شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
کد مطلب : 129620
واکنش‌ جهانی به حکم ضد صهیونیستی دادگاه لاهه

باید مقابل جنون اسرائیل ایستاد

باید مقابل جنون اسرائیل ایستاد
گزارشگر سازمان ملل  و بسیاری از کشورها با اشاره به اینکه بعد از حکم دادگاه لاهه درباره لزوم توقف تجاوزات به رفح، اسرائیل حملات خود علیه این شهر را تشدید کرده خواستار مقابله با جنون این رژیم شدند.
«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین که پیشتر گزارش جامعی درباره نسل کشی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین ارائه داده بود امروز شنبه اعلام کرد که جامعه جهانی باید اقدامات موثر و متعددی علیه اسرائیل به دلیل عملیات نظامی مستمر آن در رفح در جنوب نوار غزه انجام دهد.
وی از جامعه جهانی و کشورها خواست تا اسرائیل را تحریم کرده و روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم تا زمانی که تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف حمله به رفح را اجرا کند، قطع نمایند.این گزارشگر سازمان ملل تصریح کرد: در حالی که دیوان بین المللی دادگستری حکم توقف عملیات نظامی اسرائیل علیه رفح را صادر کرده اما می‌بینیم که اسرائیل حملات خود را به این شهر در جنوب نوار غزه تشدید کرده است. همچنین نیروهای ملی و اسلامی فلسطین خواستار اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف تجاوزات اشغالگران علیه رفح و بازگشایی گذرگاه آن شده و تاکید کردند باید اقدام جدی جهت توقف کامل جنگ انجام شود.نیروهای ملی و اسلامی فلسطین همچنین تاکید کردند: ما خواستار تلاش جدی برای عقب‌نشینی اشغالگران از گذرگاه رفح و بازگشایی آن به عنوان یک گذرگاه صرفاً فلسطینی- مصری هستیم.نماینده سازمان ملل اعلام کرد با افزایش خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری، اتحادیه اروپا به «حضور روزانه» نیاز دارد.بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اسرائیل خواسته است که حکم دیوان بین المللی دادگستری را اجرا کند.در حالی که گرسنگی و قحطی در نوار غزه بیداد می‌کند، بسته بودن گذرگاه رفح توسط رژیم صهیونیستی برای سومین هفته متوالی موجب فاسد شدن مواد غذایی شده است.
پیش از تشدید حملات رژیم صهیونیستی به طرف فلسطینی گذرگاه رفح در ششم ماه مه و اشغال آن، این گذرگاه نقش پراهمیتی در انتقال کمک‌های انسانی و برخی امدادرسانی‌های تجاری داشته است.تداوم حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا موجب رانده شدن آوارگان به سمت شرق شهر غزه شده است.ایتالیا به سایر کشور‌ها برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آنروا در سرزمین‌های فلسطینی پیوست.آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا در دیدار با محمد مصطفی، نخست وزیر فلسطین در رم اعلام کرد این کشور ارسال کمک‌های خود به سازمان آنروا را از سر می‌گیرد.یونیسف با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در نوار غزه و آسیب شدید روانی و جسمی به کودکان درباره خطر جانی شدید برای بیش از ۲۰ نوزاد در بیمارستان شهداء الاقصی در مرکز غزه به دلیل اتمام سوخت و از کار افتادن دستگاه‌های اکسیژن هشدار داد.این سازمان بین‌المللی گزارش داد که دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه به زودی از کار می‌افتند که این مسئله جان بیش از 20 نوزاد تازه متولد شده را به خطر می‌اندازد.شولتز صدر اعظم آلمان می‌گوید که این کشور در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک دولت ندارد.اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان به‌رغم اقدام اخیر چند کشور اروپایی در به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین، گفت که برلین در حال حاضر برنامه‌ای برای اقدام مشابه ندارد.به دنبال اخراج تظاهرکنندگان حامی فلسطین از دانشگاه هومبولت پایتخت آلمان، پلیس 25 فقره تحقیقات جنایی را آغاز و در این راستا پس از تصرف 24 ساعته یکی از ساختمان های دانشگاه هومبولت به دست تظاهرکنندگان حامی فلسطین، پلیس برلین جمعی از معترضان را دستگیر کرد.
روزنامه گاردین نوشت: بیش از 200 نفر از کارکنان اتحادیه اروپا در نامه‌ای اعتراضی به سه تن از سران این اتحادیه، بی‌تفاوتی این بلوک در برابر بحران انسانی در غزه را نگران‌کننده خوانده و آن را مغایر با ارزش‌های اساسی بروکسل دانستند.خبر دیگر آنکه گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس تصاویری را از «هدار گولدین»، «شاؤول آرون»، «هشام السید» و «آبراهام منگستو»، اسرای صهیونیستی که از 10 سال پیش در دست حماس هستند، منتشر و اعلام کرد: این‌ها 10 سال است که اسیر هستند. آیا دولت و مردمشان آن‌ها را فراموش کرده‌اند.القسام سؤالاتی را درباره سرنوشت‌ اسرایی که از هفت اکتبر بازداشت شده‌اند و به خاطر کوتاهی دولت اشغالگرشان در اسارت هستند، مطرح کرد.القسام با انتشار ویدیوی تصویری از «آساف حمامی»، فرمانده تیپ جنوب در لشگر غزه، اشغالگران را شوکه کرده است. رژیم اشغالگر پیشتر گفته بود که آساف حمامی هفت اکتبر کشته و جسدش به نوار غزه منتقل شده است. تشییع جنازه صوری نیز برای وی برگزار شده بود.
خبر دیگر آنکه وزیران خارجه مصر، قطر، اردن و عربستان در دیدار با امانوئل مکرون اقدامات لازم برای متوقف کردن حمله رژیم صهیونیستی به رفح و رسیدن کمک‌ها به نوار غزه را بررسی کردند. نخست وزیر کانادا نیز گفت: اسرائیل باید از دستور جدید دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه پیروی و فورا عملیات نظامی در رفح را متوقف کند. همچنین لودریان وزیر سابق امور خارجه فرانسه و نماینده شخص «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری این کشور در امور لبنان تاکید کرد که به رسمیت شناختن دولت فلسطین به یک ضرورت تبدیل شده است. خبر دیگر آنکه رسانه‌های خبری به فروریختن بخشی از اسکله دریایی شناور آمریکا نزدیک غزه اشاره کردند.معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل با اشاره به اینکه آمریکا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از محاکمه سران رژیم صهیونیستی به کار گرفت، تاکید کرد که این رژیم به هیچ یک از اهداف عملیات نظامی خود در غزه دست نیافت.
https://siasatrooz.ir/vdchiwnzv23ni-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی