جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳
کد مطلب : 126555

ریشه حرکت تروریستی

وزارت کشور سوریه از افزایش شمار قربانیان انفجار تروریستی در زینبیه دمشق به ۶ شهید و افزایش مجروحان به ۲۳ نفر خبر داد.برخی از منابع در این خصوص اعلام کردند که انفجار نزدیک هتل سیده السلام در حومه دمشق روی داده است. اسپوتنیک اعلام کرد که خودرو با یک وسیله انفجاری هدف قرار گرفته است؛ اما برخی از دیگر منابع اعلام کردند که خودرو بمب گذاری شده بود. برخی از منابع اعلام کردند که انفجار دومی در خیابان المدارس در منطقه سیده زینب (س) رخ داده است.بر اساس اعلام این رسانه‌ها انفجار دوم ناشی از بمب کارگذاشته شده در یک دستگاه موتورسیکلت بوده است.
این جنایت تروریستی در حالی رقم خورده است که در باب چرایی آن چند نکته قابل توجه است. نخست آنکه دستاوردهای سوریه و متحدانش در برقراری امنیت در کنار اعطای جایگاه منطقه‌ای و جهانی به سوریه که رویکرد کشورهای عربی بازگشت دمشق به اتحادیه عرب نمودی از آن است، می‌تواند زمینه ساز بازگشت آوارگان سوری و نیز رونق گردشگری در این کشور تاریخی گردد. این مسئله در کنار تقویت توان سیاسی و اقتصادی، ناکامی تحریم‌های اقتصادی غرب علیه دمشق را رقم خواهد زد.
با توجه به این حقایق ماموریت جدید تروریست‌ها در سوریه، ایجاد فضای ناامنی آن هم قتل عام عزادارن سالار شهیدان در زینبیه است تا با ایجاد فضای رعب و وحشت ضمن روحیه دادن به سایر گروه‌های تروریستی از حل بحران آوارگان و رونق گردشگری سوریه جلوگیری نمایند که عملا تحقق بخش اهداف ضد انسانی دشمنان سوریه می باشد. دوم آنکه رژیم صهیونیستی هر زمان با بحران داخلی مواجه شده حملات نظامی به غزه و سوریه را در پیش گرفته حال آنکه با نافرمانی نظامیان این سناریو عملا غیر قابل اجراست. صهیونیست‌ها با بهره گیری از گروه‌های تروریستی و ناامن نشان دادن سوریه به دنبال همان طراحی تکراری انحراف افکار عمومی از بحران‌های رژیم صهیونیستی به مسائل حاشیه‌ای می‌باشند.
سوم آنکه این حملات برگرفته از حضور و تحرکات نظامی امریکا در سوریه است. طی هفته‌های اخیر آمریکایی‌ها اقدام به جابه جایی نیرو در اراضی اشغالی سوریه کرده‌اند که بخشی از آن تثبیت اشغالگری و بخشی نیز برای حمایت بیشتر از گروه‌های تروریستی بوده است که نتیجه آن را در انفجار خونین زینبیه می‌توان مشاهده کرد. به عبارتی دیگر این تروریست‌ها جنایتی نیابتی را به جای آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت داده‌اند که دهها شهید و زخمی بر جای گذاشته است.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcbs0b8srhb5sp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی