يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
کد مطلب : 129631
اسارت نظامیان صهیونیست به دست رزمندگان مقاومت

القسام زهرچشم گرفت

القسام زهرچشم گرفت
در عملیاتی بزرگ که رسما فروپاشی ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر نابودی حماس و تسلط بر غزه است، سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در سخنانی از اسارت چند نظامی اسرائیلی در عملیات عصر شنبه مجاهدان این گردان‌ها در شمال نوار غزه خبر داد.
 ابوعبیده بامداد در پیامی صوتی، گفت: مجاهدان ما عصر شنبه عملیات پیچیده‌ای را در شمال نوار غزه انجام دادند و نیرو‌های صهیونیستی را به داخل تونل کشاندند و با آنها در داخل و دهانه تونل درگیر شدند. سخنگوی گردان‌های القسام، افزود: مجاهدان ما در این عملیات کمین پیچیده، از نقطه صفر با نظامیان صهیونیست درگیر شده و با نارنجک و بمب به نیروی پشتیبانی که به مکان حادثه آمده بود، حمله کردند و پس از این که چند نظامی صهیونیست را کشته، تعدادی را زخمی و شماری را اسیر کردند، سلاح‌ها و تجهیزات آنها را به کنترل خود درآوردند و از مکان عملیات خارج شدند.وی با بیان اینکه دشمن به سیاست کورکورانه و بیهوده خود در انتقام و تخریب ادامه می‌دهد و از یک شکست به شکست دیگری منتقل می‌شود و به دنبال دستاورد‌های پوچ و بیهوده می‌گردد تا کشتار‌های خود را علیه ملت ما توجیه کند، گفت:، اما در عین حال مجاهدان شیردل فلسطینی در همه محور‌های نبرد در نوار غزه در حال دادن درسی فراموش نشدنی به اشغالگران صهیونیست هستند و از سرزمین و خانه و کاشانه خود دفاع می‌کنند و آخرین مورد شکستی بود که نیرو‌های دشمن در جبالیا و رفح خوردند.سخنگوی گردان‌های القسام ادامه داد: هم اکنون در حالیکه دشمن بازگرداندن اجساد برخی از اسرای کشته شده در زیر آوار و منازل بمباران شده را یک دستاورد نظامی و اخلاقی با وجود تداوم جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین معرفی می‌کند، اما مجاهدان ما در کمین آنها نشسته و طی دو هفته اخیر، ده‌ها عملیات را در جبالیا، رفح، بیت حانون و در همه محور‌های نبرد انجام داده‌اند.
همزمان با این پیروزی، منابع امنیتی رژیم صهیونیستی ادعا کردند مذاکرات آتش بس میان این رژیم و حماس به زودی در قطر آغاز خواهد شد. رسانه‌های صهیونیستی حمله موشکی مقاومت فلسطین به تل‌آویو و مناطق اطراف آن را پس از حدود هشت ماه جنگ، یک چالش برای رژیم اشغالگر ارزیابی کردند.
همچنین حزب الله لبنان دو پایگاه نظامی العباد و جل العلام رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داد.وزارت خارجه لبنان نیز با استقبال از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، از جامعه جهانی خواست این رژیم را برای اجرای حکم مذکور و سایر احکام مربوطه بیش از پیش تحت فشار قرار دهند.در پی بسته شدن گذرگاه رفح توسط رژیم صهیونیستی وضعیت قحطی در غزه را بدتر شده است بطوریکه ۷۰ سازمان بین‌المللی قحطی در این باریکه را تایید کردند. همچنین لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل در جریان یک رویداد عمومی در ایالت سائوپائولو تاکید کرد: می‌خواهم برای زنان و کودکانی که به دلیل بی مسئولیتی کابینه اسرائیل که همچنان در فلسطین می‌میرند، درخواست همبستگی کنم.
از سوی دیگر گروهی از زنان پاکستان با برگزاری راهپیمایی به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه اعتراض کردند.۱۵۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه لوزان در حمایت از فلسطین و رد تجاوزگری رژیم صهیونیستی در این شهر دست به تظاهرات زدند. در همین حال معترضانی که خواستار بازگرداندن اسرای صهیونیست هستند، می‌گویند تنها راه بازگرداندن این افراد توافق آتش‌بس و پایان دادن به جنگ است.یک مقام سابق صهیونیست که مدیر دفتر اسحاق رابین، نخست‌وزیر وقت رژیم اشغالگر بود با اذعان به افزایش چشمگیر قدرت حزب‌الله از سال ۲۰۰۰ تاکید کرد ما الجلیل را از دست داده‌ایم و ساکنان شمال نمی‌توانند به خانه‌هایشان برگردند.ژنرال‌ها و محافل امنیتی و نظامی صهیونیست با اعتراف به اینکه حمله ارتش این رژیم به رفح هیچ سودی نداشته و نمی‌تواند اهداف جنگی اسرائیل را محقق کند تاکید کردند یحیی السنوار همچنان در غزه پابرجا بوده و به مواضع خود پایبند مانده است.
خبر دیگر آنکه دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین مستقر در غزه اعلام کرد که یک سوم مجروحان آن نیاز مبرم و فوری به درمان دارند که در نوار غزه در دسترس نیست. دفتر رسانه ای دولت فلسطین مستقر در غزه امروز یکشنبه اعلام کرد که بیش از 80 هزار مجروح داریم که یک سوم آن‌ها نیاز مبرم و فوری به درمان دارند که در نوار غزه در دسترس نیست.
https://siasatrooz.ir/vdcjthevvuqe8mz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی