دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
کد مطلب : 126740

درس‌های ماندگار

این روزها سالگرد نبردی بزرگ است که تغییرات و تاثیرات بسیاری بر منطقه غرب آسیا و صحنه جهانی داشته است. جنگ ژوئیه 2006 که در سالروز وقوع آن قرار داریم، و رژیم صهیونیستی در پی عملیات وعده صادق در دوازدهم ژوئیه سال 2006 علیه لبنان به راه انداخت، در شرایطی چهاردهم اوت به پایان رسید که قبل از آن مقاومت صحنه آزادسازی لبنان را در سال 2000 بار دیگر به تصویر کشیده و مرحله جدیدی را آغاز و موازنه قدرت و بازدارندگی جدیدی را به این رژیم تحمیل کرده بود بگونه‌ای که از آن زمان افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی با فروپاشی همراه شد و پس از آن هر روز ابعاد جدیدتری یافت.
در سال 2006 رژیم صهیونیستی بر این تصور بود که می توند در جنگی کوتاه مدت حزب الله را زمین گیرو حتی اشغال لبنان ر اجرایی سازد حال آنکه مقاومت حماسه‌ای بزرگ رقم زد که نیروی هوایی ، زمینی و دریایی این رژیم را با غافلگیری‌های بسیاری مواجه ساخت. زمانی کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا جنگ 33 روزه را زایمان خاورمیانه جدید نامیده بود که در آن مقاومت جایی ندارد حال آنکه حزب الله با هدایت مردانی همچون عماد مغنیه، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و... توانست تمام این معادلات را تغییر داده و خاورمیانه‌ای رقم زند که محور آن را مقاومت تشکیل می داد.
با وجود سیاست زمین سوخته اشغالگران در جریان تجاوز، ارتکاب جنایات هولناک علیه غیرنظامیان و استفاده سلاح‌های غیر متعارف  برای تخریب گسترده زیرساخت‌ها و ساختمان‌های مسکونی در مناطق مختلف به ویژه حومه جنوبی بیروت، روستاهای جنوب و منطقه بقاع، اما شوک و وحشت بی‌سابقه‌ای ناشی از قدرت نظامی حزب الله نیروهای اشغالگر را فرا گرفت، از بزرگترین ژنرال‌ها گرفته تا جوان‌ترین شهرک‌نشین‌های صهیونیست آن را تجریه کردند.
امروز بعد از گذشت 17 سال از آن زمان هنوز هم صهیونیست‌ها توان هیچ گونه اقدامی علیه حزب الله را نداشته چنانکه قدرت پهپادی مقاومت موجب شد تا صهیونیست‌ها در منابع انرژی کاریش مجبور به عقب نشینی و ترسیم مرزها با لبنان شوند. جنگ 33 روز درس بزرگ مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنی بود که از قدرت‌های غربی حمایت می‌شد اما در نهایت این اراده مقاومت بود که سرنوشت جنگ را رقم زد و نشان داد که دوران بزدن درو پایان یافته و دشمن باید تاوان هر تجاوز و اشغالگری را بپردازد.

سید مهدی لنکرانی
https://siasatrooz.ir/vdchk-nzv23niqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی