شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
کد مطلب : 126501

جهان اسلام علیه تکرار قرآن ستیزی سوئد توسط دانمارک

جهان اسلام علیه تکرار قرآن ستیزی سوئد توسط دانمارک
پس از اهانت اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد به بهانه آزادی بیان، یک گروه راست‌افراطی دیگر در اروگا و این بار در دانمارک، نسخه‌ای از قرآن را مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاند.
بعد از دو بار اهانت جدید به قرآن کریم در اروپا طی دو هفته اخیر، اهانت جدیدی به قرآن در اروپا رخ داد و این بار در دانمارک.یک گروه راست‌افراطی در دانمارک نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در «کپنهاگ» پایتخت دانمارک سوزاند.
خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد، اعضای یک گروه راست‌افراطی که خود را «Danske Patrioter» (میهن‌پرستان دانمارک) می‌نامند، مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک، پرچم‌هایی ضداسلامی حمل می‌کردند و شعارهای توهین‌آمیزی علیه اسلام سرمی‌دادند.
خبرنگار آناتولی در خصوص اهانت به قرآن کریم در دانمارک گزارش کرد که دنباله‌روهای گروه افراطی میهن‌پرستان دانمارک، پرچم عراق و قرآن کریم را بر روی زمین انداختند و آن را لگدمال می‌کردند. گروه در پی هتاکی مجدد به قرآن کریم در کپنهاگ پس از استکهلم، تجمع معترضان عراقی که قصد داشتند خود را به سفارت دانمارک در بغداد برسانند، با دخالت نیروهای امنیتی متفرق شد.سخنگوی وزارت خارجه عراق ، اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پرچم عراق مقابل سفارت این کشور در دانمارک را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست مقابل چنین جنایاتی بایستد.
در مقابل سفارت عراق در کپهناگ،  منطقه سبز بغداد (الخضراء)، شاهد تجمع اعتراضی مردمی بود که برای حمله به سفارت دانمارک خود را آماده کرده بودند، اما نیروهای امنیتی مانع از رسیدن معترضان به نزدیکی سفارت شدند.سخنگوی وزارت امور خارجه هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را شدیداً محکوم کرد و گفت: دولت دانمارک در جلوگیری از اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی و پیگرد و مجازات اهانت کنندگان مسؤول بوده و افکار عمومی جهان اسلام منتظر اقدام عملی این کشور است.
این اقدام هتاکانه واکنش ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی را به همراه داشت و این دیپلمات ارشد ایرانی این اقدام هتاکانه در دانمارک را شدیدا محکوم کرد. سفارت ایران در آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام موهن قرآن سوزی توهین به عقاید دو میلیارد مسلمان، ترویج نفرت و خشونت مذهبی، به خطر انداختن صلح و همزیستی مسالمت آمیز بین المللی و سوء استفاده عیان از آزادی بیان است.
همچنین نماینده چین در دفتر سازمان ملل در ژنو با محکوم کردن اقدام موهن سوئد و دانمارک در هتک حرمت قرآن کریم، تصریح کرد پکن با ترویج اسلام‌هراسی مخالف است. در پی اقدام توهین‌آمیز کشورهای سوئد و دانمارک به ساحت مقدس قرآن کریم، نماینده چین در دفتر سازمان ملل در «ژنو» هرگونه اهانت به کتاب مقدس مسلمانان را محکوم کرد.
همچنین در مواضعی دو پهلو با تشدید اعتراضات مسلمانان جهان درباره تکرار هتک حرمت مقدسات در سوئد، وزارت خارجه انگلیس با انتشار یک بیانیه اقدام موهن علیه کلام‌الله مجید را محکوم کرد.این مقام انگلیسی با بیان اینکه چنین اقداماتی برای «مسلمانان در سراسر جهان عمیقاً توهین آمیز و کاملاً نامناسب است»، گفت که انگلیس نفرت پراکنی علیه مذهب یا اعتقادات را تقبیح می‌کند.
https://siasatrooz.ir/vdccxeqss2bqip8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی