سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
کد مطلب : 127695

کامرون علیه بشریت

دیوید کامرون وزیر خارجه جدید انگلیس و نخست وزیر اسبق این کشور ضمن حمایت از انتقال پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا گفت: در صورت لزوم برای تحقق این هدف، آماده رویارویی با قضات دادگاه حقوق بشر اروپایی است.
این اقدام از سوی کامرون در حالی صورت گرفته است دولت انگلیس سال پیش و پس از انعقاد قرار داد ۱۴۰ میلیون پوندی با دولت روآندا تلاش کرد که پناهجویان را به این کشور آفریقایی اخراج کند، اما دادگاه حقوق بشر اروپایی که انگلیس عضو آن است و متعهد به احکام آن، مانع از تحقق این هدف دولت انگلیس شد.دیوانعالی انگلیس هم هفته پیش با تایید حکم دادگاه تجدید نظر مبنی بر غیر قانونی بودن اخراج پناهجویان از انگلیس به روآندا دولت را در تحقق هدفش ناکام گذاشت، اما نخست وزیر انگلیس و جیمز کلورلی وزیر کشورش گفتند با جدیت رویکرد انتقال پناهجویان به روآندا را پیگیری می‌کنند و طرح جدیدی در این باره ارائه خواهند کرد که قضات دادگاه را برای انتقال پناهجویان به روآندا مجاب کنند.
طرح انگلیسی‌ها برای انتقال پناه‌جویان به رواندا در حالی ناکام ماند که رفتارهای انگلیس در قبال پناه‌جویان نشانگر وضعیت وخیم آنها در کشور مدعی حقوق بشر است. انگلیسی‌ها اخیرا جمعی از پناه‌جویان را از هتل‌های محل اقامشتان آواره و به کشتی بی بی استکهلم انتقال دادند در حالی که نهادهای حقوق بشری و حتی آتش نشانی انگلیس در باب پیامدهای ضد انسانی این رفتار هشدار دادند. لندن در حالی خود را حامی پناه‌جویان معرفی می‌کند که گزارش‌ها نشان می‌دهد که جمع قابل توجهی از پناه‌جویان بویژه کودکانی که از هتل‌های محل اسکانشان خارج شد ه‌اند توسط باندهای قاچاق انسان که با پلیس و مقامات سیاسی همدست می‌باشند، ربوده شده و هرگز نزد خانواده خود باز نگشته‌اند.
اخیرا لندن رح اخراج پناه‌جویان از این هتل‌ها را در پیش گرفته است که به گفته نهادهای حقوق بشری می‌توان به فاجعه انسانی مبدل گردد. رفتارهای افراط گرایانه سران لندن وضعیتی بحرانی را برای پناه‌جویان رقم زده است در حالی که تبلیغات منفی، بر شدت رنج و بحران‌های اجتماعی آنها افزوده است. رفتار کامرون نشان می‌دهد که سیاست لندن با آمدن وی نیز تغییری نکرده و همچنان در ضدیت با پناه‌جویان و بشریت است.

علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdchwqnzm23ni-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی