سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ارتباط با تشکل‌های اسلامی سایر کشورها درخصوص فاجعه میانمار گفت: ما در این زمینه ارتباط و گفت‌وگو خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم با بیان اینکه متأسفانه در جهان اسلام حوادثی رخ می‌دهد که بسیار ناگوار است و ریشه آن در دشمنی با اسلام و مسلمین است، اظهار داشت: متأسفانه کسی در نظامات بین‌المللی و حتی سازمان‌های اسلامی نسبت به این حوادث واکنش نشان نمی‌دهد، یکی از این حوادث به شهادت رساندن جمعی از شیعیان و قتل‌عام زنان و کودکان افغانستانی بود که نسبت به آن واکنشی صورت نگرفت.
مصباحی‌مقدم ادامه داد: اکنون اتفاقی که مکرر افتاده کشتار مسلمانان میانمار توسط نظامیان وابسته به دولت میانمار است که خانه‌هایشان آتش زده و اطفالشان به‌صورت دسته‌جمعی سوزانده می‌شوند و به شهادت می‌رساند و از کشور و سرزمین خود رانده می‌شوند و همه این اتفاقات در مقابل چشم جهانیان و سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ضمن ابراز تأسف از عدم واکنش سازمان‌های بین‌المللی حتی سازمان کنفرانس اسلامی و عدم برگزاری جلسات اضطراری، افزود: باید به خاطر این وضعیت به خدا پناه برد و از مسلمانان درخواست کرد نسبت به این قضایای جان‌سوز واکنش نشان دهند.
وی با ابراز تأسف از کشتار مسلمانان در یمن، افغانستان و میانمار، یادآور شد: باید سازمان کنفرانس اسلامی موضع خود را اعلام کند البته از دولت جمهوری اسلامی نیز این انتظار وجود دارد که رئیس‌جمهور و هیئت دولت نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و در جلسات خود دراین‌باره گفت‌وگو کنند.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین درباره ارتباط با تشکل‌های اسلامی سایر کشورها، گفت: این نکته خوبی است و در این زمینه ارتباط و گفت‌وگو خواهیم داشت.
همچنین در خبرها آمده بود دبیرکل جمعیت حامیان صلح پایدار نامه‌ای را به حسن روحانی در مورد نقض حقوق بشر در منطقه روهینگیا ارسال کرده است.

https://siasatrooz.ir/vdcaywn6w49nwa1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی