جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
کد مطلب : 126607

نگاهی بر یک دیوار

نگاهی بر یک دیوار
بحران داخلی رژیم صهیونیستی در حالی شدت گرفته است که در سخنانی تامل برانگیز  یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست کابینه بنیامین نتانیاهو از قصد این رژیم برای ساخت دیوار مرزی در مرز اردن خبر داد. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که نگاهی به کارنامه حیات جعلی این رژیم بیانگر یک اصل اساسی است و آن اینکه رژیم صهیونیستی همواره مدعی قدرت برتر منطقه بوده که پاسخ هر تهدیدی را با مشت آهنین می‌دهد. این رژیم خود را قدرت نظامی دانسته که در هر جنگی پیروز می‌شود و هر تهدیدی برایش مساوی با اقدام نظامی و نابودسازی دشمنانش می‌باشد. این ادعا با استناد به جنگ‌های اعراب و اسرائیل همواره مطرح بوده است لذا رویکرد این رژیم به دیوار کشی در مرزهای اردن نشانه‌ای بر ضعف‌ها و ناتوانی شدید این رژیم می‌باشد که در آن دیگر اثری از حمله‌های پیش دستانه و تنبیه نظامی دشمنانش دیده نمی شود.
امنیت در کنار رفاه اقتصادی از مولفه‌های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن یهودیان جهان به سرزمین‌های اشغالی بوده است که در قالب ارتشی با تجهیزات پیشرفته صورت می‌گرفته است. امروز این ارتش ادعایی چنان با چند پارگی و زوال همراه شده که سران رژیم صهیونیستی جز تسلیح شهرک نشینان گزینه‌ای را در پیش رو نمی‌بینند چنانکه ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی گفت که باید تعداد بیشتری از شهرک‌نشینان اسرائیلی، مجهز به سلاح شوند.در همین حال در اقدامی که بعد دیگری از فروپاشی هیمنه ادعایی نظامی صهیونیست‌ها را آشکار می سازد رژیم صهیونیستی از طریق سفیر خود در سازمان ملل، به دلیل آن‍چه تنش‌آفرینی حزب‌الله لبنان در منطقه مرزی خوانده، از لبنان در شورای امنیت شکایت کرده است. فرماندهان و تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی بارها عنوان کرده‌اند که هرگونه اقدام نظامی علیه حزب‌الله برابر با شلیک دهها هزار موشک به این رژیم خواهد بود که ویرانی آن را رقم خواهد زد.
 امروز مقاومت دیگر صرفا غزه نمی‌باشد بلکه از حوزه کرانه باختری به اراضی اشغال 1948 و تل آویو و قدس نیز رسیده است و عملا نقطه‌ای برای امنیت صهیونیست‌ها باقی نمانده است. بر این اساس دیوار کشی در مرزهای اردن صرفا نوعی بازی روانی برای سرپوش نهادن بر ضعف های شدید نظامی و امینی رژیم صهیونیستی است که شتاب گرفتن قطار زوال این رژیم را  آشکار می سازد.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcjymevauqe8mz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی