پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
کد مطلب : 126480
انگلیس همچنان به تهدید امنیت جهان ادامه می‌دهد

از نوسازی کلاهک‌های هسته‌ای تا نسل‌کشی پناه‌جویان

از نوسازی کلاهک‌های هسته‌ای تا نسل‌کشی پناه‌جویان
انگلیس همچنان در جمع اصلی‌ترین تهدید کنندگان امنیت جهان ایفای نقش  می‌کند چنانکه در حالی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد قصد دارد زیردریایی های جدید کلاس دردنات Dreadnought را اوایل دهه 2030 به جای زیردریایی های منسوخ شده کلاس ونگارد Vanguard عملیاتی کند که گزارش‌ها از تصویب قوانین ضد بشری علیه پناه‌جویان حکایت دارد که می تواند به یک نسل کشی منجر شود.
وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد قصد دارد زیردریایی‌های جدید کلاس دردنات Dreadnought را اوایل دهه 2030 به جای زیردریایی های منسوخ شده کلاس ونگارد Vanguard عملیاتی کند.بنا بر اعلام این وزارتخانه ، انگلیس همچنین کلاهک های هسته ای خود را برای حفظ "بازدارندگی موثر" جایگزین خواهد کرد. در گزارش سال 2023 وزارت دفاع انگلیس آمده است: "این کشور متعهد به برنامه نوسازی نیروهای هسته ای خود است که با سرمایه گذاری بلندمدت حمایت می شود. در این میان در ادامه افشای ماهیت جنایت کارانه انگلیس سازمان ملل از لایحه جنجالی انگلیس درباره مهاجران انتقاد کرد و گفت: این لایحه با تعهدات لندن در چارچوب قوانین بین المللی تضاد دارد.روسای دو کمیسیون حقوق بشر و آوارگان سازمان ملل اعلام کردند بر اساس این لایحه متقاضیان پناهندگی،  صرف نظر از موقعیتشان، از ارائه درخواست پناهندگی بدون موافقت دولت منع می‌شوند. در این میان در ادامه بحران‌های داخلی انگلیس، روزنامه دیلی میل نوشت افزایش ضدیت با سلطنت در کشور‌های گروه مشترک المنافع یا همسود، موجب شد تا بازی‌های ورزشی اعضای این اتحادیه احتمالا برای همیشه تعطیل شود. نشریه انگلیسی دیلی میل افزود: دولت چیگرای استرالیا که میزبان دوره‌ای بازی‌های کشور‌های عضو گروه همسود یا مشترک المنافع بود اعلام کرد به علت هزینه ۳.۶۵ میلیارد پوندی بازی ها، از میزبانی آن انصرف می‌دهد.
خبر دیگر آنکه سر ریچارد مور، رئیس سرویس مخفی بریتانیا در اظهاراتی بی‌سابقه از روس‌ها خواست با هدف آنچه که وی پایان جنگ اوکراین دانست، علیه مسکو جاسوسی کنند.
https://siasatrooz.ir/vdcivqazut1ar52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی