سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
کد مطلب : 127020

آمارهای هولناک از فساد اخلاقی در مراکز درمانی انگلیس

آمارهای هولناک از فساد اخلاقی در مراکز درمانی انگلیس
نتایج تکان دهنده تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که طی ۵ سال گذشته یک سوم زنان جراح در سازمان ملی درمان انگلیس (ان‌اچ‌اس) مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.
این تحقیقات که در ژورنال جراحی بریتانیا (BJS) منتشر شده است، نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از زنان شاغل در ان‌اچ‌اس مورد آزار جنسی قرار گفته‌اند و از این آمار، به ۲۹.۹ درصد تجاوز شده است. بر اساس مطالعات صورت گرفته، ۱۱ درصد از آزارهای جنسی با فرصت‌های شغلی زنان مرتبط بوده است.زنان مشارکت کننده در نظرسنجی صورت گرفته، گفته‌اند که خارج از محیط کار، از جمله فضاهای آموزشی، کنفرانس‌ها و رویدادهای بعد از کار نیز از سوی همکارانشان مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.
در این نظرسنجی یک هزار و ۷۰۴ نفر شرکت کرده‌اند که اغلب متخصص و یا کارکنان ارشد بوده‌اند. طبق تحقیقات به‌عمل آمده، بسیاری دیگر از زنان شاغل در سازمان درمان انگلیس، از ترس آبرو و یا اخراج از کار، در نظرسنجی شرکت نکردند.بررسی‌ها نشان می‌دهد که زنان قربانی آزار جنسی، اعتقادی به پیگیری نهادهای نظارتی مانند جی‌ام‌سی و یا مراکز ملی خدمات سلامت برای رسیدگی به مسائل مربوط به سوءرفتار جنسی ندارند. در واقع تنها ۱۵.۱ درصد از زنان، نهادهای نظارتی را به‌عنوان مرجع برخورد با رفتارهای نادرست جنسی قبول داشته و مابقی ناگزیر به پذیرش وضع موجود هستند.
چندی پیش هم موسسه موسوم به شبکه حقوق زنان آمارهای تکان‌دهنده‌ای را از وضعیت فساد در سازمان درمان انگلیس منتشر و اعلام کرد که طی سه سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ فقره آزار جنسی در بیمارستان‌های این کشور ثبت شده است.آمارها نشان می‌دهد که هر هفته ده‌ها مورد تجاوز و آزار جنسی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های انگلیس رخ می‌دهد و این وضعیت از «مقیاس وحشتناک سوء استفاده جنسی در بخش درمان» این کشور
پرده بر می‌دارد.
از تجاوزهای گروهی تا آزار جنسی کودکان، آمار منتشر شده به گفته هیدر بینینگ بنیانگذار این موسسه انگلیسی، بخش کوچکی از یک کوه یخی بشمار می‌رود. وی افزود: «بیمارستان ها مکان هایی هستند که همه - بیماران، کارکنان و بازدیدکنندگان - باید کاملاً احساس امنیت کنند، اما هر هفته ده‌ها فقره تجاوز و آزار جنسی خشونت آمیز رخ می‌دهد.» بنیان‌گذار این موسسه انگلیسی افزود: «آمارها نشان می‌دهند که بیمارستان‌ها مکان‌های امنی نبوده و بازاری برای مجرمان جنسی هستند. این وضع کاملاً وحشتناک است.»طبق داده‌های شبکه حقوق زنان، حداقل ۲۰۸۸ تجاوز و ۴۴۵۱ آزار جنسی بین ژانویه ۲۰۱۹ تا اکتبر ۲۰۲۲ ثبت شده است. آمارهای منتشر شده به جزئیات اشاره نمی کنند که آیا این تخلفات در بیمارستان‌های دولتی یا مراکز خصوصی
انجام شده است.
اما بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که از هر هفت مورد، یک تجاوز وحشتناک در بیمارستان‌های دولتی رخ داده و تنها ۴.۱ درصد از جرایم، منجر به اتهام یا احضار مظنون شده است.جو فینیکس استاد جرم‌شناسی دانشگاه ریدینگ که این گزارش را نوشته است گفت: آمارها نشان می‌دهد که مراکز درمانی انگلیس در انجام وظایف خود برای محافظت از بیماران و کارکنان ناتوان بوده‌اند. اما این واقعیت که ۹۵.۹ درصد از همه جرائم بدون اقدام بعدی یا (رسما به عنوان جرم) ثبت نشده‌اند واقعاً وحشتناک است.
https://siasatrooz.ir/vdcj8aevyuqe8yz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی