يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
کد مطلب : 126947

باغی در مسیر خشکیدن

بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روزی در توصیف اروپا گفته بود که این قاره باغ سبزی است که سایر کشورها همچون وحشی‌ها به دنبال نابودی آن هستند و باید با آنها مقابله کرد. وی با این سخنان درحالی نگاه نژادپرستانه غربی را با صدای بلند فریاد زد که نگاهی به تحولات این روزهای اروپا نکات قابل توجهی را آشکار می‌سازد. در انگلیس بحران های اقتصادی موجب شده تا بار دیگر اعتصاب‌ها از جمله در بخش خدمات حمل و نقل از سر گرفته شود.
در فرانسه نیز نظرسنجی تجاری نشان داد بخش تولید فرانسه برای هفتمین ماه متوالی و با سرعت اندکی بیشتر از پیش‌بینی اولیه در ماه آگوست منقبض شد. شاخص نهایی مدیران خرید برای بخش تولید فرانسه در ماه آگوست به ۴۶ رسید که اندکی کمتر از ۴۶.۴ امتیاز در برآورد اولیه بود.
در آلمان نیز «کلاوس مولر»، رئیس سازمان تنظیم مقررات شبکه‌های انرژی آلمان  نسبت به خطراتی که عرضه گاز این کشور را در زمستان پیش رو تهدید می‌کند، هشدار داد و از شهروندان خواست مصرف انرژی را منطقی کنند.
روزنامه فایننشال تایمز نیز نوشت که  افزایش نرخ بهره، کمبود نیروی کار ماهر و تورم، سازندگان صنعت بحران زده مسکن در آلمان را به سمت ورشکستگی سوق داده است. در همین حال  اطلاعات اولیه از دفتر آمار ایتالیا نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در این کشور در ماه جولای برای نخستین بار در ۶ ماه گذشته افزایش یافته و در این مدت ۷۳ هزار نفر شغل خود را از دست داده‌اند.
در ادامه همین مسیر پائولو جنتیلونی نخست وزیر سابق ایتالیا عضو کمیسیون اروپا در امور اقتصادی هشدار داد: کشورهای عضو این اتحادیه اگرچه از بحران انرژی عبور کرده‌اند، اما اکنون با بحران مضاعف ناشی از تاثیرات ژئوپلیتیک جنگ اوکراین و پیامدهای اقتصادی آن مواجه هستند.بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، منطقه یورو در سال ۲۰۲۲ نرخ رشد  ۳.۵ درصد را تجربه کرد و حال آنکه انتظار می رود این نرخ در سال جاری میلادی ۰.۸ درصد باشد. مجموع این تحولت و نیز آمارهای منتشره از افزیش فقر و تورم در اروپا نشان می‌دهد که باغ ادعایی بورل چندان دوامی نداشته و در مسیر خشک شدن پیش می‌رود در حالی که سران این قاره با استمرار جنگ بحران و دامن زدن به تنش‌های بین‌المللی به دنبال انحراف افکار عمومی از این واقعیت می‌باشند و همچنان ادعای باغ سبز پوشالی و خیالی را یدک می‌کشند.
 
سید مهدی لنکرانی

 
https://siasatrooz.ir/vdcgt39quak9xy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی