چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۱
کد مطلب : 70301

غلاف خالی در دست شمشیربازان تهرانی

غلاف خالی در دست شمشیربازان تهرانی

شمشیربازان تهرانی در حالی كه در پایتخت و كنار مربیان تیم ملی تمرین می كنند بازهم با دست خالی به دیدار حریفان می روند.
تهران یكی از قطب‌های شمشیربازی كشور محسوب می‌شود كه در طول چند سال گذشته سكوهای برتر مسابقات قهرمانی كشور از حضور نام این استان خالی نشده است.با این وجود رشته شمشیربازی در استان تهران آنچنان كه باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و شمشیربازان تهرانی حتی از داشتن سالن تمرینی محرومند.
نبود حتی یك سالن در اختیار هیات شمشیربازی تهران و وضعیت بد تمرینی باعث شده كه میزان علاقمندان به این رشته ورزشی كاهش پیدا كرده و برنامه‌های استعدادیابی این رشته ورزشی با شكست روبه‌رو شود.
دبیرهیات شمشیربازی استان تهران در این باره می‌گوید: شمشیربازی استان تهران به شدت از كمبود امكانات رنج می‌برد.
'هومن كاظمی' می افزاید: شمشیربازان تهرانی از داشتن سالن تمرینی محروم هستند و در زمان‌های بی‌استفاده سالن تیم ملی تمرین می كند.
وی بیان داشت: تمرینات ما در سالن تحت اختیار فدراسیون شكل منظمی ندارد و در زمان اردوها و مسابقات تمرینات شمشیربازان تهرانی تعطیل می‌شود.
دبیری هیات شمشیربازی تهران می گوید: در حال حاضر تعداد كل شمشیربازان تهرانی كمتر از ۱۵۰ نفر است.
كاظمی می گوید: تهران از مربیان مطرحی همچون 'علیرضا طاهرزاده'، 'سیامك فیض عسگری'، 'محمد اقتداری' و 'زهره سعدزاده' بهره می‌برد كه مربیگری تیم های ملی را بر عهده دارند اما نبود امكانات دست ما را برای استفاده كامل از توانایی آنها بسته است.
وی ادامه می دهد: بارها برای نجات شمشیربازی استان تهران به اداره ورزش و جوانان مراجعه كردیم اما چیزی جز وعده و وعید از آنها نشنیدیم. دبیرهیات شمشیربازی می‌گوید: ما حتی برای خرید لباس اعضای تیم با مشكل روبه‌رو هستیم.

زنگ خطر برای شمشیربازی تهران
تهران یكی از قدرت‌های شمشیربازی كشور است كه همواره در تركیب تیم‌های ملی جایگاهی را به خود اختصاص داده است اما اگر همچنان به آن بی توجهی شود كم شدن قدرت شمشیر بازی تیم ملی كشور دور از انتظار نیست.
مربی تهرانی تیم ملی شمشیربازی در ماده سابر در خصوص وضعیت شمشیربازی تهران می‌گوید: نبود امكانات و وضعیت بد تمرینی باعث شده تا خانواده‌ها از گرایش فرزندان خود به این رشته ورزشی جلوگیری كرده و تعداد ورزشكاران ما به شدت كاهش پیدا كند.
'علی رضا طاهرخانی' می افزاید: پیشرفت شمشیربازی نیاز به استعدادیابی دارد اما اگر به استعدادیابی بپردازیم جایی برای آموزش ورزش‌كاران نداریم كه همین امر آینده شمشیربازی تهران را تهدید می‌كند. وی بیان‌ می‌كند: به جرات می توان گفت كه شمشیربازان تهرانی بیش‌ از۵۰ درصد تركیب تیم‌های ملی را به خود اختصاص می‌دهند با این حال باید از مدیران پرسید كه شمشیربازی تهران با این پتانسیل لیاقت داشتن حتی یك سالن اختصاصی را ندارد؟

دست اداره كل ورزش و جوانان برای حمایت از شمشیربازی بسته است
با این حال اداره كل ورزش و جوانان استان تهران برای اختصاص بودجه به هیات‌های ورزشی با مشكل روبه‌رو است و برای تودجه به آنها اولویت بندی‌هایی دارد.
معاون امور ورزش اداره كل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص تخصیص بودجه به هیات‌های ورزشی می‌گوید: بودجه ما برای تخصیص به هیات‌های ورزشی بسیار محدود است از این رو مجبوریم برای اختصاص بودجه به آنها اولویت بندی كنیم.
'مجید پاشنا' اظهار می‌دارد: برای اختصاص بودجه به هیات‌های استانی مدال آوری و پایه بودن آنها را مورد توجه قرار می دهیم. وی تصریح كرد: رشته‌های بسیاری با شرایط شمشیربازی در تهران وجود دارند از این رو نمی‌توانیم تمام توان خود را بر روی این رشته متمركز كنیم.
پاشنا اعلام كرد: برای برطرف كردن مشكل شمشیربازی چند سالن را در سطح استان ایجاد خواهیم كرد كه با ساخت آنها مشكل شمشیربازی تهران برطرف می شود.

مقصر اصلی اداره ورزش و جوانان تهران است
اما رییس فدراسیون شمشیربازی، اداره كل ورزش و جوانان استان تهران را دلیل اصلی ضعف شمشیربازی این استان می داند.
'فضل الله باقرزاده' می گوید: ما بارها در خصوص شمشیربازی با اداره ورزش و جوانان تهران وارد مذاكره شدیم اما هیچ سودی نداشت. وی بیان می‌كند: در دور اول سفرهای رییس جمهور ساخت سه سالن تمرینی در تهران تصویب شد اما تا چند وقت گذشته هیچ حرفی از این سالن ها به میان نیامد و اقدامی برای ساخت آنها صورت نگرفت.
وی می گوید: در حال حاضر اكثر استان‌های كشور از لحاظ امكانات سخت افزاری در سطح مطلوبی قرا دارند اما تهران كه پایتخت كشور است حتی از داشتن یك سالن اختصاصی محروم است.
شمشیربازی در استان تهران وضعیت مناسبی ندارد و با توجه به روند كاهش ورزشكاران در این رشته اگر به آن توجه نشود، قدرت شمشیربازان تهران به زودی خاموش خواهد شد.

https://siasatrooz.ir/vdca6en0.49nww15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی