چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
کد مطلب : 129601

رسم عاشقی از خرمشهر تا...

ملت بزرگ و همیشه سرافراز ایران دیروز حماسه‌ای دیگر را در بدرقه رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی،شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر همراهان شهیدشان رقم زدند. ملت قدرشناس ایران دیروز بار دیگر وحدت و یکپارچگی و پیوند خویش با نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشید و فریاد ادامه مسیری را داد که چهل و دو سال قبل در چنین روزهای طنین انداز بازگشت خرمشهر عزیز به خاک وطن شد.
دشمن بعثی که در آبان ۱۳۵۹ خرمشهر را از مام میهن جدا کرده بودتا به سودای اشغال کامل ایران برسد، سرانجام در سوم خرداد ۱۳۶۱ در برابر دلاورمردان و شیر زنان ایران زمین تسلیم و وادار به فرار از خرمشهر شد.
ملت ایران به این مهم رسیدند که برای آزادی سرزمینشان نمی توانند هیچ امیدی به خارج از مرزها داشته باشند. آزادی خرمشهر و مقاومت دزفول را می‌توان الگویی موفق از چشم داشت به داخل برای تحقق آرمان ها و اهدافی دانست که عزت و سربلندی را برای ایران رقم زده است.  مردانی همچون سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانشان، که حماسه خرمشهر و حماسه های مشابه آن را رقم زدند، به الگویی ماندگار برای آزادی خواهان جهان مبدل شده اند که نمود آن را امروز در فلسطین، یمن، سوریه و... می‌توان مشاهده کرد.
تجربه خرمشهرها، آبادان‌ها، دزفول‌ها و سوسنگردها نشان داد که برای مقابله با طمع ورزان باید قوی شد. قوی بودنی که البته ابعاد نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد. دیروز روز وداع ملت ایران با بزرگ مردانی بود که خرم‌شهرها و دزفول‌ها را فراموش نکردند و در طول نزدیک به سه سال حضور در عرصه اجرایی کشور تفکر جهادی و انقلابی، تکیه بر مردم به جای چشم داشت به خارج را در ابعاد مختلف به اجرا درآورند. آری مردم ایران دیروز با رئیس جمهور و وزیر خارجه شهیدی وداع کردند که همچون جهان آرا و همرزمانش جان فدای مردم بودند و در نهایت نیز در این راه رخت شهادت به تن کردند. مردم ایران دیروز با مردانی تجدید پیمان کردند که تفکرشان و راهشان، تنها مسیر تحقق بخش ساختن ایرانی قوی با نقش آفرینی بزرگ جهانی است.
ملت ایران که در سوم خرداد 1361 در قبال مردانی همچون جهان آرا،در سال 1368 در ارتحال امام (ره) و در دی ماه 1398 در مراسم بدرقه سردار دلها شهید سپهبد قاسم سلیمانی، رسم عاشقی را به جا آوردند، بار دیگر دیروز در بدرقه رئیس جمهور شهید و یارانش، به جهانیان نشان داد که رسم عاشقی در این سرزمین هرگز به پایان نمی‌رسد.
 
قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcgzy9qqak9x34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی