جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
کد مطلب : 128152

پاسخ اسنپ به ستون نکته سنج

روابط عمومی اسنپ به یکی از مطالب ستون نکته سنج پاسخ داد.
ناوگان اسنپ سرمایه ارزشمند این سامانه و پشتوانه ارائه خدمات آن است. تمام کسانی که در ناوگان اسنپ فعالیت می‌کنند دارای گواهی تأیید صلاحیت پلیس اماکن فراجا هستند. تأمین امنیت کاربران مسافر در سفر از اولویت‌های مهم  اسنپ است و فرآیند حساس احراز و تأیید صلاحیت رانندگان اسنپ به مراجع قضایی انتظامی و نظارتی سپرده شده و سابقه کیفری سوءپیشینه کاربران راننده اسنپ از سوی پلیس بررسی می‌شود.
پلیس با در اختیار داشتن بانک‌های اطلاعاتی و همچنین بررسی صلاحیت راننده از چندین منبع مختلف، سوابق افراد را به‌صورت همه‌جانبه بازبینی می‌کند. به‌این‌ترتیب حتی فردی که گواهی عدم سوءپیشینه دارد هم ممکن است برای فعالیت در اسنپ از سوی پلیس اماکن فراجا رد صلاحیت شود. اطلاعات فرد متقاضی، پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام و ارائه مدارک، به صورت برخط برای فراجا ارسال و سوابق متقاضی از طریق شماره ملی بررسی و نتیجه استعلام (تأیید یا رد صلاحیت) به اسنپ اعلام می‌شود. در فرآیند مذکور، جرایمی که برای فعالیت در ناوگان تاکسی‌های اینترنتی نامتناسب شناخته می‌شوند از سوی فراجا مورد تأیید قرار نمی‌گیرند.
علاوه بر این، اسنپ به احراز هویت و تایید صلاحیت در شروع فعالیت بسنده نمی‌کند. هر گزارشی مرتبط با رفتار نامناسب و عدم تطابق هویت راننده یا خودرو و مواردی از این دست دریافت شود، با دقت بررسی و پیگیری می‌شود. متناسب با نوع تخلف، بدرفتاری یا سوء‌استفاده یا عدم تطابق مشخصات خودرو و راننده، اسنپ طیف وسیعی از اقدامات را در پیش می‌گیرد که از آموزش مجدد و گرفتن تعهدنامه و انجام آزمون‌های روانشناسی و دریافت تست‌ عدم اعتیاد گرفته تا غیرفعالی موقت و دائم متفاوت است.
ناوگان اسنپ، با توجه به بازخورد مسافران به طور مداوم بررسی می‌شود. در این بررسی‌ها، کاربران راننده‌ای ممکن است بر اساس عملکردشان غیرفعال موقت یا دائم شوند. همچنین در صورتی‌که امتیاز کاربر راننده از حد نصاب پایین‌تر باشد و همینطور بر اساس گزارش کاربران ممکن است برای تست اعتیاد یا آزمون روانشناسی که با همکاری اسنپ‌دکتر برگزار می‌شود و آموزش مجدد ارجاع داده شوند.
در پایان گفتنی است که ماهیت تاکسی‌های اینترنتی به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌طور کلی نسبت به جرم بازدارنده است. شما حین استفاده از اسنپ اسم، عکس و مشخصات خودروی راننده را می‌بینید و می‌توانید مشخصات سفر خود را با خانواده و دوستانتان به اشتراک بگذارید. از طرفی مدارک راننده‌ها در سیستم ثبت شده و در صورت نقص مدرک راننده مربوطه قادر به آغاز فعالیت خود نیست. در نهایت همکاری مستقیم اسنپ با پلیس اماکن فراجا باعث می‌شود احتمال وقوع جرم در این سیستم بسیار کمتر از سیستم‌های مشابه سنتی باشد.
https://siasatrooz.ir/vdcgn79qxak9xq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی