تکنولوژیهای تحت وب و رسانههای اجتماعی ابعاد جدیدی به مصرفگرایی دادهاند. کاربران، غرق در تصاویر افراد موفق در کشورهای ثروتمند، ممکن است در مورد موقعیت خود خیالپردازی کنند. در دهه گذشته، صفحات جدیدی در اینستاگرام با هشتگ #بچه_ پولدارها ظاهر شدهاند. در اینجا، کاربران از اقلام لوکس و موقعیتهای معتبر استفاده میکنند، اما به طور موفقیتآمیزی. با قرض گرفتن واژه مصرف نیابتی از تورستین وبلن، و کمی اصلاح آن برای ارائه تفسیری از مصرف کنندگان RKOT. مطالعه حاضر استدلال میکند که این صفحات و صفحات مشابه نهتنها برای حل مشکلات پیروان کار کمی انجام میدهند، بلکه ضدتولید نیز هستند، و احساسات خشم و ناامیدی را ایجاد میکنند. زیرا این مصرف فرد دیگری است. اگرچه ذهن انسان میتواند خودش را در موقعیت RKOT تصور کند، دنبالکنندگان نیز در تمام اوقات از این امر آگاه هستند که این لذت شخص دیگری است، نه لذت آنها. این مطالعه نشان میدهد که وبگردها باید از یک رویکرد سواد رسانهای استفاده کنند تا به خودشان کمک کنند تا درک کنند که توجه آنها یک دارایی فردی و جمعی ارزشمند است و آنها باید از آن در برابر نیروهایی که به دنبال بهره بردن از آرزوهای مردم عادی هستند، دفاع کنند.