شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
کد مطلب : 126565
تاکید سید حسن نصرالله بر آمادگی مقاومت در سخنرانی عاشورایی

منطقه با نابودی غده سرطانی رژیم صهیونیستی آرام می‌گیرد

منطقه با نابودی غده سرطانی رژیم صهیونیستی آرام می‌گیرد
همزمان با برگزاری روز عاشورا در بسیاری از کشورهای اسلامی و در شرایطی که رژیم صهیونیستی با بحران‌های شدید داخلی و بیرونی مواجه است دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی عاشورایی خود ضمن تسلیت این روز، تاکید کرد رژیم صهیونیستی غده سرطانی منطقه است و تا زمانی که ریشه‌کن نشود، منطقه آرام نخواهد گرفت.
سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، دیروز در راهپیمایی عاشورایی در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کرد.دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را با تسلیت این روز به رسول‌الله الاعظم (ص)، امیر المومنین (ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسن (ع)، امام زمان (عج)، امام خامنه‌ای و... آغاز کرد.دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به مسئله هتک حرمت قرآن کریم پرداخت و تاکید کرد: «دولت‌های سوئد، دانمارک و کل دنیا باید بدانند ما امتی هستیم که تعرض و اهانت به سمبل‌ها و مقدساتمان، پیامبرمان و قرآن کریم را بر نمی‌تابیم. اگر در دنیا امت‌هایی هستند که اهانت به سمبل‌هایشان برایشان مهم نیست و در دفاع از آن تکان نمی‌خورند و تعرضات برایشان اهمیتی ندارد، امت میلیاردی مسلمانان این طور نیست.»
دبیرکل حزب‌‌الله همچنین تاکید کرد: «با اصرار صهیونیست‌ها به هتک حرمت مسجد الاقصی، در نشست شورای همکاری اسلامی باید در قبال این هجمه‌ها موضع‌گیری شود. رژیم صهیونیستی رژیمی باطل، ویروس فساد در منطقه ما و غده سرطانی است. تا این غده سرطانی ریشه‌کن نشود، منطقه آرام نخواهد گرفت. افراد آزاده در سراسر جهان باید ملت ستم‌دیده و صبور فلسطین را حمایت و یاری کنند. مردم فلسطین امروز بیش از پیش به مقاومت ایمان دارند و به آن تکیه کرده‌اند. آن‌ها شهید می‌دهند و با سلاح سرد، بمب، تفنگ و سنگ جهاد می‌کنند.»سید حسن نصرالله اضافه کرد: «ما در حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان  با تمام قدرت ایستادگی خود در کنار ملت فلسطین را تاکید می‌کنیم و نبردمان را یک نبرد و آینده‌مان را یک چیز می‌دانیم. مردم یمن همچنان در حال پایداری و مقاومت هستند. آتش‌بس غیررسمی برای ملت عزیز یمن کافی نیست. مردم یمن این حق را دارند که تجاوازت علیه‌شان به طور کامل متوقف شود. مردم یمن رهبری شجاع دارند. بعد از شکست سیاسی و نظامی آمریکا در سوریه، واشنگتن همچنان تحریم این کشور با قانون ظالمانه سزار را پیش می‌برد. هر فرد آزاده و شرافتمندی باید تحریم‌های سزار علیه سوریه را بشکند. ما در کنار ملت سوریه ایستاده‌ایم. در بحرین مردم به دنبال احقاق حقوق طبیعی خود در مقابل استبداد هستند و حکومت بحرین در پی تغییر بافت جمعیتی است.» در برابر تمام چالش‌های موجود، وظیفه ما ایجاب می‌کند که همیشه در میدان حضور داشته باشیم. زمانی که دشمن ما در برابر دو گزینه یعنی جنگ و ذلت‌پذیری قرار دهد، ما نیز انتخاب می‌کنیم و می‌گوییم هیهات منا الذله. در دفاع از قرآن که حسین (ع) در راهش به شهادت رسید، می‌گوییم لبیک یا قرآن، لبیک یا حسین، لبیک یا مهدی.»
لازم به ذکر است دیروز مراسم «رکضة طویریج»، در کربلای معلی پس از ادای نماز ظهر و عصر، با مشارکت خیل عظیم عزادار ان حسینی برگزار شد.هرساله هزاران عزادار از داخل و خارج عراق در این مراسم باشکوه که به نشانه تجدید بیعت با اباعبدالله الحسین (ع) است، شرکت می‌کنند. مراسم «رکضه طویریج» در ظهر عاشورا (روز دهم محرم) برگزار می‌شود. طویریج نام قدیمی شهرستان هندیه در نزدیکی کربلا است. در ظهر روز عاشورا عزاداران حسینی هروله‌کنان و بر سر و سینه زنان برای یادآوری حادثه عاشورا به سمت حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا حرکت می‌کنند.
دیروز همزمان با روز عاشورا در سوریه، شمار زیادی از عزاداران حسینی (ع)، خود را به حرم حضرت زینب (س) در دمشق رساندند و مراسم این روز را باشکوه برگزار کردند. در این میان والی کابل پایتخت افغانستان در مراسم عاشورای حسینی تاکید کرد، هدف از برگزاری مراسم‌های عزاداری در روزهای محرم و عاشورا ترویج فرهنگ مقابله با ظلم و دشمنان اسلام است.، «مولوی محمد قاسم خالد» والی کابل طی سخنانی در حوزه علمیه خاتم النبیین(ص) اظهار داشت که هدف از برگزاری مراسم‌های عزاداری در روزهای محرم و عاشورا ترویج فرهنگ مقابله با ظلم و دشمنان اسلام است.
از سوی دیگر ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین به مناسبت روز اسیر بحرینی بیانیه‌ای صادر و همبستگی خود را با زندانیان در زندان‌های آل خلیفه اعلام کرد.ابراهیم العرادی اعلام کرد که هدف آل خلیفه از نگه داشتن زندانیان سیاسی مجاهد صبور طی سال‌های متمادی انزوای جسمی و فکری آن‌ها از ملت، وطن و عزیزانشان است.وی در ادامه افزود که سیاست آل خلیفه در منزوی کردن بازداشت‌شدگان از جامعه خود با شکست مواجه خواهد شد و سرنوشت این زندانیان  دیر یا زود رهایی و آزادی  است.خبر دیگر آنکه در ادامه حمایت از فلسطین وزارت خارجه مالزی طی بیانیه‌ای تعرض وزیر افراطی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کرد. با اوج گیری حمایت از قرآن وزیر امور خارجه سوئد در تماس تلفنی با همتای عربستانی، هتک حرمت مقدسات اسلامی در این کشور را «سوءاستفاده از قانون» توصیف و از تداوم آن ابراز تاسف کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcceeqsp2bqip8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی