میزان آمادگی برای مدیریت بحران در کشور...
به اندازه کافی وجود دارد.
پیشرفت داشته اما با مطلوب فاصله دارد.
در حد صفر است و عقب گرد هم داشته است.
 
داخلی اقتصاد خبر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱
 
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران خبرداد؛
قطع برق سازمان‌های پرمصرف

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به اینکه این شرکت زیانده نیست و سالانه ۲۲ میلیارد کیلووات ساعت برق در تهران به فروش می‌رسد، گفت: تا پایان سال جاری ۲۰۰ هزار مشترک پ رمصرف خانگی و تجاری مجهز به کنتور هوشمند می‌شوند. حسین صبوری در نشست خبری در پاسخ به این سوال که شرکت توزیع برق تهران سالانه چه میزان فروش انرژی دارد و اینکه گفته می‌شود این شرکت زیانده است یا خیر، گفت: شرکت توزیع برق تهران سالانه ۲۲ میلیارد کیلووات ساعت برق می‌فروشد. وی افزود: شرکت توزیع برق تهران زیانده نیست. وی در پاسخ به این سوال که میزان خاموشی در تهران در تابستان امسال به چه شکل بوده است گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که امسال در تابستان صورت گرفت یکی از راهبردها ارتقاء قابلیت شبکه توزیع برق بود؛ به همین دلیل ۱۰ درصد هم انرژی توزیع نشده و هم خاموشی‌های برق نسبت به پارسال کاهش پیدا کرد. صبوری با اشاره به اینکه تهران با ۴.۵میلیون مشترک ۱۰ درصد مشترکان کشور را در خود جای داده است گفت: ۱۰ درصد انرژی برق کشور در تهران مصرف می‌شود.
وی با بیان اینکه تهران دارای ۳۲ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف است، گفت: ۷۶ درصد مشترکان تهران خانگی هستند که ۴۰ درصد انرژی برق تهران را به خود اختصاص دادند. صبوری ادامه داد: در سال ۹۶ نقشه راهی ترسیم شد تا حرکت سالیانه شرکت توزیع برق در آن طراحی شود به همین منظور در این ترسیم نقشه راه هدف این بود که بدانیم در سال ۱۴۰۰ به کجا خواهیم رسید. بنابراین تمام برنامه‌های امروز که شاهد آن هستیم در یک راستا و برنامه‌های تعریف شده بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به اینکه میانگین رشد سالیانه پیک مصرف برق تابستان در هشت سال گذشته ۳.۵ درصد بود گفت: امسال با پیش‌بینی‌های صورت گرفته از پیک سال گذشته تا امروز صد هزار مشترک جدید به مشترکان اضافه شده است که حداقل مصرف آ‌نها ۲۰۰ مگاوات را به پیک مصرف اضافه کرده است. صبوری اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته پیک مصرف برق تهران قرار بود به ۵ هزار مگاوات برسد که با مدیریت مصرف و همکاری سازمان‌ها و ادارات پیک مصرف برق تهران به ۴۶۶۰ مگاوات رسید که نشان می‌دهد مردم و ادارات و صنایع همکاری خوبی داشتند به طوری که تمام برنامه‌ها به خوبی پیاده شده و توانستیم ۳۵۰ مگاوات مدیریت مصرف برق انجام دهیم. به گفته وی مصرف برق تهران نسبت به سال گذشته دو درصد رشد داشته است.
صبوری با اشاره به همکاری ادارات و سازمان‌ها پس از اطلاق بخشنامه استانداری تهران برای مدیریت مصرف گفت: پس از ابلاغ بخشنامه استانداری تهران مقرر شد از ساعت ۱۲ تا ۱۶ ادارات با استفاده از مولدهای خود تامین برق خود را تامین کنند که این موضوع بسیار به خوبی پیاده شد. وی افزود: در این بخشنامه تاکید شده بود که باید ادارات مصرف برق خود را ۱۰ درصد کاهش دهند و باید از دستگاه‌های مولد خود استفاده کنند و دمای کولرهای خود را در درجه مناسبی قرار دهند. بنابراین هزار سازمان و دستگاه ملی در تهران هدف‌گذاری شد تا مجهز به کنتورهای هوشمند شود.
صبوری خاطرنشان کرد: تا امروز ۱۵ سازمان از وزارتخانه‌ها، بانک‌های بزرگ و شرکت‌های بزرگ که بخشنامه استانداری را برای مدیریت مصرف برق رعایت نکرده بودند روزانه ۲ ساعت برق آنها را قطع کردیم. وی درخصوص مدیریت مصرف و بار شبکه گفت: هوشمندسازی کنتور مشترکان برق یکی از برنامه‌های شرکت توزیع برق در راستای مدیریت مصرف است بنابراین تمام مشترکان دیماندی و مشترکان برق ادارات و صنعتی مجهز به کنتورهای هوشمند هستند که مصرف برق آنها از راه دور کنترل و قرائت می‌شود و صورتحساب آنها پیامک می‌شود.
صبوری ادامه داد: تا پایان سال جاری نیز ۲۰۰ هزار مشترک پرمصرف خانگی و تجاری مجهز به کنتور هوشمند خواهند شد.
به گفته وی سالیانه ۵۰۰ هزا نفر از مردم برای اخذ خدمات برق و خدمات پس از فروش به مناطق ۲۲ گانه مراجعه می‌کردند که با راه‌اندازی سامانه ۱۵۲۱ حدود ۹۰ درصد خدمات برق از طریق این سامانه انجام می‌شود.
وی درخصوص طرح ملی قبوض سبز که در راستای اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک است، گفت: جمع‌آوری قبوض فیزیکی در شهر تهران همزمان با کل کشور قرار است درخصوص قبض برق نیز اجرا شود به طوری که از ابتدای مهرماه سال جاری قبوض کاغذی جمع‌آوری و صورتحساب‌ها به صورت پیامک به مشترکان ارسال خواهد شد. مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران ادامه داد: در تهران ۴۰ درصد مشترکان که حدود یک میلیون و۷۰۰ هزار مشترک بودند شماره تلفن خود را در این سامانه ثبت کردند و شماره همراه خود را پیامک کردند؛ بنابراین طی روزهای آینده به شماره‌هایی که ثبت شده است به صورت پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد برای اینکه از اول مهرماه مشترکان با مشکل عدم دریافت صورتحساب مواجه نشوند تا ۱۵ شهریور ماه شماره تلفن خود را از طریق سامانه‌هایی مثل ارسال شناسه قبض با *۱ به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنند.

کد مطلب: 110251
 
Share/Save/Bookmark