دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
کد مطلب : 128110

آقای سردار رادان! جلوی دروغگویی اسنپ را بگیرید

همه شهروندان تهرانی وقتی اقدام به تقاضای خودرو از اسنپ می کنند با این پیام روبرو می‌شوند که «تایید صلاحیت رانندگان اسنپ توسط نیروی انتظامی انجام می شود» و این جمله و محتوای آن یک دروغ بزرگ است، چرا؟ عرض می‌کنم.
معمولا وقتی افرادی قصد استخدام در یک شرکت، نهاد، سازمان چه دولتی و چه غیردولتی را دارند،جزو اصلی‌ترین مدارک استخدامی شان باید برگه «عدم سوء پیشینه» را ارائه دهند. محتوا و مفاد این برگه یعنی آن فرد سابقه محکومیت در مراجع قضایی و امنیتی را ندارد و به زندان هم محکوم نشده است. قطعا رانندگان اسنپ هم همین برگه را به اسنپ ارائه کرده‌اند و لاغیر.
حال اینکه چرا اسنپ به دروغ به شهروندان می‌گوید صلاحیت رانندگان را نیروی انتظامی بررسی و تایید می‌کند به خودشان مربوط است اما فراجا باید جلوی این فریب و اغفال عمومی را بگیرد!
اصولاً بررسی تایید صلاحیت با داشتن برگه سوء پیشینه تفاوتی مانند شب و روز دارد و مشخص است، هر کسی که سوء پیشینه داشته باشد دلیل بر داشتن صلاحیت ماهوی و ذاتی برای یک مسئولیت و شغل نیست.
معمولاً تایید صلاحیت از سوی مقامات امنیتی و انتظامی در یک پروسه زمانبر اتفاق می‌افتد که قطعاً و یقیناً این پروسه برای رانندگان اسنپ طی نشده و نخواهدشد واسنپ باید بابت دروغی که به شهروندان گفته است عذرخواهی کند و فراجا هم باید به این دروغ و اهداف بعدی آن که سعی درفریب قاطبه مردم داشته است رسیدگی نماید.
اما چرا اسنپ دست به کار خبط و اشتباهی زده است به این بر می‌گردد که قصد داشته از این رهگذر به مسافران اطمینان کاذب بدهد تا مردم به رانندگان اعتماد کنند ولی تعمدا داشتن برگه سوء پیشینه را بزرگ جلوه داده ومسافر را فریب می‌دهد!!! و ندانسته در راستای فریب افکار عمومی گام برداشته و باید بابت این اشتباه تعمدیش پاسخی درخور بدهد و اینجاست که سردار رادان فرمانده محترم فراجا باید دستورلازم را در این خصوص صادرکند که اینگونه از نام این مجموعه خدوم و تلاشگر سوءاستفاده نشود!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdca6an6w49nu61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی