جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
کد مطلب : 124968

رفع تبعیض راه جلوگیری از فتنه‌ها

آنچه که مسلم است این است که دشمن دست از سر ایران اسلامی برنمی‌دارد تا جایی که ایران...
آنچه که مسلم است این است که دشمن دست از سر ایران اسلامی برنمی‌دارد تا جایی که ایران به قدرتی دست یابد که هر گونه دسیسه و توطئه‌ای باعث چالش و بحران نشود.
همه آنچه که اکنون علیه ایران تدارک دیده می‌شود،‌برای جلوگیری از دستیابی به توانمندی و قدرتی است که دشمنان را نگران کرده است.
راه پیشرفت و تولید قدرت از سوی ایران در حال سپری شدن است همین اتفاق باعث شده تا اردوگاه دشمن، تدابیر و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای براندازی انجام دهد.
فتنه‌ و آشوب اخیر یکی از همان برنامه ریزی‌های دقیق و حساب شده دشمنان برای براندازی، تجزیه و نابودی ایران اسلامی بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیداری که مداحان، پنجشنبه هفته گذشته با ایشان داشتند فرمودند؛ «من به‌عنوان یک ناظر، در دل خود به مهندسی خوب دشمن «آفرین» گفتم چرا که همه چیز را در جای خود و به اندازه فراهم کرده بود اما با وجود این نقشه که در کشورهایی نیز اثرگذار است، موفق نشدند زیرا محاسبه آنها غلط بود.
مهندسی برای اجرای پروژه براندازی دقیق انجام شده بود اما محاسبات غلط بود به همین دلیل هم شکست خورد، با وجود این، باید دقت شود که مهندسی فتنه اخیر، از فتنه‌های پیشین دقیق‌تر و اثرگذارتر بود و همین مسئله نشان می‌دهد که پیش بینی می‌شود برای فتنه‌های بعدی محاسباتشان هم دقیق‌تر باشد.
رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان با تأکید بر اینکه محاسبات غلط دشمن نباید موجب غفلت ما شود، گفتند: ما هم باید حواسمان باشد. اینگونه نباشد که دچار غفلت و غرور شویم و بگوییم قضایا تمام شد. باید در میدان بمانیم و بدانیم عامل حفظ ملت، امید و وحدت ملی است.
هر فتنه‌ای که در کشور از سوی دشمنان آغاز و تحمیل می‌شود و هدف از آن هم براندازی است، هزینه‌های سنگینی را بر کشور وارد می‌کند. در این مسئله تردیدی وجود ندارد، پس باید گفت، این آشوب‌ها علاوه بر این که یک فرصت است، هشدار هم هست.
همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، نباید دچار غرور شویم و بگوییم قضایا تمام شد. هشدار رهبر انقلاب در فتنه‌های پیشین هم داده شده بود، اما با توجه به این هشدارها، مسئولان به آن کم توجهی داشتند و در راه تقویت وحدت داخلی و تولید فضای امید بیشتر در کشور اقدام نکردند.
همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سخنان روز پنجشنبه و در دیگر سخنانشان به مسئله اقتصادی اشاره کردند و گفتند؛ «عامل اقتصادی وجود داشت چرا که وضعیت اقتصادی کشور خوب نبود و نیست بنابراین مشکل معیشتی مردم زمینه‌ای بود که از آن استفاده کنند» هشداری است که اگر از سوی مسئولان و دولتمردان جدی گرفته نشود، به همین دلیل یعنی مسائل و مشکلات اقتصادی باید در انتظار آشوب و فتنه‌ای دیگر بود.
به واقع همه کشور به ویژه مسئولان اعم از دولت، مجلس و قوه قضاییه، از این پس باید بیشترین توجه و دقت را در عملکرد خود داشته باشند و برای رفع نقاط ضعفی که در بدنه دستگاه‌ها وجود دارد، اقدام کنند.
این که برخی مسئولان با آمار و ارقام به افکار عمومی گزارش‌های مثبت ارائه می‌دهند اما در درصد زیادی، آنگونه نیست که می‌گویند، سیاست امید آفرینی را نابود می‌کند و بر وحدت جامعه نیز تأثیر منفی دارد. به واقع، خوب جلوه دادن شرایطی که خوب نیست، تأثیر منفی دارد.
مهمترین چالشی که در جامعه وجود دارد و اکثریت را آزار می‌دهد، فاصله طبقاتی، تبعیض و بی عدالتی‌هایی است که دیده می‌‌شود.
فاصله شدید درآمدها میان دو قشر ثروتمند و متوسط و فقیر،‌آن هم در جامعه‌ای که برای اجرای عدالت انقلاب کرد، مناسب نیست.
و تبعیض را البته نباید تنها در بحث اقتصادی دید، بلکه این موضوع میان مردم و مسئولان هم وجود دارد.
مسئله‌ای که سال‌ها است باعث شده تا واژه‌ای به نام آقا و آقازادگی شکل بگیرد و باعث شود نوعی سرخوردگی در میان افکار عمومی ایجاد گردد.
مردم و مسئولان در چارچوب قانون با هم برابر هستند و هر تخلف و تخطی از قانون باید برای هر دو طرف عادلانه اجرا شود و هیچ تبعیضی هم وجود نداشته باشد.
موضوع تبعیض مسئله‌ای است که باید از سوی مسئولان و کارگزاران نظام جدی گرفته شود، که اگر به سادگی از کنار آن بگذرند،‌ راه را برای براندازان هموارتر کرده‌اند.

نویسنده: محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdch-knz623niwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی