جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
کد مطلب : 129612

در آغوش مشهد الرضا

در آغوش مشهد الرضا
پیکر شهدای خدمت پس از تشییع باشکوه در تهران، به خراسان و مشهد رسید و مردم استان استقبال و مشایعت باشکوهی از خادمان خود کردند.
مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت همزمان با نماز ظهر و عصر در میدان ۱۵ خرداد آغاز شد و از ساعت ۱۴ نیز پیکر رئیس‌جمهور فقید و ۶ تن از همراهان ایشان وارد جمعیت تشییع ‌کننده شد. مراسم تشییع پیکر شهید جمهور، سیدابراهیم رئیسی از قبل ظهر روز پنجشنبه سوم خرداد در مشهد آغاز شد و مردم قدرشناس مشهد و زائرینی که از دیگر شهرها برای بدرقه رئیس‌جمهور خود آمده‌ بودند، در بلوار امام رضا(ع) جمع شدند و آخرین وداع را با شهید جمهور انجام  دادند و او را به سوی منزل ابدی‌اش رهسپار کردند.
مردم اما زودتر از ساعت اعلام‌شده خود را به میعادگاه آخرین وداع رسانده‌ بودند و مشکی‌پوش، عکس رئیس‌جمهور خود را در دست گرفته‌ و سوگواری می‌کرند؛ رئیس‌جمهوری که در حین خدمت به ملتش آسمانی شد و به همراه ۷ همراه خود، به جمع شهدای خدمت پیوست.
پیکر خادم‌الرضا روان در سیل جمعیت، لحظه‌به‌لحظه در حال نزدیک شدن به حرم مطهر بود تا در جوار معشوق آرام بگیرد. مردم اما در غم فراغ رئیس‌جمهور خود لحظه‌ای آرام و قرار نداشتند. در حرم مطهر رضوی نیز پیش از اذان مغرب و عشاء در حالی که صحن پیامبر اعظم مملو از جمعیت و دیوارهای بارگاه مطهر سیاه‌پوش بود، مراسم مداحی برگزار شد. در بخشی از مراسم مداحی، صوتی از شهید رئیسی در ستایش حضرت رضا(ع) نیز پخش شد.
محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری، سردار سلامی، سردار قاآنی، آیت‌الله علم‌الهدی و حجت‌الاسلام مروی نیز در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور در حرم مطهر حضور داشتند. سپس پیکر شهدا بر دوش خادمان قرار گرفت و در حرم مطهر و دور ضریح نورانی امام رضا(ع) طواف داده شد.
پیکر شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی حدود ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه همگام با اذان مغرب و عشاء در سومین شب از خرداد ماه ۱۴۰۳ هجری شمسی در آرامگاه ابدی خود در جوار مضجع شریف حضرت رضا(ع) آرام گرفت.
https://siasatrooz.ir/vdciz3azrt1arq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی