دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
کد مطلب : 126649
هشدار رسانه‌های عربی درباره پیامدهای اقدام نظامی علیه حزب‌الله

هزاران موشک به اسرائیل اصابت می‌کند

هزاران موشک به اسرائیل اصابت می‌کند
رسانه‌های عبری زبان به تبعات حمله موشکی احتمالی حزب الله لبنان علیه اراضی اشغالی و نابودی زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی در این حملات اشاره کردند.
رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که بر اساس برآوردهای صورت گرفته توسط محافل امنیتی رژیم صهیونیستی در خصوص سناریوی درگیری با حزب الله لبنان در نخستین روزهای این درگیری، هزاران موشک به سمت اراضی اشغالی پرتاب می‌شود.در گزارش رسانه‌های صهیونیستی آمده است: اسرائیل برای ساعات طولانی در خاموشی و تاریکی فروخواهد رفت. چه بسا این خاموشی‌ها در اثر حملات حزب الله به زیرساخت‌های برق، برای چند روز به طول انجامد.
رسانه‌های مذکور اضافه کردند: ارتباطات و تماس‌ها نیز در پی حملات حزب الله مختل شده و زیرساخت‌های تلفن‌های همراه دچار اختلال می‌شود. حتی قدرت هشدار نسبت به حملات موشکی حزب الله به صورت شدیدی تحت الشعاع قرار می‌گیرد.رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند: مسیرها بسته می‌شود و نمی‌توان از بنادر اسرائیل استفاده کرد. پروازهای هوایی نیز متوقف می‌شود. وقوع هزاران آتش سوزی در سراسر اسرائیل و حملات گسترده سایبری بعید نیست.«هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان روز گذشته تاکید کرده بود که مقاومت امروز دشمن صهیونیستی را با قدرت خود می‌ترساند چرا که بر راهبرد حمله به نقاط ضعف دشمن تمرکز کرده است. دستاوردهای حزب الله در سطوح توان نظامی، علمی و اجتماعی متعلق به امروز نیست بلکه نتایج تلاش‌های ۴۰ سال گذشته به شمار می‌رود.«اسرائیل زیو» رئیس سابق شاخه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرده بود که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، یک شخص بسیار باهوش بوده و مقامات تل آویو به هیچ عنوان نباید او را دست کم بگیرند.
لازم به ذکر است همزمان با برخی تحرکات مشکوک برای ناارام سازی لبنان، وزیر کشور لبنان خطاب به چند کشور عربی گفت که هیچ‌گونه نگرانی نسبت به اتفاقات امنیتی در این کشور وجود ندارد و به خطر افتادن امنیت شهروندان لبنانی و اتباع عرب ساکن در خاک لبنان را نمی پذیریم.بسام مولوی، وزیر کشور دولت پیشبرد امور لبنان در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد که کشورش های عربی دوست لبنان هستند و منافع این کشور برای آن ها مهم است.وی گفت که هیچ گونه نگرانی نسبت به اتفاقات امنیتی وجود ندارد و ما باید امنیت کشورمان را حفظ کنیم و آنچه در اردوگاه ها (فلسطینی و آوارگان سوری) رخ می دهد نباید به خارج از محدوده آن ها منتقل شود.پیش از این نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگو با شبکه المیادین در واکنش به بیانیه‌های هشدارآمیز سفارتخانه‌های کویت، عربستان، امارات و آلمان برای خارج کردن اتباع خود از لبنان اظهار داشت: من از بیانیه سفارتخانه‌ها تعجب کردم و هیچ چیز امنیتی وجود ندارد که این هشدار را ایجاب کند.بری افزود: محدود کردن هشدار به مناطق درگیری در نزدیکی اردوگاه فلسطینی «عین الحلوه» در خاک لبنان قابل درک است، اما درخواست برای خروج شهروندان این کشورها از لبنان قابل درک نیست.وی تأکید کرد که اوضاع در عین الحلوه آرام است، بنابراین دلیل این صدور این بیانیه‌های هشدار دهنده چیست؟«ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه دروزی لبنان نیز پس از دیدار با نبیه بری در این باره اظهار داشت: اوضاع عین الحلوه تا حدودی تحت کنترل است، ما دلیل ترس سفارت‌ها را متوجه نمی‌شویم.
در این میان بحران در سرزمین‌های اشغالی در حالی شدت گرفته است که منابع رسانه‌ای از سفر قریب‌الوقوع هیأتی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدار با مقامات صهیونیست و تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند. منابع رسانه‌ای از سفر یک هیأت ۲۴ نفره از مجلس نمایندگان آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین و کرانه باختری خبر دادند. وبگاه فلسطینی «شهاب» با انتشار این خبر، نوشت: یک هیأت ۲۴ نفره از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «حکیم سکو جفریز» رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و با همراهی «ستنی هویر» نماینده کنگره آمریکا، هفته جاری عازم فلسطین اشغالی می‌شود. دفتر اطلاع‌رسانی جفریز اعلام کرد: « «اعضای این هیأت در اسرائیل و کرانه باختری نشست‌هایی در سطح عالی با سران اسرائیل و فلسطین برگزار خواهند کرد». «رایزنی درباره اصلاحات قضایی جنجالی که تبعات آن نگرانی کاخ سفید را برانگیخته، افق‌های راه حل دو کشوری، تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به قدرت هسته‌ای، مبارزه با افراطی‌گری و توسعه دامنه‌ توافق‌های سازش موسوم به "ابراهیم" از جمله موضوعاتی است که انتظار می‌رود در نشست این هیأت با سران صهیونیست و تشکیلات خودگردان فلسطین مورد بررسی قرار گیرد».  خبر دیگر آنکه یک جوان 17 ساله فلسطینی که سه روز پیش به ضرب گلوله یک صهیونیست در کرانه باختری مجروح شده بود، به شهادت رسید.
از سوی دیگر «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین،  ابراز اطمینان کرد که موضع عربستان سعودی در قبال مسئله فلسطین ثابت است.محمد اشتیه در آغاز نشست هفتگی هیأت وزیران تشکیلات خودگردان در شهر رام‌الله گفت: «تحرکات سیاسی‌ای در منطقه جریان دارد و رئیس [محمود عباس] به صورت پویا در آن‌ مشارکت دارد».نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان اضافه کرد: «ما مطمئنیم که در مباحثات منطقه‌ای و بین‌المللی عربستان سعودی، مسئله فلسطین در کانون توجه و در صدر اولویت‌های این کشور قرار دارد. پادشاهی [عربستان] پشتیبان مسجد الاقصی، قدس و فلسطین است».
سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سه جوان فلسطینی را محکوم نمود.ارتش رژیم صهیونیستی ۳ جوان فلسطینی را در داخل خودرویی در نزدیکی جنین به گلوله بسته و هر سه نفر را به شهادت رساند.سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای تشدید جنایات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر علیه ملت فلسطین را شدیداً محکوم کرد و مسئولیت تمامی عواقب و پیامدهای این جنایات را متوجه کابینه صهیونیستی دانست.این سازمان همچنین خواستار مداخله فوری جامعه بین‌الملل برای توقف جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین و بازخواست و مجازات عاملان این جنایات و حمایت بین‌المللی از فلسطینیان شد.
https://siasatrooz.ir/vdcfjvdy1w6d0va.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی