سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
کد مطلب : 126464
تشدید بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی همزمان با سفر هرتزوگ به آمریکا

خیابان‌ها در تسخیر معترضان نتانیاهو

منابع خبری در حالی از سفر رئیس رژیم صهیونیستی به آمریکا برای دیدار با رئیس جمهوری این کشور خبر دادند که همزمان گزارش‌ها از موج گسترده اعتراضات علیه نتانیاهو و ساختار حاکم بر این رژیم در سرزمین‌های اشغالی حکایت دارد.
خیابان‌ها در تسخیر معترضان نتانیاهو
شبکه الحره اعلام کرد که اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی اراضی اشغالی را به مقصد آمریکا ترک کرد.  هرتزوگ در سخنانی در فرودگاه گفت: دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا باعث خوشحالی من است، او دوست واقعی اسرائیل است و خوشحالم که حتی در گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو وی تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل، مبارزه با ایران و همکاری نزدیک‌تر در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی را تکرار کرد. همزمان نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هشدار داد کابینه نتانیاهو با تلاش برای تصویب تغییرات قضایی بحث‌برانگیز، در حال از بین بردن اتحاد با آمریکاست.
به گزارش «تایمز اسرائیل»، لاپید این اظهارات را در نشست «یش عتید» حزب مخالف تحت هدایت خود بیان کرد. وی استدلال کرد کابینه نتانیاهو با تلاش برای تصویب تغییرات قضایی بحث‌برانگیز اتحاد با آمریکا را از بین می‌برد. در این میان تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی گروهی از معترضان صهیونیست را در داخل ساختمان بورس این رژیم نشان می دهد.پیش از این رسانه ها گزارش دادند که معترضان مسیر منتهی به ساختمان بورس و راههای منتهی به وزارت جنگ این رژیم در شهر تل آویو را مسدود کرده اند. معترضان همچنین دست های خود را با لوله های پلاستیکی در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به صورت زنجیره ای بسته اند.
تجمع اعتراضی دیگری نیز در برابر سندیکای مشاغل رژیم صهیونیستی هم اکنون درحال برگزاری است تا اعضای آن به پیوستن به اعتراضات ترغیب شوند.در همین حال، برخی گزارش ها از حمله موافقان لایحه تغییرات قضایی با یک دستگاه خودرو به معترضان به این لایحه در جاده "531" در تل آویو و زخمی شدن یکی از معترضان خبر داده اند.معترضان نیز حرکت اعتراضی گسترده و سراسری خود را «روز مقابله» نامگذاری کرده اند و انتظار می رود که هرچه از طول روز بگذرد بر شدت و گستردگی اعتراضات افزوده شود.مخالفان طرح تغییرات قضایی «بنیامین نتانیاهو»، روز «اعتراض» و «آشوب» را با تجمع‌های اعتراضی در مقابل ساختمان‌های امنیتی و نهادهای مالی در تل‌آویو آغاز کردند.
کمیته برگزاری تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی  تجمع‌های اعتراضی را تحت عنوان «روز ملی مخالفان»، نسبت به روند قانون‌گذاری طرح تغییرات قضایی توسط کابینه «بنیامین نتانیاهو» آغاز کردند؛ این کمیته پیش‌تر اعلام کرده بود که این هفته، هفته اعتراض و «روز آشوب» در سراسر سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.
پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد: امروز تظاهرات گسترده‌ای در سرزمین‌های اشغالی، با هدف ایجاد اختلال در بسیاری از ایستگاه‌های قطار، حمل ونقل عمومی، پایگاه‌های اینترنتی و برنامه‌های کاربری در جریان است و معترضان در مقابل ساختمان‌های حکومتی تجمع کرده‌اند.
براساس گزارش‌های رسانه‌ای، بسیاری از راه‌های اصلی تل‌آویو در آنچه «روز ملی مخالفان» نام‌گذاری شده، بسته شده است؛ همچنین ورودی ساختمان وزارت جنگ بسته شد و موج گسترده‌ای از اعتراض‌ها به رژیم اشغالگر آغاز شده است.طبق این گزارش‌ها، مخالفان طرح تغییرات قضایی نتانیاهو اعتراضات را از منطقه امنیتی «کریاه» که ساختمان نهادهای کلیدی رژیم صهیونیستی در تل‌آویو همچون وزارت جنگ را در خود جای داده، آغاز کرده‌اند.
به گفته رسانه‌های صهیونیستی، روز اعتراض  با مشارکت هزاران تظاهرکننده  آغاز شده و مخالفان در تل‌آویو دسترسی به بورس را مختل کرده‌اند؛ آن‌ها با نصب بنری تحت عنوان «ما اقتصاد را نجات می‌دهیم» از اولین اختلال مالی در سرزمین‌های اشغالی رونمایی کردند. معترضان همچنین ساختمان بورس تل آویو را به محاصره خود درآورده‌اند. در میانه افزایش نیروهای نظامی و پلیس رژیم اشغالگر در خیابان‌ها، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» ساعتی پیش گزارش داد که یکی از تظاهرکنندگان مخالف کابینه نتانیاهو بر اثر زیرگیری خودرو در نزدیکی منطقه رعنانا به شدت مجروح شده است. ۶۷ درصد از شهرک نشینان صهیونیست ساکن در فلسطین اشغالی نگرانی خود را نسبت به خطر احتمال آغاز جنگ داخلی در این رژیم ابراز داشته‌اند.
از سوی دیگر سردبیر روزنامه رأی الیوم نوشت: «ویدئوی مین‌گذاری شده جدید حزب‌الله، خواب را از چشمان ژنرال‌های اسرائیلی ربود و مقاومت بدون شلیک حتی یک موشک و تنها با یک ویدئو شش دقیقه‌ای، پیروزی جدیدی را برای خود رقم زد».
 پیام ویدئویی جدید و شش دقیقه‌ای حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی که با عنوان «لا غالب لکم» (کسی بر شما غلبه نخواهد کرد) در حال و هوای سالگرد جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ (حرب تموز) منتشر شد، به صراحت توانمندی‌های این جنبش مقاومت را که به اذعان مقامات صهیونیست دیگر چیزی از یک ارتش کمتر ندارد، به رخ رژیم صهیونیستی کشاند. رژیمی که این روزها ارتش آن بشدت از فرسایش قدرت بازدارندگی خود در رنج است.
«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»،‌ با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت: یکشنبه شب پیش، در حالی که به صورت زنده در برنامه هفتگی «بین قوسین» در شبکه المنار حضور داشتم تا درباره تشدید تنش‌ها در مرز لبنان با فلسطین اشغالی صحبت‌کنم، با پخش یک ویدئوی شش دقیقه‌ای غافلگیر شدم. ویدئویی که گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» در لبنان تحت عنوان «لا غالب لکم» (کسی بر شما غلبه نخواهد کرد) منتشر کرد و مراحل حمله به یک سایت اسرائیلی، تخریب کامل آن، برافراشتن پرچم حزب الله بر ویرانه‌های آن و انداختن پرچم تیپ ویژه «گولانی» به عنوان قوی‌ترین تیپ در ارتش اشغالگر را به نمایش گذاشت.این نویسنده و تحلیلگر فلسطینی افزود: این غافلگیری برای من خوشایند بود؛ زیرا با مهارت و دقت بالایی همراه بود و بیانگر وجود برنامه‌ جدید مقاومت لبنان است که در درجه نخست، بازدارندگی را تقویت می‌کند و برنامه‌های نبرد بعدی را آشکار می‌کند که مهمترین آن، انتقال از دفاع به حمله، افزایش سطح آمادگی، به دست گرفتن ابتکار عمل و عدم منتظر ماندن برای شلیک گلوله اول از جانب دشمن است.
https://siasatrooz.ir/vdcaiin6y49nuy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی