چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
کد مطلب : 129602
وداع غمگینانه مردم با شهیدان خدمت

بدرقه با عشق

بدرقه با عشق
مردم ایران در تهران در تشییع پیکر رئیس جمهور شهید خود و همراهانش قیام کردند و یک روز تاریخی را به ثبت رساندند.
پس از شهاد سید ابراهیم رئیسی،‌ مردم در بهت و بغض فرو رفتند و باور نداشتند که رئیس جمهورشان به شهادت رسیده است،‌ اما باید باور می‌کردند که سید ابراهیم دیگر در میان ما نیست.
مراسم بدرقه شهدای سانحه هلی کوپتر که حامل شهید سید ابراهیم رئیسی، امیر عبداللهیان وزیر خارجه،‌ آل هاشمی امام جمعه تبریز،‌رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و کادر حفاظت و کارد پرواز بودريال‌روز سه شنبه در تبریز با کشوه هر چه تمام تر برگزار شد و مردم استان در این آیین سنگ تمام گذاشتند.
پس از آن پیکر شهدا به تهران منتقل شد و شب را در مصلای تهران میهمان مردم تهران بودند. صج روز چهارشنبه دوم خرداد ماه اما یک روز به یاد ماند شد برای مردم ایران.
مردم ایران پس از اقامه نمار به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، شهدا را در آغوش خود از میدان انقلاب تا میدان آزادی مشایعت کردند.
حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهدای خدمت آنقدر گسترده و زیاد بود که حتی رسانه‌های خراجی که با ایران اسلامی زاویه دارند نتوانستند این حضور گسترده، عمیق و معنادار را نادیده بیگیرند و مجبور به پخش فیلم صحنه‌های حضور مردم در تشییع پیکی رئیس جمهور محبوب و همراهانش شدند و مراسم وداع با شهدای خدمت؛ رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان‌شان که در سانحه دلخراش سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، صبح چهارشنبه دوم خرداد ۱۴۰۳ در تهران و در میان خیل جمعیت سوگوار برگزار شد. آیین نماز و بدرقه پیکر شهدا از ساعات اولیه صبح یعنی 5 و نیم آغاز شده بود و مردم برای شرکت در این آییت از همان ساعات اولیه به میدان آمدند و محوطه دانشگاه و خیابان‌های اطراف آن تا چشم کار می‌کرد مردم سیاه پوش را می‌دید.
رهبر معظم انقلاب وارد دانشگاه تهران شدند و در ساعت 9 صبح بود که به امامت ایشان نماز بر پیکر شهدا خوانده شد، سپس پیکرهای شهدا بر دوش خیل جمعیت سوگوار تشییع شد. در آیین تشییع پیکر شهدای خدمت، اقوام گوناگون  ایران اسلامی با پوشش‌های خاص خود به تهران آمده بودند در تشییع سید ابراهیم رئیسی و همراهانش شرکت کنند. آخرین دیدار مردمی رئیس جمهور مردمی در حال برگزاری است، از تبریز تا تهران، از تهران تا مشهد و استان خراسان جنوبی و خراسان رضوی، سفر استانی رئیس جمهور رو به پایان است.
در مراسم تشییع شهدا، برخی مسئولان در کنار مردم حضور داشتند،‌ جملگی از ویژگی‌های شهید ابراهیم رئیسی اخلاق و تواضع را نام بردند. تراکم جمعیت آنقدر بالا بود که حرکت خودروی حامل شهدا به کندی انجام می‌شد.
مردم تا ساعت‌ها در تشییع حضور داشتند و در گی شهدا گام بر می‌داشتند تا رئیس جمهور محبوب و همراهانش را بدرقه کنند. سرانجام پس از ساعت‌ها حرکت مردم و خودروی حامل شهدا، در هوای گرم و آفتابی شهر تهران، به میدان آزادی رسیدند.
پیکر شهدا از آنجا به سالن اجلاس سران منتقل شد و مهمانان خارجی که به تهران سفر کرده بودند به مقام شامخ رئیس جمهور و دیگر شهدا ادای احترام کردند. سران و نمایندگان ویژه بیش از 65 کشور جهان برای عرض تسلیت و ادای احترام به رئیس جمهور کشورمان به تهران آمدند.
در میان شرکت کنندگان خارجی برای تشییع پیکر رئیس جمهور، ۱۵ تن از سران و مقامات ارشد ۱۳ کشور برای حضور در مراسم ادای احترام بر پیکر رئیس جمهور شهید ایران اسلامی، به کشورمان سفر کردند.
امیر قطر، رهبر ملی ترکمنستان، روسای جمهور تونس و تاجیکستان، نخست وزیران عراق، پاکستان، ارمنستان، قطر، آذربایجان و روسای مجالس عراق، روسیه، الجزایر، ازبکستان، قزاقستان و لبنان از جمله سران و مقامات ارشدی بودند که برای حضور در مراسم ادای احترام بر پیکر شهید سید ابراهیم رئیسی و یاران شهیدش به کشورمان سفر کردند. این مراسم با حضور محمد مخبر مدیر قوه مجریه در ساعت 14 در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.
امروز نیز مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا در مشهد مقدس انجام می‌شود و از آنجا چند تن از شهدا برای خاکسپاری به شهرهای خود منتقل می‌شوند. پیکر سید ابراهیم رئیسی در مشهد مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

پیکر شهید رئیسی امروز در حرم رضوی به خاک سپرده می‌شود
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: پیش از اذان مغرب امروز، پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی در جوار مولا و مقتدای خودشان امام رضا (ع) به خاک سپرده می‌شود.
«محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفتگوی تلویزیونی گفت: روز چهارشنبه میزبان ۶۰ هیئت عالی‌رتبه از کشورهای مختلف بودیم. وی ادامه داد: صبح امروز به استان خراسان جنوبی سفر می‌کنیم و از ۷:۳۰ صبح برنامه‌ها آغاز می‌شود. منصوری افزود: علت انتخاب خراسان جنوبی برای تشییع پیکر شهدای خدمت این است که شهید آیت‌الله رئیسی تعلق خاطر به این استان داشتند و عضو منتخب مجلس خبرگان رهبری از این حوزه بودند. وی بیان کرد: پیش از ظهر امروز به مشهد حرکت می‌کنیم و پس از اقامه نماز ظهر، مراسم تشییع از میدان ۱۵ خرداد مشهد به سمت حرم رضوی انجام می‌شود. ان‌شاءالله پیش از اذان مغرب روز(پنج‌شنبه، ۳ خرداد) پیکر پاک آیت‌الله رئیسی در جوار مولا و مقتدای خودشان امام رضا (ع) به خاک سپرده می‌شود.
همچنین مراسم تشییع پیکر شهید امیر سرتیپ دوم سید طاهر مصطفوی، امیر سرتیپ دوم محسن دریانوش و سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی با حضور خانواده‌های آنها، فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و خانواده‌هایشان دیروز در پایگاه هوایی شهید لشکری برگزار شد.
https://siasatrooz.ir/vdchvwnzi23ni-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی