شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
کد مطلب : 126927

روزی همیشه ماندگار

تقویم را که ورق می‌زنیم روزهایی در آن خود نمایی می‌کند که نه برای یک دوران که برای نسل‌ها و صدها سال آینده نیز چراغ راهی هستند که باید روشن مانده و همواره از انها یاد کرد. باید سینه به سینه نسل به نسل آنها را جاری ساخت و به عنوان سرلوحه عملکردهای ملی و جهانی به آنها پرداخت. آری امروز 12 شهریور ماه روزی است که نه تنها در صفحه‌های سراسر تحولات روزمرگی‌ها گم نگردید بلکه به روزی ملی برای ایرانیان مبدل شده است که ثمره و حاصل آن تا به امروز ادامه داشته و خواهد داشت. در ۱۲ شهریور ۱۲۹۴هجری شمسی دلاوری از خطه ایران زمین به شهادت رسید که روزگاری تاریخ ساز را در کارنامه ملت ایران ثبت کرد. رئیسعلی دلواری مردی از خطه همیشه سرافراز بوشهر در روزگارانی که انگلیس مدعی بود افتاب در امپراطوری‌اش غروب نمی‌کند، با کمترین امکانات در برابر اشغالگری انگلیسی‌ها ایستاد و حماسه بزرگ دلیران تنگستان را رقم زد. مردمی که امروز به عنوان آیینه تمام نمای مبارزه با استعمار شناخته می شود و برای پاکسازی خاک وطن از پوتین بیگانگان جان خویش را فدا نمود.
اکنون باگذشت یک قرن، به رغم تقلای انگلیسی‌ها برای پاکسازی جنایات خود و کم‌رنگ سازی یاد و خاطره دلاور مردانی همچون دلواری‌ها، همچنان نام و آوازه و راه این مردان بزرگ ادامه یافته است. انگلیسی که در طول جنگ جهانی اول ۹ میلیون ایرانی را با قحطی ساختگی به کام مرگ برد و در سال ۱۳۳۲ در کنار آمریکا کودتا علیه دولت مصدق را برای بازگرداندن سلطنت اجرا کرد در طول ۸ سال دفاع مقدس با حمایت های همه جانبه از رژیم صدام و گروهک‌های تروریستی همچون منافقین به دنبال نابودسازی انقلاب ملت ایران بود حال آنکه مردانی از جنس همان دلواری‌ها با جان خویش در برابر متجاوزان بعصی و حامیانشان ایستادند و اجازه ندادند که یک وجب از خاک وطن در اشغال دشمن بماند. آن زمان که انگلیسی‌ها در کنار شرکای غربی‌ خود با سیاست تحریم و فشار بر آن بودند تا ایران را از دانش هسته‌ای محروم سازند مردانی همچون شهریاری‌ها، احمدی روشن‌ها، رضایی نژاد‌ها، فخری زاده‌ها و... با یاد و الگو گیری از دلواری‌ها یک تنه رویا دشمنان را به کابوسی برای آنها مبدل ساختند. جنایاتی که انگلیس و آمریکا در قالب تحریم‌ها علیه ایرانیان اعمال داشته‌اند چنانکه خانم «آلنا دوهان» گزارش‌گر ویژه سازمان ملل در مورد تاثیر منفی اقدامات قهری یک‌جانبه در شهریور سال گذشته، تحریم‌ها علیه ایران را غیر قانونی، غیر انسانی، ضد بشریت، ناقض تمامی قوانین بشردوستانه و منشور ملل متحد دانسته که عاملان و آمران آن باید بازخواست و مجازات شده و تحریم‌ها سریعا لغو شوند.
امروز دشمن با سلاحی جدید به نام رسانه جنگی نوین به نام جنگ ادراک‌ها را به پا کرده است. جنگی که از یک سو به دنبال تحقیر سازی، اهمیت زدایی و ایجاد فضای یاس و ناامیدی در میان ایرانیان از حال و آینده است و از سوی دیگر معرفی استعمارگران قدیم به عنوان ناجیان امروز بشریت است تا در اشتباهی محاسباتی ایرانیان را گرفتار تن دادن به ذلت استعمار نوین با تصور حل مشکلات کشور سازند. نباید فراموش کرد که ایران سرزمین مردانی همچون دلواری‌هاست که دست در دست دادند و حل مشکلات کشور را در اتحاد و همبستگی ایرانیان دیدند و نه تنها فریب دست دوستی بیگانگان را نخوردند بلکه با مقاومت خویش دست چدنی آنها با دستگش مخملین را که به قصد تجاوز به آب و خاک این سرزمین دراز شده بود قطع کردند.
 
قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcewp8zfjh8woi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی