جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
کد مطلب : 129609
اعتراف سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی

در برابر طوفان الاقصی شکست خوردیم

در برابر طوفان الاقصی شکست خوردیم
همزمان با ادامه کشتارها از جمله علیه بیمارستان‌های غزه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ارتش در خصوص تعامل با واقعه هفت اکتبر شکست خورد. وی افزود: ما باید در حال حاضر تحقیقات لازم را در خصوص هشدارهای مطرح شده درباره حمله هفت اکتبر انجام دهیم.
دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر قدس اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم چنین اتفاقی مجدداً تکرار نشود.علاوه بر این، اوضاع جبهه شمالی نیز برای رژیم صهیونیستی وخیم است به طوری که رسانه‌های صهیونیستی به حملات موشکی گسترده حزب الله لبنان طی ساعات گذشته اذعان کردند.این رسانه‌ها تاکید کردند که حزب الله لبنان در یک روز بیش از ۱۰۰ موشک از سمت شمال به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده‌اند.
خبر دیگر آنکه سخنگوی بیمارستان شهداء الاقصی با اعلام خبر قطع کامل برق این بیمارستان در پی تمام شدن سوخت، در خصوص بروز فاجعه بشری در این مرکز درمانی هشدار داد.سخنگوی بیمارستان «شهداء الاقصی» در غزه از توقف فعالیت تنها مولد برق بیمارستان در پی تمام شدن سوخت خبر داد و گفت که علی‌رغم درخواست‌های مکرر از جامعه بین‌المللی، اما هیج سوختی به این بیمارستان نرسیده است.در تصاویری که از این بیمارستان منتشر شده، پزشکان تلاش دارند با استفاده از پتو، نوزادان را گرم نگه دارند.به گفته سخنگوی بیمارستان سوخت باقی مانده تنها یک پنجم نیاز کادر درمان را بر طرف می‌کند و برای جلوگیری از بروز فاجعه به 50 هزار لیتر سوخت طی ساعات پیش رو نیاز است. خبر دیگر آنکه شهرک‌نشینان صهیونیست ۱۵ هکتار از محصولات گندم یک شهروند فلسطینی را به آتش کشیدند.
نکته قابل توجه آنکه معاون نخست وزیر اسپانیا پس از آنکه مادرید، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت، در بیانیه‌ای ویدئویی از فلسطین حمایت کرد. یولاندا دیاز، معاون دوم نخست وزیر اسپانیا پس از آنکه مادرید کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت، در ویدئویی حمایت تمام‌قد خود را از فلسطین اعلام کرد.دیاز در این ویدئو با تکرار شعار نمادین فلسطینیان گفت: از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد. ایرلند، نروژ و اسپانیا اعلام کردند که برای کمک به توقف حمله اسرائیل به غزه و احیای گفتگو‌های صلح که متوقف شده، کشور فلسطین را در ۲۸ مه به رسمیت می‌شناسند.بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین هدیه‌ای به حماس نیست. تشکیلات خودگردان فلسطین حماس نیست، برعکس آنها عمیقاً با آن مواجه هستند. الازهر از سه کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تقدیر و آن را به رسمیت شناختن حق مشروع ملت فلسطین برای استقلال و آزادی و زندگی در امنیت عنوان کرد.گروه‌های مقاومت آمادگی کشور‌های اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین را یک تحول بزرگ در موضع کشور‌ها در جهان در حمایت از آرمان فلسطین دانستند. در این بیانیه آمده که این اقدام کشور‌های اروپایی ثمره استقامت ملت فلسطین و شجاعت آنها در دفاع از حق خود و تعهد به سرزمین‌شان است.وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تهدید کرد ارتباط کنسولی بین نمایندگی اسپانیا در اسرائیل و فلسطینیان را قطع می‌کند.برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت در پستی در شبکه‌های اجتماعی با اشاره به دستورات قبلی یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل به نیروهایش برای تحمیل "محاصره کامل نوار غزه" نوشت: این کاری است که آنها انجام داده اند؛ از ارسال غذا، سوخت و برق به سرزمین فلسطین جلوگیری می‌کنند.
خبر دیگر آنکه پلیس آمریکا با ورود به محوطه دانشگاه یو سی ال ای، ضمن غیر قانونی اعلام کردن تجمع دانشجویان در اعتراض به نسل کشی رژیم صهیونیستی با خشونت آنها را پراکنده کرد.روزنامه اسرائیلی معاریو مدعی شد که از ابتدای آغاز حملات حزب‌الله، ۲۱ نظامی این رژیم کشته و ۸۴ نظامی دیگر زخمی شده‌اند.درحالی که نتانیاهو در آستانه صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی کیفری قرار دارد، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده که واشنگتن به زودی میزبان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود. مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به زودی میزبان نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود.در مقابل دولت آلمان اعلام کرد که در صورت صدور حکم از سوی دیوان بین‌المللی کیفری علیه نخست‌وزیر اسرائیل برلین او را بازداشت خواهد کرد.
خبر دیگر آنکه نیرو‌های پلیس انگلیس ضمن تلاش برای برهم زدن تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه آکسفورد، بیش از ۱۰ دانشجو را دستگیر کردند.گزارش‌ها حاکی از آن است که در میانه یک تحصن مسالمت آمیز برای حمایت از غزه در دانشگاه آکسفورد انگلیس، پلیس این کشور وارد دانشگاه شده و ضمن درگیری با دانشجویان حدود ۱۲ نفر از آنان را دستگیر کرده است.«مایکل مارتن» وزیر امور خارجه ایرلند  گفت: جنگ غزه مثالی بارز از تندروی و سرکوب طولانی مدت اسرائیل علیه ملت فلسطین است.مارتن که با شبکه الجزیره سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما به دلایلی از جمله حمایت از راه حل «دو دولتی»، تصمیم گرفتیم کشور فلسطین را به رسمیت بشناسیم.بیش از ۲۰۰ کارمند نهادها و آژانس‌های اتحادیه اروپا نامه‌ای را امضا کردند که در آن «نگرانی فزاینده» خود را در مورد فرار اتحادیه اروپا از مسؤولیت‌هایش در قبال غزه ابراز کردند.
گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه گزارش داد که اطلاعاتی در مورد بدرفتاری با فلسطینی‌های بازداشت شده در زندان‌های اشغالگران و اردوگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی دریافت کرده است.برای سی و دومین هفته متوالی راهپیمایی در استان‌های یمن در حمایت از فلسطینی‌ها و پایداری غزه ادامه دارد. استان‌های صعده، مأرب و ریمه در یمن بار دیگر شاهد راهپیمایی گسترده در حمایت از مردم فلسطین بودند که امروز با شعار «با غزه... ثبات موضع و تداوم جهاد» برگزار شد.
در این میان کمیته امور عمومی پارلمان رژیم صهیونیستی موافقت اولیه خود را با پیش‌نویس قانون «الحاق برخی اراضی کرانه باختری به اسرائیل و منطقه جنوب الخلیل به النقب» اعلام کرد.کمیته امور عمومی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به طور مقدماتی با پیش نویس قانونی موافقت کرد که بر «الحاق برخی اراضی کرانه باختری به اسرائیل تاکید داشته و منطقه جنوب الخلیل را به بخشی از النقب تبدیل می‌کند.» خبر دیگر آنکه مقاومت اسلامی عراق در ادامه عملیات‌های خود، بندر حیفا در فلسطین اشغالی را با پهپاد مورد هدف قرار داد.
https://siasatrooz.ir/vdce7o8zojh8wpi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی