مهدی عسگری، نائب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: از سال ۱۳۹۷ و به دنبال محدودیت‌های ارزی، طبق مصوبه اولیه شورای هماهنگی اقتصادی قوا، واردات لوازم خانگی تا پایان سال ۱۴۰۰ ممنوع اعلام شد.
تأمین مناسب بازار لوازم خانگی توسط تولیدکنندگان داخلی، ضرورت واردات را منتفی می‌کند
وی افزود: پس از اتمام این مهلت، وزارت صمت اعلام کرد که تولیدکنندگان که بالغ بر ۱۵۰۰ واحد کوچک و بزرگ هستند می‌توانند نیاز بازار را تأمین کنند و حتی برنامه صادرات نیز دارند بنابراین ممنوعیت واردات لوازم خانگی مجدد تمدید شد.
 
مهدی عسگری اظهار کرد: اصل کلی این است که اگر کالایی در داخل به حد کافی و با کیفیت مناسب تولید شود، دلیلی ندارد که در این شرایط ارزی آن را وارد کنیم مگر اینکه ضرورتی وجود داشته باشد.
 
رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی تاکید کرد: البته نباید حمایت از صنعت لوازم خانگی مسیر صنعت خودرو سازی رو در پیش بگیرد، یعنی اکنون که ۵ سال از ممنوعیت واردات گذشته، باید نظرسنجی شود که آیا مردم از کیفیت لوازم خانگی رضایت دارند یا خیر؟ تا اینطور نباشد که صرفا از تولیدکننده حمایت شود بدین ترتیب که هر کالایی با هر قیمت و کیفیتی تولید می‌کند، مشتری مجبور به خرید آن باشد.
 
نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس افزود: با مصوبه اخیر مجلس، تخفیف 5 درصدی بر مالیات عملکرد واحدهای دولتی در سال 1403 اعمال خواهد شد که در راستای جهش تولید، قدم موثری در جهت حمایت از فعالان اقتصادی کشور، از جمله تولید کنندگان لوازم خانگی محسوب می‌شود.
https://siasatrooz.ir/vdcjahevyuqe8tz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی