دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
کد مطلب : 126954

کلاسی به وسعت جهان

جهان این روزها نه معطوف به تلفات جنگ اوکراین و یا بحران‌های اقتصادی و نزاع‌ها میان کشورها، که هیرت زده از حماسه‌ای بزرگ به نام اربعین سالار شهیدان است. حماسه‌ای که میلیون‌ها نفر را بدون هیچ منفعت مالی و دنیوی در مسیری واحد قرار داده است که هر کس خیمه به خیمه، عمود به عمود، قدم به قدم در مسیری گام می‌نهد که مقصد یکی است و هدف یکی. گویی میلیون‌ها نفر از سراسر جهان مدت‌هاست که دل در گرو امروز نهاده در حالی که تمام تعلقات دنیوی را برای چند روزی به فراموشی سپرده و صرفا رسیدن به سر منزلی به نام کربلا را طلب می‌کند که هزار و چهارصد سال پیش مولا و پیشوایش در راه خدا پیموند.
امروز میلیون‌ها نفر در مراسم اربعین حسینی قدم در راه تجدید پیمان با آرمان‌ها و حماسه کربلا نهاده است. حماسه اربعین امسال با حضور میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در حالی رقم می‌خورد که در این میدان بزرگ رنگ‌ها و نژادها معنایی ندارد، پیرو و جوان، زن و مرد، عراقی و غیر عراقی، دسته دسته با آرمانی واحد زیر پرچم  ثارالله قدم بر می‌دارند. به جرات می‌توان که در هیچ کجای عالم نمی توان چنین گردهمایی را یافت که در آن میلیون‌ها نفر با نوع دوستی، خلق و خوی مهربانی، با دلی آکنده از مهر خدا، گرد هم بیایند بدون اینکه هیچ تنشی و اختلافی ایجاد شود. حماسه اربعین نمادی عینی از وجود انسانیتی است که تمام قوانین حقوق بشری و بشر دوستانه را در خود جای داده و مدینه فاضله‌ای را که تمامی انسان‌ها به دنبال آن بوده اند رسما تجلی داده است.
هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که حماسه اربعین یعنی همان نقطه پرگار بشریت و انسانیت که وجود آدمی را سراسر شوق رسیدن به معبود می‌سازد. این همان تجلی‌گاه امام حسین (ع) است و همان صفینه نجات که هر کس بر مسیرش پای نهاد رستگار شد. اری امسال بار دیگر حماسه اربعین رقم می‌خورد تا الگویی باشد برای بشریت که می‌تواند در نهایت صلح و عدالت را بر جهان حاکم سازد. شاید همین خصوصیت اربعین است که هراس دشمنان انسانیت و جنگ افروزان را به همراه داشته است چنانکه در این ایام شدیدترین سانسورهای خبری از سوی رسانه‌های غربی و نظام سلطه در قبال این حماسه بزرگ در جریان است. یزدیان زمانی که پیوند بشریت را و راه حسین و خون حسین (ع) را برقرار کننده عدالت می‌دانند و امروز در جنگ ادراکی با سانسور شدید خبری در توهم خویش به دنبال مقابله با این حماسه بزرگ هستند حال آنکه تجربه نشان داده است که پرچم حسین(ع) همیشه برافراشته است و تا باد پرشورتر از همیشه بر افراشته خواهد ماند.
 
مهسا شاه محمدی

 
https://siasatrooz.ir/vdcenp8zejh8woi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی