سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
کد مطلب : 125533

پدافند موشکی ایران در سوریه مقابل حملات هوایی اسرائیل

موشک‌های پیشرفته پدافند هوایی ایران به سوریه می‌رود، خبری بود که معاون وزیر دفاع آن را اعلام کرد...
موشک‌های پیشرفته پدافند هوایی ایران به سوریه می‌رود، خبری بود که معاون وزیر دفاع آن را اعلام کرد.
اهمیت این خبر و تصمیم در آن است که جمهوری اسلامی ایران محصولات دفاعی خود را به دیگر کشورهای صادر می‌کند و محدودیتی هم در آن وجود ندارد و آمریکا هم نمی‌تواند مانع آن شود. در کنار این مسئله، حضور مؤثر و سرنوشت ساز ایران در سوریه است که از سقوط این کشور به دست داعش جلوگیری و حکومت نامشروع داعش را سرنگون کرد.
کمک‌های نظامی و مستشاری ایران بود که از گسترش گروه تروریستی وهابی داعش در منطقه جلوگیری کرد و اکنون سوریه در وضعیت بهتری از قبل قرار دارد. با توجه به نقش آفرینی مثبت ایران در تحولات منطقه فروش تسلیحاتی دفاعی و نظامی به کشورهای دوست که روابط راهبردی با ایران دارند، یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی است.
با توجه به اقداماتی که رژیم اسرائیل در خاک سرزمین‌های اشغالی و در منطقه انجام می‌دهد تقویت محور مقاومت مقابل حملات ارتش صهیونیستی،‌اقدامی بجا و لازم است.
قدرت افزایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه با تقویت روابط و مناسبات با کشورهای محور مقاومت در تضعیف و افول رژیم صهیونیستی نقش زیادی دارد. رژیم صهیونیستی در چند مرحله به سوریه حمله نظامی کرده و در این میان تعدادی از شهروندان غیر نظامی این کشور جان باخته اند و دو تن از نیروهای مدافع حرم ایران نیز به شهادت رسیده‌اند.
دلیل افزایش حملات رژیم صهیونیستی چیست؟
یکی از دلایل را می توان تحولات و اتفاقات داخلی این رژیم دانست، بی ثباتی سیاسی و اعتراضات گسترده یهودیان ساکن در سرزمین اشغالی فلسطین نتانیاهو را نگران کرده است. نتانیاهو برای آن که در تمرکز افکار عمومی جهان بر روی تحولات داخلی اسرائیل تأثیر بگذارد، به تشدید حملات به سوریه رو آورده علاوه بر آن سعی دارند تا افکار عمومی داخل را نیز تحت تأثیر قرار دهد.
اما نکته مهمتر از تحولات داخلی رژیم صهیونیستی، تغییرات گسترده ای در سطح منطقه است.
برگزاری نشست چهارجانبه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه به میزبانی مسکو نشانه هایی از پایان دشمنی ترکیه با سوریه دارد.
اگر این اتفاق بیفتد، سطح چالش‌هایی که سوریه با آنها درگیر است کاهش می‌یابد.
از سوی دیگر از سر گیری روابط ایران و عربستان عامل دیگری برای عصبانیت سران رژیم صهیونیستی است. سران اسرائیل حتی تصورش را هم نمی کردند چرا که تل آویو در انتظار سازش ریاض با اسرائیل بود و سعی داشت تا با عربستان نیز همچون امارات و بحرین روابط خود را برقرار کند اما تاکنون اینگونه نشده است.
از سر گیری روابط کشورهای عربی منطقه با سوریه و دعوت از دمشق برای حضور در نشست اتحادیه عرب از دیگر عواملی است که رژیم صهیونیستی را به هم ریخته است.
رژیم‌های عربی منطقه تا پیش از این در صف دشمنی با سوریه قرار داشتند و در جنگ داعش علیه بشار اسد متحد شده بودند.
در کنار اینها، افزایش قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز باعث گشته تا سران اسرائیل بیشتر از هر زمان دیگری احساس خطر کنند.
همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا تل آویو حملات خود به سوریه را افزایش دهد و دیوانه وار رفتار کند.
هر چند سران رژیم صهیونیستی با اقدامات خود در حال تحریک سوریه و ایران هستند تا از خود واکنش نشان دهند، اما این حق برای دو کشور محفوظ است و در زمان مقتضی ایران پاسخ حملات اسرائیل را خواهد داد.
استقرار موشک‌های پدافند هوایی ایران در سوریه عاملی بازدارنده مقابل حملات هوایی و موشکی اسرائیل به این کشور خواهد بود و نگرانی‌های سران رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد و کابوس آنها را بیشتر می‌کند.
در مرحله بعدی می‌توان موشک‌های بالستیک زمین به زمین ایرانی را به سوریه صادر کرد، موشک‌هایی که اگر اسرائیلی دست از پا خطا کنند با بارانی از موشک‌ها روبرو خواهند شد و نابودی این رژیم را جلو می‌اندازد.

محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcgwn9qwak9xn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی