جمعه ۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
کد مطلب : 126247

یکی دیگر از شاخص های اروپا

اروپا مانند سایر قاره‌های جهان دارای شاخص های منحصر به فرد است مثلا اروپای قاره است «سبز»...
اروپا مانند سایر قاره‌های جهان دارای شاخص های منحصر به فرد است مثلا اروپای قاره است «سبز» اما اروپا شاخص های دیگری هم دارد مثلا اروپا سیاستی دارد پیرو یعنی همیشه نقش پادو را برای ایالات متحده بازی می کند و همین عدم استقلال اروپا را تبدیل به قاره ای کرده است با  استانداردهای دوگانه این دوگانگی ، روزانه برای اروپائیان حوادثی را می آفریند، که یقینا در طولانی مدت نمی تواند برای ایشان مفید باشد و حداقل در پیشگاه افکار عمومی جهان، نفرت خفته از سالهای استعمار را زنده خواهد کرد.
سوئد که به تازگی و به صورت علنی نقش غیر سازنده ای در جریانات ضد امنیت ایران اسلامی مانند حرکت النضال و گروگان گیری اتباع ایرانی مانند حمید نوری بازی کرده است، اکنون نیز با دادن مجوز به فردی برای آتش زدن قرآن در مقابل مسجد استکهلم به کارنامه سیاه خود برگی نفرت انگیز نیز افزوده است.
این موضوع بسیار قابل توجه است که دولت سوئد اعلام می دارد که دلایل کافی برای ندادن مجوز برای قرآن سوزی وجود ندارد اما مثلا در مورد پرونده حمید نوری دلایل زیادی برای ندادن عنیک به او برای خواندن اتهاماتش،ترجمه نکردن عناوین اتهامی او، نگهداری طولانی مدت او در زندان انفرادی، اعمال شکنجه های مختلف نسبت به او، و... وجود دارد. حال اینکه دولت سوئد نمی تواند هیچ اتهامی را اثبات نماید ولی از گروگان‌گیری نسبت به یک تبعه ی ایرانی نیز دست بر نمی دارد.
اما در سوی دیگر از « باغ بهشتِ آقای بورل» داستان به گونه ای دیگر رقم می خورد. وزیر ورزش و وزیر کشور ایتالیا با هم توافق می کنند و بعد با امضای رئیس فدارسیون فوتبال مصوب می‌شود تا از این پس هیچکدام از  بازیکنان فوتبال از شماره «88» استفاده نکنند. اما دلیل چنین تصمیمی چیست؟ چرا یک شماره باید چنین حساسیتی را در پی داشته باشد؟ خبرگزاری اروپا اینگونه گزارش می دهد: «این تصمیم که به عنوان بخشی از یک طرح مبارزه با یهود ستیزی توسط دولت و فدراسیون فوتبال ایتالیا ارائه شده است از روز سه شنبه 27 ژوئن جنبه اجرایی پیدا کرده است. ممنوعیت پوشیدن شماره 88 به این دلیل اجرائی شده که یهودیان این عدد را اشاره به شعار وعروف heil hitler  آلمان نازی می دانند چرا که حرفh هشتمین حرف الفبا به شمار می رود و کنار هم قرار گرفتن دو عدد 8 به معنای دو حرف اچ و مخفف سلام نازی تعبیر می شود».
این حد از استعاره و توجه به پیام اعداد و حروف در شعر شاعران نیز کم کاربرد است و اگر شاعری بخواهد چنین شعری با این ترکیب های دور از ذهن و پیچیده ای بگوید یقیناً شعر او برای تمامی مردم جامعه قابل فهم نخواهد بود حال دولت ایتالیا و فدراسیون فوتبال این کشور چطور این حد دقت را به کار گرفته اند خود جای بسی تعجب دارد!
در سویی از قاره ی سبز برای جلوگیری از سوزاندن قرآن دلیل کافی وجود ندارد ولی در سویی دیگر استفاده از یک عدد با هزاران لطایف الحیل ممنوع می شود تا یهود ستیزی کنترل شود! آیا برای اروپا استقلالی باقی مانده است؟ آیا اروپا جز پیروی از لابی های صهیونیستی برنامه ای دیگر نیز در دستور کار خود قرار داده است ؟ آیا اروپا برای پایان دادن به موج اسلام ستیزی روزافزون در قاره سبز  برنامه ای دارد ؟
آنچه بنظر می رسد این است که یکی از مهمترین شاخصه های اروپا که در آینده از آن یاد خواهند کرد قاره ای «فاقد استقلال» و دارای «شاخص‌های دوگانه» خواهد بود.
 
فرهاد ملاامینی - دبیر مجمع پیروان مهدی موعود (عج)
https://siasatrooz.ir/vdcjxmevauqe88z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی