سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
کد مطلب : 126671
بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی شدت می‌گیرد

از خودسوزی سربازان تا حمله به بیمارستان‌ها

از خودسوزی سربازان تا حمله به بیمارستان‌ها
این روزها در سرزمین‌هالی دائما بر میزان بحران‌های  سیاسی و اجتماعی افزوده می شود چنانکه از یک سو آمار خودکشی نظامیان در حال افزایش است و از سوی دیگر در کنار اعتصاب پزشکان و مهاجرت آنها اکنون مسئله حمله به بیمارستان‌ها نیز مطرح است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از خودسوزی یکی دیگر از نظامیان سابق این رژیم خبر دادند.یک نظامی سابق ارتش رژیم صهیونیستی به نام «اور دونیو»‌ اقدام به خودسوزی کرده و جان خود را از دست داد.خودکشی این نظامی صهیونیست در حالی است که یک روز قبل از او نیز یک نظامی دیگر به دلیل آنکه ارتش رژیم صهیونیستی معلولیت جنگی او را به رسمیت نشناخته بود، اقدام به خودسوزی کرده و جانش را از دست داد.کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد که «اور دنیو» پیشتر در تیپ «کفر» خدمت کرده و در طول خدمت آسیب‌‌های روحی و روانی به وی وارد شده است.به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، این نظامی صهیونیست ۱۰ ماه پیش در نامه‌ای به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خواستار آن شده بود که به وضعیت او رسیدگی کنند اما پاسخی دریافت نکرده بود.
همچنین یک بیمارستان اسرائیلی در منطقه‌ای که اکثریت ساکنان آن از یهودیان حریدی هستند، هدف حملات فشرده هکرها قرار گرفت و تمام سیستم‌های آن از کار افتاد.اختلافات در فلسطین اشغالی میان صهیونیست‌ها این روزها به جاهای باریک رسیده است تا جایی که یک بیمارستان هدف هجمه الکترونیک قرار گرفت.رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند، بیمارستان «معینی هیشوعا»  در «بنی براک» در مجاورت تل‌آویو، هدف حمله سایبری قرار گرفت. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» نوشت، هکرها بیمارستان یادشده را هدف حمله سایبری فشرده قرار دادند، به‌نحوی که تمام سامانه‌های این بیمارستان از کار افتاد. وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی به دنبال این حمله سایبری از مراجعه‌کنندگان خواست که تا زمان بازگردانی سیستم‌ها به حالت عادی به این بیمارستان مراجعه نکنند.
در چالشی دیگر برای صهیونیست‌ها «پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد که دولت این کشور رسما شهرک‌‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را «غیرقانونی» و آنها را «اراضی اشغال‌شده فلسطین» می‌خواند.
منابع رسانه‌ای از استرالیا خبر دادند که پنی وانگ وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که دولت از تعبیر «اراضی اشغال شده فلسطین» برای توصیف شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری استفاده می‌کند.استرالیا رسما شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان را «غیرقانونی» و آنها را «اشغال شده» می‌خواند.پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد که دولت این کشور در حال تشدید مخالفت خود با شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی است. حزب حاکم کارگر استرالیا رسما شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را «غیرقانونی» و «اشغال شده» می‌خواند.
در این میان نظامیان صهیونیست در جریان یورش گسترده به شهر نابلس اقدام به تخریب منزل یک شهید فلسطینی کرده و به شدت با مبارزان مقاومت درگیر شدند.در ادامه این یورش گسترده، نظامیان اشغالگر به اردوگاه عسکر در شهر نابلس یورش برده و خانه شهید عبدالفتاح خروشه را تخریب کردند.شهید خروشه مجری عملیات تیراندازی در حواره در ماه مارس گذشته است که طی آن دو شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست به هلاکت رسیدند.این مبارز فلسطینی چند هفته بعد در اردوگاه جنین توسط نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.اشغالگران صهیونیست با استفاده از مواد منفجره قوی، منزل این شهید فلسطینی را منفجر و با خاک یکسان کردند.منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و دست به بازاشت گسترده فلسطینیان زدند.
گروه‌های مبارز فلسطینی هشدار دادند تنش آفرینی اشغالگران در زندان‌ها، می‌تواند باعث انفجار اوضاع شود.گروه‌های فلسطینی به دولت اشغالگر درباره اصرار بر تصمیمات نژادپرستانه علیه اسیران فلسطینی هشدار دادند. در سایه تشدید اقدامات اسرائیل علیه اسیران فلسطینی به ویژه اسیران اداری، اوضاع در زندان‌های اشغالگران به سوی تنش بیشتر حرکت می‌کند. در غزه، گروه‌های مبارز فلسطینی، کابینه نتانیاهو را مسئول زیر پا گذاشتن توافق‌هایی دانستند که با جنبش اسیران فلسطینی به دست آمده بود. آن‌ها تاکید کردند آنچه در زندان‌ها رخ می‌دهد، چاشنی انفجاری برای اوضاع است.
یاسر مزهر نماینده جنبش جهاد اسلامی در کمیته اسیران ملی و اسلامی فلسطین:  ما درباره خطرناک بودن اوضاع در داخل زندان‌های اشغالگران هشدار می‌دهیم. به ویژه که تعداد بازداشت شدگان افزایش یافته است. هم اکنون ۱۲۰۰ اسیر اداری در زندان‌های اشغالگران هستند.زکی دبابش نماینده جنبش حماس در کمیته اسیران ملی و اسلامی فلسطین: در برابر ادامه بازداشت‌های ظالمانه اداری شاهد انتفاضه گسترده در داخل زندان‌های اشغالگران خواهیم بود. شاهد بزرگترین جنایت در حق اسیران در داخل زندان‌های اشغالگران هستیم.
خبر دیگر آنکه شبکه صهیونیستی «آی۲۴» به نقل از منابع غربی اعلام کرد که فرستاده ویژه آمریکا در امور امنیت انرژی، ماه اوت به بیروت سفر، و درباره عادی‌سازی عربستان و لبنان با رژیم صهیونیستی رایزنی خواهد کرد. پایگاه اینترنتی شبکه صهیونیستی «آی۲۴» گزارشی از سفر نزدیک «عاموس هوکشتاین» فرستاده ویژه آمریکا در امور امنیت انرژی به منطقه در ماه اوت منتشر کرده و نوشت او با هدف مذاکره با لبنان برای پیوستن به روند عادی‌سازی با تل‌آویو وارد بیروت خواهد شد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اظهار خوش‌بینی درخصوص توافق عادی‌سازی با عربستان، اذعان کرد: حاضر نیستم برای رسیدن به آن، «امنیت اسرائیل» را به خطر بیاندازم.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه، هفتم آگوست، طی مصاحبه‌‌ای نسبت به تعمیق روابط میان تل‌آویو و ریاض ابراز خوشبینی کرد اما تاکید داشت حاضر نیست در ازای توافق با عربستان «امنیت اسرائیل» را به خطر بیاندازم.  در این میان اما فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دادند که حتی یک اقدام کوچک علیه حزب الله لبنان می‌تواند تبدیل به یک جنگ گسترده در مرزهای شمالی و دیگر مناطق شود.
https://siasatrooz.ir/vdca0in6649nui1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی