يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
کد مطلب : 127179

نمایندگان فعلی مجلس عامل بحران های اجتماعی آینده؟!

با روند تصویب قانون برنامه هفتم کشور و مفادی که دراین برنامه حذف واضافه می‌شود پیش بینی کارشناسی این است که در سال‌های آینده بحران‌های شدید اجتماعی ناشی از دستکاری در برخی قوانین مربوط به سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان را شاهد خواهیم بود و لذا از هم اکنون باید گفت که نمایندگان فعلی مسبب این بحران‌ها خواهند بود. برای اینکه مسئله روشن شود باید بگوییم؛در نشست علنی 4 مهر، نمایندگان در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ث) ماده ۴ و تبصره آن موافقت کردند. براساس این بند؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) و وزارت کار (سازمان‌های بیمه گر) مکلفند به منظور تسریع و تسهیل در فرایندهای پرداخت و وصول مالیات و کسور بیمه از طرف واحدهای کسب و کار حداکثر تا پایان سال دوم برنامه، فرایند وصول دریافت حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی کشور را ایجاد نمایند.
1- اصولاً چرا سازمان امور مالیاتی باید در امر وصول حق بیمه‌ برای صندوق‌های بازنشستگی کشور مداخله کند؟
2-آقایان نمایندگان به عواقب ورود سازمان مالیاتی به ماجرای وصول حق بیمه اندیشیده‌اید و اصولاً  چقدر زیرساخت‌های لازم برای مداخله‌ این سازمان فراهم است؟
3- سازمان امور مالیاتی باساختاری که دارد نمی‌تواند برای تامین اجتماعی وصول بیمه انجام دهد و در این میان، چالش‌های بسیاری بوجود خواهد آمد.
4-آقایان تصویب کننده مگر نمی دانند همه‌ بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بیمه‌شدگانی نیستند که دارای کارفرمای خاص باشند. ما بیمه‌های مشاغل آزاد، بیمه‌های فردی و بیمه‌های گروه‌های خاص را داریم؛ پرداخت حق بیمه‌ این گروه‌ها با روال پرداخت مالیات متفاوت است!
5- سازمان تامین اجتماعی براساس حق بیمه‌های دریافتی درحال حاضرحقوق و مستمری بیش از3میلیون نفر را هرماه پرداخت می‌کند و ماهیانه نیز بالغ بر 10هزازمیلیارد تومان هزینه درمان مستقیم وغیرمستقیم را می پردازد،آیا سازمان مالیاتی دارای آن چالاکی هست که یکروز پس از دریافت حق بیمه‌ها بلافاصله آن را به حساب سازمان‌های بیمه‌گر واریز کند؟
 6- آقایان نماینده چرا متوجه نیستند که ممیزان مالیاتی برای وصول مالیات، دفاتر مودیان مالیاتی را بررسی می‌کنند و براساس این دفاتر، میزان مالیات تعیین می‌شود. ضمن اینکه این بررسی ماهانه نیست و براساس بازه‌ زمانی مثلاً سالانه صورت می‌گیرد؛ آیا قرار است حق بیمه هم سالانه وصول شود؟!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdceff8zojh8wzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی