاء انتقال داده شدند. احتمال افزايش تعداد شهداي محله الشجاعيه غزه به ۱۰۰ نفر وجود دارد. منابع خبري گزارش دادند در ادامه تجاوزات وحشيانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه تعداد شهداي فلسطيني به ۴۰۰ تن رسيد و بيش از ۳۰۰۰ نفر نيز زخمي شده‌اند.
همچنين رژيم صهيونيستي در حملات خود پايگاه آوارگان البريج را در مرکز نوار غزه هدف قرار داد که بر اثر آن چندين تن زخمي شدند و گروه‌هاي امدادرساني نيز نتوانستند براي کمک به آن‌ها برسند. همزمان گردان‌هاي عزالدين قسام، شاخه نظامي جنبش حماس اعلام کردند که کميني را عليه سربازان اسرائيلي ترتيب دادند که در تلاش بودند به سمت شرق منطقه التفاح پيشروي کنند که بر اثر آن ۱۴ سرباز اسرائيلي به هلاکت
رسيدند.
منابع فلسطيني اعلام کردند که جنگنده‌ها، بالگردها و قايق‌هاي جنگي رژيم صهيونيستي در عملياتي مشارکت دارند که به گفته سازمان‌هاي فلسطيني و بين‌المللي، بيشتر قربانيان آن غيرنظاميان هستند. در همين حال هشدارهاي بسياري نسبت به فاجعه انساني در نوار غزه در نتيجه تجاوزهاي رژيم صهيونيستي داده شده است. حملات رژيم صهيونيستي همچنين باعث شده است تا خطوط انتقال برق از بين برده شود و جريان برق در تعدادي از مناطق در نوار غزه به ويژه در دو منطقه رفح و خان يونس قطع شود.
از سوي ديگر، ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرد که نيروهاي زميني، دريايي و هوايي اين رژيم از زمان آغاز عمليات زميني از پنج‌شنبه شب، ۴۸۰ نقطه را در نوار غزه هدف قرار دادند. شبکه اسرائيلي «آي۲۴» از زخمي شدن سرهنگ «رسان عليان» فرمانده تيپ ويژه «گولاني» ارتش رژيم‌صهيونيستي در جريان عمليات زميني در نوار غزه خبر داد.
دفتر مطبوعاتي دولت‌هاي خارجي که زير نظر رژيم صهيونيستي است به خبرنگاران هشدار داد هيچ گونه مسئوليتي در قبال حفظ جان آنها بر عهده نمي‌گيرد و بهتر است غزه را ترک کنند. برخي رسانه‌ها از اسارت يک نظامي صهيونيست خبر دادند اما اين خبر هنوز از طرف مسئولان طرفين درگير در غزه تاييد نشده است.
در اين ميان برخي رسانه‌هاي عربي به حمايت از صهيونيست‌ها پرداخته‌اند چنانكه شبکه خبري عربستاني العربيه در پوشش اخبار مربوط به تحولات غزه، ساکنان اصلي فلسطين اشغالي را اسرائيلي عرب زبان ناميده است. در همين حال كشورهاي غربي نيز همچنان به حمايت از صهيونيست‌ها ادامه مي‌دهند چنانكه در‌پي برگزاري تظاهرات در حمايت از فلسطين در فرانسه، پليس اين کشور ۳۸ نفر را در جريان تظاهرات در شمال پاريس بازداشت کرد.
اين در حالي است كه دبير کل سازمان ملل و رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين براي شرکت در نشستي به منظور پايان دادن به جنگ غزه ديروز وارد دوحه پايتخت قطر شدند. در اين ميان نتانياهو نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي در تماس تلفني با وزير خارجه آمريکا به اظهارات اخير نخست‌وزير ترکيه که گفته بود اسرائيلي‌ها «هيتلر را رو سفيد کرده‌اند» واکنش نشان داده و وي را به «بي‌حرمتي به هولوکاست» متهم کرد.
خبر ديگر آنكه براساس اعلام منابع خبري در رژيم صهيونيستي از زمان آغاز عمليات زميني عليه نوار غزه حداقل ۷ نظامي اسرائيلي کشته و بيش از ۵۰ نفر مجروح شده‌اند. يکي از فرماندهان حماس اعلام کرد که در ۴ حمله نيروهاي مقاومت به نيروهاي صهيونيست ۱۴ نظامي اسرائيلي کشته شدند.پس از تاييد مرگ ۲ نظامي اسرائيلي ديگر، جنبش جهاد اسلامي از منفجر کردن چند بسته انفجاري در مسير سربازان پياده اسرائيلي و کشته و زخمي شدن چند تن خبر داد.
روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» گزارش داده است که در جريان درگيري‌هاي ارتش اين رژيم‌ با نيروهاي مقاومت فلسطيني ۱۸ نظامي زخمي شده‌اند.
خبر ديگر آنكه سفرا و نمايندگان دائم عضو سازمان همکاري‌هاي اسلامي در مقر اروپايي سازمان ملل در ژنو در خصوص تجاوزات وحشيانه رژيم صهيونيستي به نواز غزه چهار نامه جداگانه به گزارشگران ويژه سازمان ملل ارسال کردند.سناي آمريکا به اتفاق آرا از طرح رژيم صهيونيستي براي حمله زميني به غزه حمايت کرد.پرچم رژيم صهيونيستي در ايرلند پايين کشيده شد. در بسياري از كشورهاي جهان بارديگر عليه صهيونيست‌ها تظاهرات برگزار شد.
ناكامي صهيونيست‌ها زماني آشكارتر مي‌شود كه يکي از مقام‌هاي ارشد رژيم صهيونيستي اعلام کرد: ۱۲ روز اقدام نظامي در غزه براي دولت اسرائيل حدود دو ميليون شکل (۵۸۵ ميليون دلار) هزينه داشته است. گزارش‌هاي بين‌المللي و منابع خبري در خاورميانه اعلام کرده اند از هر پنج نفري که در غزه کشته مي‌شوند يک نفر آنها کودک است.
در اين ميان در ادامه زمينه سازي براي كشتار فلسطيني‌ها اسرائيل از دولت فلسطين خواست ساکنان گذرگاه بيت حانون اين گذرگاه را تخليه کنند. پس از موافقت حماس با آتش‌بس ۳ ساعته، اسرائيل نيز موافقت خود را با آتش‌بس ۲ ساعته اعلام کرد تا تلفات خود را جمع آوري نمايد.
در اين ميان کانال ۱۰ تلويزيون اسرائيل گزارش داد حملات راکتي نيروهاي مقاومت موجب شده تا مراسم تحليف ««رعوون ريولين» رئيس‌ جديد اين رژيم به تعويق بيفتد. برآوردهاي ميداني نشان مي‌دهد كه در آمار و كشتار صهيونيست‌ها برتر جنگ بوده‌اند اما در مقاومت اين غزه است كه برتر ميدان بوده است.

https://siasatrooz.ir/vdcg3x97.ak97w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی