يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
کد مطلب : 125515

پایان یک سال

سال ۱۴۰۱ به روزهای پایانی خود نزدیک شده است و ملت بزرگ ایران برای آغاز سال نو آماده می‌شود...
سال ۱۴۰۱ به روزهای پایانی خود نزدیک شده است و ملت بزرگ ایران برای آغاز سال نو آماده می‌شود. یک سال با تمام تلخی‌ها و شیرین‌هایش به پایان می‌رسد در حالی که سیاست روز به پشتوانه مخاطبان گرامی وگرانقدرش در این دوران تلاش نمود تا رسالت رسانه ای خویش را در انتقال مطالبات و خواسته‌های ملت به مسئولین در حد توانش محقق سازد.
یک سال سیاست روز به رغم تمام مشکلات اقتصادی و کاستی‌های موجود، تلاش نمود تا در میان مشکلات اقتصادی و فتنه‌ای که در ماه‌های اخیر دشمن برای چند پاره سازی و ناامن سازی کشور با سوار شدن بر موج احساسات مردم بزرگ ایران در پیش گرفته بود که با بصیرت و هوشیاری مردم و نظام با ناکامی همراه شد از یک سو وظیفه آگاهی بخشی به جامعه را اجرا سازد و با انتشار اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌ها، رسالت فرهنگی خویش را برای ارتقاء سواد رسانه ای ملت بزرگ و فرهیخته ایران اجرا سازد از سوی دیگر نیز به عنوان یک رسانه که نقش چشم بینای جامعه و پل ارتباطی میان مسئولین و مردم را برعهده دارد، سعی کرد تا کاستی‌ها و مشکلات کشور را بیان و برجسته سازد ،تا مسئولین را از وظیفه خویش مبنی بر توجه به مطالبات حقه مردم آگاه سازد.
اگر بخواهیم مروری بر تحولات این ساله داشته باشیم، می‌توان گفت که مهمترین مطالبه مردم در حوزه اقتصادی بوده است. ملت بزرگ ایران که شدیدترین تحریم‌های دشمنان را تحمل کرده اند به حق خواستار توجه مسئولان به کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی هستند که در دوران کرونا افزایش یافته است. نکته قابل توجه در سالی که گذشت طراحی همه جانبه دشمنان این سرزمین در قالب جنگ ترکیبی بود که تلاش نمود تا در اقدامی گسترده و همه جانبه با زنجیره گسترده ای از فضاسازی رسانه‌ای که با حمایت‌های گسترده مقامات غربی نیز همراه بود، فضایی از ناامنی و بی ثباتی و در نهایت چند پاره سازی ایران را اجرایی سازند. اقدامی که برگزار کنندگان جرج تاون در آنچه منشور سراسری خود نامیده‌اند رسما به آن اذعان کرده اند و آن تجریه ایران در لوای واژگانی همچون دموکراسی، جمهوری سکولار، حق تعیین سرنوشت و دفاع مشروع می‌باشد. فتنه‌ای که در کنار زمینه‌سازی برای تجزیه ایران، دارای اهداف اقتصادی و سیاسی گسترده‌ای نیز بوده که به حاشیه راندن گزارش خانم دوهان گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر در باب اقدامات قهری یک جانبه که در شهریور ماه تحریم‌های ضد ایرانی را جنایت علیه بشریت نامید، برهم زدن توافقات اقتصادی ایران و شانگهای برای سرمایه گذاری در ایران، محروم سازی ایران از درآمدها و تبلیغات گسترده جام جهانی فوتبال قطر، برهم زدن فضای تعاملی میان ایرانیان خارج از کشور با وطنشان که با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت سیزدهم می‌توانست سرمایه های کلانی به کشور وارد و نیز مولفه ای برای مقابله با ایران هراسی باشد. هر چند که فتنه دشمن با ناکامی همراه شد اما در اواخر سال این فتنه در قالب افزایش بهای ارز جلوه گری نمود تا بعد دیگری از سیاست تحریم علیه ایران اجرا شود.
در کنار آنچه در سال۱۴۰۱ بر کشور گذشت، سیاست روز ضمن تقدیر و تشکر از مخاطبان که در این یک سال روزنامه را حمایت و همراهی کرده اند، سالی پر از موفقیت و پیروزی را برای ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی از درگاه خداوند متعال خواستار است؛ باشد که در سال آتی نیز بتوانیم رسالت رسانه‌های خویش را ادامه داده و هر روز شاهد دستاوردهای جدید کشور و ملت عزیزمان به ویژه در حوزه اقتصادی باشیم.

قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcgqn9qnak9xn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی