دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
کد مطلب : 126532
همزمان با کودتای قضایی نخست وزیر صهیونیست‌ها در کنست صورت گرفت

جنگ خیابانی پلیس اسرائیل با مخالفان نتانیاهو

جنگ خیابانی پلیس اسرائیل با مخالفان نتانیاهو
همزمان با حضور نتانیاهو در کنست برای رسیدن به جاه طلبی‌های دیکتاتوری‌اش، خیابان‌های شهر قدس به صحنه درگیری و جنگ خیابانی پلیس رژیم صهیونیستی با معترضین به کودتای قضایی کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تبدیل شد.
مخالفین لایحه پیشنهادی کابینه نتانیاهو با هدف کاهش اختیارات دستگاه قضایی که از اواسط هفته گذشته راه‌پیمایی 65کیلومتری خود را از شهر تل‌آویو به‌سمت بیت‌المقدس آغاز کرده بودند، پس از ورود به این شهر با برپایی چادرهای خود در خیابان‌ها، معابر عمومی و پارک‌ها، خود را مهیای آغاز نبرد خیابانی با نیروهای امنیتی و پلیس کردند.پلیس رژیم صهیونیستی از بازداشت 6 نفر از معترضین در جریان اعتراضات در شهر قدس خبر داد.
همزمان تصاویر منتشرشده در شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نیز پس از دو روز بستری در یکی از مراکز درمانی به‌دلیل عمل جراحی قلب، سرانجام از بیمارستان مرخص شده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تهدید مجدد معترضین از حضور خود در جلسه سرنوشت‌ساز کنست رژیم صهیونیستی خبر داده بود.بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از دو روز بستری در بیمارستان به دلیل جراحی قلب به منظور تصویب طرح اصلاحات قضایی وارد ساختمان کنست شد.
همسو با جنگ خیابانی در شهر قدس، شبکه 12 رژیم صهیونیستی اعلان کرد برآوردها در اردوگاه راستگرای حامی نتانیاهو بیانگر آن است که احتمالاً «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به‌خلاف نظر نخست وزیر از بخش‌هایی از لایحه اصلاحات و کاهش اختیارات دستگاه قضایی این رژیم حمایت نخواهد کرد و به آن رأی مثبت نخواهد داد.خبرها پیرامون رایزنی‌های رهبران دو جناح سیاسی با اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل حاکی از آن است که مذاکرات میان نمایندگان دو طرف به شکست انجامیده است. در حالی که مخالفان خواستار تعویق 15ماهه بررسی و تصویب لایحه کاهش اختیارات دستگاه قضایی هستند، نمایندگان ائتلاف حاکم موافقت خود را تنها با تعلیق رأی‌گیری این لایحه برای مدت 3 ماه اعلام کرده‌اند.رهبران احزاب مخالف کابینه بنیامین نتانیاهو از بایکوت جلسه رأی گیری برای تصویب لایحه اصلاحات قضایی خبر داده‌اند. حزب یش عتید بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون اعلام کرده اگر تا زمان رأی گیری با ائتلاف حاکم به توافق نرسیم این رأی گیری را بایکوت خواهیم کرد.ایتامار بن گویر، وزیر امنیت عمومی اسرائیل با هرگونه تعدیل محتوای لایحه اصلاحات قضایی مخالفت کرد و گفت این لایحه باید همانطور که هست به تصویب برسد.بن گویر همچنین از اعضای کابینه خواست تصویب بخش‌های بعدی اصلاحات را نیز به تعویق نیاندازند و بلافاصله پس از لایحه «لغو آزمون معقولیت» آنها را نیز برای تصویب آماده کنند.یائیر لاپید رئیس اردوگاه مخالفان نتانیاهو گفت که دستیابی به توافق با کابینه نتانیاهو ممکن نیست.
لاپید گفت که بعد از دیدار با مسوولان امنیتی، باید بگویم به سمت بروز یک فاجعه پیش می رویم و ائتلاف حاکم، ارتش را به پایان کار خود نزدیک کرده است.کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که «ما شاهد وضعیت آشوب در منطقه هستیم، تصویب پیش نویس قانون لغو برهان معقولیت در چارچوب لایحه تغییرات قضایی، به ارتش و امنیت آن آسیب می زند و موجب چند پارگی در داخل سرزمین های اشغالی خواهد شد.» رسانه‌های عبری گزارش دادند که در صورت تصویب نهایی این طرح، اختیارات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در نظارت بر تصمیمات کابینه به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و مسیر برای یکه‌تازی نتانیاهو در اجرای سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه‌اش هموار می‌شود.
در این میان رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اوضاع در سرزمینهای اشغالی را بحرانی خواند و از نخست وزیر این رژیم خواست طرح تغییرات قضایی را متوقف کند. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای به بحران در سرزمینهای اشغالی واکنش نشان داد و از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته که به روند رای گیری کنست درباره تغییرات قضایی در این رژیم ادامه ندهد و آن را متوقف کند. بایدن در این بیانیه تاکید کرده است که واشنگتن بسیار نگران این قانون است.
خبر دیگر آنکه انتشار گزارش جدید درباره وضعیت بازداشت بدون محاکمه فلسطینیان و به خصوص نوجوانانی که در کرانه غربی اشغالی زندگی می‌کنند نشان دهنده افزایش این بازداشت‌هاست. مرکز مطالعه بر زندانیان فلسطینی در این گزارش اعلام کرده در نیمه نخست سال جای میلادی، رژیم صهیونیستی بدون حکم ۵۷۰ فلسطینی کم سن و سال را بازداشت کرده است.خبر دیگر آنکه منابع رسانه‌ای از وقوع یک انفجار در کارخانه صنایع نظامی «رافائل» در اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند.وبگاه صهیونیستی «هدشوت» نیز با انتشار این خبر و چند عکس نوشت: یک انفجار در کارخانه صنایع نظامی «رافائل» در شهر حیفا، رخ داد.
https://siasatrooz.ir/vdcgw39qxak9xn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی