جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳
کد مطلب : 126556
تجدید پیمان آزادی خواهان جهان با سالار شهیدان در عاشورای حسینی

موج مقاومت و شهادت طلبی همیشه زنده است

موج مقاومت و شهادت طلبی همیشه زنده است
امت مسلمان و ازادی خواهان جهان دیروز در سالروز عاشورای حسینی(ع) ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های سالار شهیدان بر زنده ماندن موج مقاومت و شهادت طلبی تاکید کردند.
بسیاری از کشورها طی روزهای اخیر از جمله دیروز میزبان مراسم های باشکوه عزاداری و تجدید پیمان مسلمانان و آزادی خواهان جهان با سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وافایش بوده که خود نشانگر شکست برنامه‌ها و طراحی‌های دشمنان برای به حاشیه راندن عاشورا و فرهنگ شهادت است.
در همین چارچوب دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی مراسم شب عاشورای حسینی در بیروت گفت: تجربه مقاومت در لبنان نشان داد که موج مقاومت در منطقه ساری و زنده است و آماده شهادت طلبی و جهاد علیه متجاوزان است.دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در مراسم شب عاشورای حسینی در ضاحیه جنوبی بیروت در میان عزاداران حسینی با اشاره به درس‌های فراموش ناشدنی ایثار و فداکاری در مکتب امام حسین (ع) گفت: بخش بزرگی از منازعات جاری در لبنان و جهان به رابطه تنازع قدرتمندان بر سر قدرت و رهبری ارتباط دارد.نصرالله در شب عاشورای حسینی تاکید کرد: اگر الان امام حسین (ع) یاور می‌خواستند رزمندگان اعم از زن و مرد ایشان را تنها نمی‌گذاشتند و مردم می‌بایست روحیه ایمان و جهاد خود را حفظ کنند.سید مقاومت در ادامه سخنرانی خود به ایمان و موج زنده ایثار و ایستادگی مقاومت لبنان و ملهم از دل تاریخ و مکتب امام حسین اشاره کرد و افزود: موج مقاومت در منطقه ساری و زنده است و آماده ایثار و شهادت طلبی و جهاد علیه متجاوزان است.
همچنین مردم یمن ضمن حضور گسترده در مراسم بزرگداشت عاشورای حسینی، در بیانیه‌ای تاکید کردند که عشق و دلبستگی آنان به این مکتب، یکی از نشانه‌های ایستادگی در برابر ظالمان و جنایتکاران است.مردم یمن به خیابان‌ها آمده و مراسم عزاداری روز عاشورا را در شهرهایی همچون صنعاء، اب، البیضاء، مأرب و صعده برگزار کردند.
لازم به ذکر است وزیر کشور عراق بر لزوم تامین شرایط مناسب برای همه زائران حسینی و یکپارچه سازی تلاش‌های امنیتی و خدماتی در این زمینه تاکید کرد.عبدالامیر الشمری نشستی را در مقر فرماندهی ستاد عملیات کربلا برای بررسی طرح امنیتی و خدماتی برای تامین زیارت دهم محرم با حضور استاندار کربلا و معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک برگزار کرد.از سوی دیگر مراسم عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مسجد امام علی(ع) بیشکک، پایتخت قرقیزستان برگزار شد.  مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی در فیلیپین با حضور ایرانیان مقیم برگزار شد.مراسم عزاداری ایرانیان مقیم عمان در شب عاشورا در مسقط برگزار شد. همچنین دولت مرکزی هند پس از ۳۴ سال ممنوعیت حرکت دسته‌های عزاداری در شهر سرینگر را لغو کرد.
شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در شب تاسوعای حسینی در مرکز اسلامی شهر برلین آلمان به سوگ نشستند و عزاداری کردند. ایرانیان مقیم در پایتخت و چند ایالت دیگر مالزی در رثای سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.مراسم سخنرانی و عزاداری با حضور محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و ایرانیان مقیم ترکیه در حسینیه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا برگزار شد.عزاداری عاشورای حسینی با حضور پرشور جوانان در مساجد و حسینیه‌های شهر‌های افغانستان برگزار شد.
همچنین مراسم سوگواری سیدوسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن یاران باوفایش در پکن پایتخت چین برگزار شد.در شب عاشورای حسینی، شیعیان روسیه بر اساس سنتی دیرین، از اذان مغرب تاسوعا تا اذان ظهر عاشورا، در عزای حضرت سیدالشهداء (ع) و شهدای دشت کربلا، بی وقفه عزاداری می‌کنند.مرکز اسلامی انگلیس به کانون حضور انبوه شیعیان و ارادتمندان به حضرت سیدالشهدا علیه السلام از ملیت‌های مختلف مبدل شد. میلیون‌ها نفر از شیعیان و ایرانیان مقیم در شهرهای پاکستان با برپایی مراسم نوحه خوانی و سینه زنی برای مظلومیت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت اشک ماتم ریختند.در این میان در اقدامی تروریستی‌ها، انفجاری خونین زائران و عزاداران زینبیه دمشق را
به خاک و خون کشیدند.
در همین حال همزمان با مراسم سالار شهیدان، دبیرکل جنبش نجباء با محکوم کردن هتاکی مستمر غربی‌ها به مقدسات اسلامی از طریق دادن مجوز این کار به مزدوران خود بر ضرورت اشد مجازات هتاکان تاکید کرد.، شیخ اکرم  الکعبی خاطر نشان کرد پس از ادامه هتاکی و اهانت به قرآن، دیگر تجمع یا قطع روابط دیپلماتیک و حتی پیگرد قانونی بی‌فایده است، چراکه جسارت‌کنندگان زیر چتر حمایتی کشورهای متبوع قرار دارند.وی با اشاره به عاشورای حسینی تصریح کرد انقلاب عاشورا و نهضت حسینی، مکتبی جهانی و این مکتب سرمشق آزادگان جهان در ستیز با ستم‌پیشگان است.لازم به ذکر است به دنبال تکرار قرآن سوزی در کپنهاک، وزارت امورخارجه عربستان کاردار سفارت دانمارک را در واکنش به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در این کشور احضار کرد. همچنین دبیرکل سازمان ملل،  به نامه آیت‌الله سیستانی درباره هتاکی به قرآن کریم در سوئد، پاسخ داد و ضمن محکوم کردن این اقدام، با جامعه اسلامی ابراز همبستگی کرد.
خبر دیگر آنکه مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در مرکز اسلامی المهدی (ع) در رُم با حضور شیعیانی از ملیت‌های افعانی، پاکستانی، هندی و ایرانی، همچنین سفیر و دیپلمات‌های کشورمان در ایتالیا برگزار شد.مراسم با شکوه عزاداری تاسوعای حسینی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با حضور ایرانیان مقیم این کشور برگزار شد. در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا نیز مراسم تجدید پیمان با سالار شهیدان برگزار و برخی از کشورها نیز به دلیل تعطیلی در روزهای شنبه و یک شنبه این مراسم به آن روزها موکول شده است.
https://siasatrooz.ir/vdccpeqse2bqip8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی