يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
کد مطلب : 126642

جنایت بدون مکافات

 ششم اوت ۱۹۴۵ هیروشیما با بمبی با نام مستعار پسر کوچک هدف قرار گرفت که  هزاران نفر را بلافاصله و حدود ۱۴۰۰۰۰ تن را تا پایان آن سال قتل عام شدند. اسناد نشان می‌دهد که پیامدهای انسانی و زیست محیطی آن همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که کودکان بی شماری با سرطان، عارضه‌های قلبی و ناقص الخلقه به دنیا آمده اند. این فاجعه بزرگ به دست آمریکا با استفاده از بمب هسته‌ای رخ داده است تا به ادعای آنها عاملی برای تسلیم شدن ژاپن در جنگ جهانی دوم باشد. این ادعا این روزها رنگ باخته است بگونه ‌ای که اسناد جدید آمریکا نشان می‌دهد که این جنایت به عنوان بخشی از آزمایش‌های هسته‌ای آمریکا شناخته شده است. به عبارتی دیگر آمریکا با آگاهی از پیامدهای این بمب، مردم هیروشیما را قربانی ازمایش‌های جاه طلبانه خود ساخته است.
این جنایت بزرگ در حالی رقم خورده که عدم رویکرد سازمان‌های  بین‌المللی و نهادهایی همچون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بازخواست و محاکمه آمریکا به جرم کشتار مردم ژاپن پیامدهای ناگواری را به همراه داشته است. از یک سو آمریکایی‌ها با خیال راحت به گسترش سلاح‌های هسته‌ای خود پرداخته اند که امروز به هزاران کلاهک هسته ای می رسد و از سوی دیگر این مسئله دست آمریکا را برای جنایات دیگرش باز گذاشته است که کشتار مردم ویتنام با عنصر نارنجی، تسلیح صدام به سلاح‌های شیمیایی علیه مردم عراق و ایران، تسلیح رژیم صهیونیستی و سعودی به بمب‌های فسفری و... تنها بخش کوچکی از این جنایات می‌باشد که میلیون‌ها قربانی برجای گذاشته است. در همین حال این مسئله رقابت هسته‌ای بحران سازی را در جهان برای دست یابی به سلاح هسته‌ای به پا کرده است که نتیجه آن را در بمب‌های هسته ای فرانسه، انگلیس، چین، هند، پاکستان، رژیم صهیونیستی، روسیه، کره شمالی می توان مشاهده کرد در حالی که این وضعیت عملا ان پی تی را نیز تضعیف کرده است.
آنچه امروز در جهان هسته‌ای مشاهده می‌شود پیامدهای محاکمه نشدن جنایتکاری است که هیروشیما را بمباران هسته‌ای کرد و بدعتی خطرناک را برای امنیت جهان بنا نهاد و امروز با ادعای امنیت جهان به مقابله با دست‌یابی سایر کشورها به انرژی صلح آمیز هسته‌ای می‌پردازد.
 
مرضیه تفهمی

 
https://siasatrooz.ir/vdci5qazrt1arq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی